Panemunės tilto atidarymas kauniečiams tapo tikra švente, tačiau nederėtų pamiršti, jog savo eilėje laukia ir kiti miesto tiltai. Kapitalinio remonto laukia dar keturi svarbūs Kauno tiltai.
Tik prieš savaitgalį atidarytas Panemunės tiltas. Į šį projektą investuota beveik 30 mln. Eurų. 40 proc. investicijų skyrė Vyriausybė, dalį dengė savivaldybė ir europiniai pinigai. Kauniečiai džiaugiasi po trijų metų atidarytu tiltu, tačiau primena, jog laukia dar keturi stambūs projektai.
„Šiuo metu Kaune yra 36 tiltai. Kapitalinio remonto laukia keturi iš jų. Tai tiltas per Jiesią prie Rokų, HES tiltas, geležinkelio tiltas, per kurį eina „Rail Baltica“ vežė ir tiltas per Nerį“, – pabrėžė tiltų ekspertas ir inžinierius Henrikas Kebeikis.
Portalas „Kas vyksta Kaune“ skelbė, jog buvo atliekami bandymai ant A. Brazausko hidroelektrinės tilto. Tuomet ekspertai pateikė išvadas, kuriose nurodoma, jog tiltas maksimalią apkrovą atlaikyti gali, tačiau remontuoti jį iš esmės yra būtinybė. Didžiausią nerimą bandymo specialistams kėlė deformacinės siūlės. Tačiau kol kas tiltas veikia pilnu pajėgumu, o artimoje ateityje planuojama rengti techninius projektus, kurie leistų tvarkyti šią vietą. Teigiama, jog iki kapitalinio HES tilto remonto reikia pasirūpinti automobilių srautais ir aplinkkelių sutvarkymu.
Kiek daugiau nepatogumų galėtų atsirasti Rokų gyventojams kai bus imtasi tilto per Jiesią, mat tada kelionė į Kauno centrą vairuotojams gerokai prailgs. Vienintelis geležinkelio tiltas kauniečiams nesukels nepatogumų, jei bus uždaryta gatvė, einanti po geležinkeliu, tai labai laikinai. Kol kas ir čia tiksliomis datomis niekas nekalba.
Nėra kam prižiūrėti tiltų
Tiltų ekspertas H. Kebeikis pabrėžia, jog Kaunas su tiltais ne visai moka tvarkytis. Pastatomi, atidaromi nauji tiltai, o juos prižiūrėti nėra kam.
„Tiltą pastačius reikia kaip kiekvieną dalyką prižiūrėti, tada jis ir 100 metų laikys. Tai savivaldybė turi valyti, tvarkyti. Jei kur nors kokie varžtai atsisukę, tai juos priveržti, tad nuo to priklauso tilto amžiškumas. Deja, Kauno mieste tokio dalyko kol kas nėra. Reikia kurti organizaciją, kuri visus mieste esančius tiltus prižiūrėtų“, – pastebi inžinierius.
Miesto atstovai pusę lūpų užsimena, jog pirmiausiai reikia išsimokėti už Panemunės tiltą, kur dar skolingi esame apie 8 mln. eurų. Tik sumokėjus skolas norėtųsi griebtis kitų grandiozinių projektų. Tad pripažįstama, jog tiltai reikalauja kapitalinio remonto, tačiau dabar pinigų kol kas tam nėra.