Kauniečiai susirūpinę: kaip į tokią stotelę išleisti eiti vaikus? (foto) – Kas vyksta Kaune

Kauniečiai susirūpinę: kaip į tokią stotelę išleisti eiti vaikus? (foto)

delfi.lt 2018/08/20 18:38

Kauno Jiesios mikrorajono gyventojai nerimsta dėl nesaugios autobuso stotelės. Prieš porą mėnesių ši, įrengta iš karto už geležinkelio pervažos, ir joje sustojęs autobusas vos netapo tragedijos priežastimi. Stotelę nuspręsta perkelti, bet dabar savo gyvybėmis kasdien rizikuoja dešimtys pėsčiųjų, eidami intensyviai naudojama gatve be kelkraščių iki autobuso.

Vasaros pradžioje garsiai nuskambėjo atvejis, kai Jiesioje, iš karto už geležinkelio pervažos esančioje stotelėje, sustojęs autobusas užtvėrė eismą, o dėl to iš paskos važiavęs automobilis privalėjo sustoti ant bėgių. Viskas būtų baigęsi sėkmingai, tačiau kol iš autobuso lipo keleiviai, nusileido pervažos užtvarai, mat iki jos artėjo traukinys, ir automobilio vairuotojas liko spąstuose.

Tąkart žaibiškai sureagavo geležinkelio darbuotojai, pakėlę užtvarus ir padėję automobilio vairuotojui pavažiuoti atgal bei pasitraukti iš kelio traukiniui. Visgi buvo nuspręsta, kad panaši situacija negali kartotis, tad viešojo transporto stotelę nuspręsta perkelti iš Jiesios plento gatvės į Kreidos gatvę.

„Jau buvome susigyvenę su tuo, kad norint pasiekti senąją stotelę tekdavo pėsčiomis kirsti bėgius, eiti važiuojamąja dalimi. Tačiau neseniai gavome dar vieną akibrokštą – stotelė perkelta ten, kur nėra nei šaligatvio, nei namų, vienoje pusėje geležinkelio bėgių kalnas, kitoje – šlaitas su krūmynais“, – piktinosi DELFI redakcijai parašiusi Elena M.

Pėstiesiems prie stotelės nėra jokio saugaus priėjimo / DELFI nuotr.

Anot moters, tai reiškia, kad, pavyzdžiui, į mokyklas rugsėjį sugrįšiantiems vaikams teks kasdien eiti siauro, piko metu intensyviai naudojamo, kelio važiuojamąja dalimi.

„Pavyzdžiui, ties Kalkinės gatvės sankirta su pervaža, apskritai nėra kelkraščio – jo vietoje tik metalinis atitvaras. Tad turi eiti už jo, krūmais, arba važiuojamąja kelio dalimi, keldamas pavojų sau. Galiausiai, atėjus iš Skalūnų gatvės pusės, iš kur ateina daugiausiai vaikų, tenka kirsti dvi itin nesaugias gatves. Nežinau, kaip reikės išleisti vaikus į mokyklą tiems tėvams, kurie neturi galimybės nuvežti jų patys arba bent palydėti iki tos stotelės“, – susirūpinusi rašė skaitytoja.

Jos žodžiais, užuot perkėlus iki šiol greta pervažos buvusią stotelę tolyn, būtų buvę paprasčiau įrengti informacinius skydus vairuotojams ir juos perspėti apie galimą pavojų.

„Autobusas į Kreidos gatvę per dieną važiuoja kokius keturis kartus, tokiu metu, kai vaikai eina ir grįžta iš mokyklų, todėl jau geriau būtų buvę perspėti vairuotojus, kad būtų atidūs ir kreiptų dėmesį į autobusą, o ne perkelti stotelę ten, kur visiškai nesaugu“, – piktinosi moteris.

Šaligatvis – tik ateityje

Paulius Keras, Kauno miesto savivaldybės Transporto ir esimo organizavimo skyriaus vedėjas, pasakojo, kad tuomet, kai stotelė buvo įrengta iš karto už geležinkelio pervažos, ši kėlė grėsmę visų eismo dalyvių saugumui.

„Stotelė buvo nedelsiant iškelta prieš geležinkelio pervažą, kaip reikalauja kelių eismo ir geležinkelių saugos taisyklės. Šiuo metu autobusų stotelės yra abejose geležinkelio pusėse, todėl vaikams einantiems į stotelę nereikia pereiti geležinkelio perėjos“, – komentavo P. Keras.

Anot jo, nors kelis kartus per dieną į Kalkinės ir Kreidos gatves užsukantis 47 autobusas grįždamas negali sustoti prie Jiesios pl. žiedinės sankryžos, nuolat šioje kelio atkarpoje važiuojantis 65-asis autobusas važiuodamas visomis kryptimis dabar stoja abejose geležinkelio pervažos pusėse, todėl likusių reisų keleiviams atstumas iki stotelių sutrumpėjo.

„Be abejonės, šios stotelės infrastruktūra kol kas nėra tinkamai sutvarkyta, tačiau dėl kylančios grėsmės eismo saugumui nenorėjome delsti. Ateityje perkeltos stotelės zonoje bus įrengtas šaligatvis“, – pažadėjo P. Keras.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA