Kieto šampūno kūrėja: iš pradžių žmonės sakė, kad nepasiseks, o dabar kopijuoja

NAUJAUSIOS ŽINIOS

Su interneto atsiradimu atėjo ir galimybė pamatyti plastesnę realybę. Iš kosmoso matomi plastiko šiukšlynai vandenynuose, juose įstrigę vėžliai – tai tik dalis ekologinių problemų, kurias šiandien matome viešai. Ir nors ekologinė krizė atrodo tokia tolima Lietuvai, tačiau kiekvienas žingsnis link mažesnio plastiko vartojimo gali kurti visuotinį pokytį.

Kieto šampūno kūrėja, prekės ženklo „SOLIDU“ vadovė Vaiva Žvirblytė ketvirtajame socialinio verslo programos „Change4Future“ „online“ seminare džiaugėsi, jog vartotojų įpročiai išties keičiasi.

Eksperimentavimai namuose atvedė iki prekybos Europoje

Pasak jos, dabar prekybos centruose ir internete itin didelė įvairių prekių pasiūla. Iš vienos pusės tai skatina žmonių vartotojiškumą, iš kitos pusės – atsirado gerokai didesnė galimybė rinktis mažiau gamtai kenksmingus produktus. V. Žvirblytė prisipažino, kad kieto šampūno gamybos verslą prieš kelis metus ji pradėjo visai neplanuotai, dar gyvendama Kinijoje.

„Dirbau ne tik kinų kalbos vertėja, bet ir verslo konsultante. Lydėdama į susitikimus įmonių vadovus aš turėjau galimybę pamatyti, kaip veikia skirtingi verslai. O tada bekeliaudama Azijoje atradau kietą šampūną ir pagalvojau, kodėl tokio dalyko nėra Lietuvoje.

Tuo metu atrodė, kad būtinai reikia į Lietuvos rinką įvesti šį naują aplinkai draugišką produktą. Apjungiau savo verslo konsultantės patirtį bei norą pasidalinti savo atradimu – ir taip gimė naujas prekės ženklas“, – apie savo verslo pradžią pasakojo „SOLIDU“ įkūrėja.

„Online“ seminaro moderatorė, „ChangeMakers‘ON“ vadovė Simona Šimulytė atkreipė dėmesį, kad iš pirmo žvilgsnio net neatrodo, jog „SOLIDU“ yra lietuvių prekės ženklas. Anot jos, tai labai gerai išieškotas produktas, užburiantis savo spalvomis, kvapais, stilingu įpakavimu.

V. Žvirblytė prisipažino, kad prieš kelis metus namuose prasidėję eksperimentavimai su kietuoju šampūnu neturėjo visiškai nieko bendro su masine gamyba. Tačiau, galiausiai, idėją pavyko išauginti iki stabilaus verslo ir netgi išplėsti pardavimus į skirtingas Europos šalis.

Buvo kritikuojančių, vėliau atsirado kopijuojančių

Šiuo metu „SOLIDU“ prekės ženklą vysto jau septyni žmonės. V. Žvirblytė džiaugiasi, jog net ir sudėtingiausiose akimirkose pavyko atsilaikyti ir nepaleisti savo idėjos.

„Iškart dalis žmonių gana skeptiškai vertino mano idėją, sakė, kad kietą šampūną naudosiu tik aš pati ir mano draugai. Nors Lietuvoje buvome pirmieji, pasiūlę kietąjį šampūną, tačiau dabar jau atsirado netgi ir kopijuojančiųjų.

Kai kuriems vartotojams jau taip yra įstrigęs „SOLIDU“ pavadinimas ir asociacijos su kietuoju šampūnu, kad kai kurie, netgi įsigiję ne mūsų produkcijos, galvoja, jog tai mūsų“, – tiesioginės transliacijos metu šypsenos neslėpė V. Žvirblytė.

Anot jos, buvę ir tokių atvejų, kai kas nors parašo labai gerą komentarą apie violetinį šampūną, nors „SOLIDU“ tokio net negamina.

Socialinių inovatorių bendruomenę telkianti S. Šimulytė pokalbio metu pasidomėjo, kodėl V. Žvirblytė pasuko tvaraus verslo keliu – juk muilą ar šampūną galima kurti bet kokį.

„Mūsų kartos žmonės jau tiesiog nebegali vengti tokių socialinių temų. Jos yra mums svarbios, nes mes matome, kas vyksta pasaulyje ir tai yra mūsų ateitis. Manau, verslas, kuris ignoruoja tam tikras visuomenines problemas, yra priverstas žlugti.

O plastiko problema visame pasaulyje yra viena didžiausių, todėl mes nusprendėme gaminti ekologišką šampūną be plastikinių pakuočių. Daugelis net nesusimąsto, kiek plastikinių indelių per metus išmeta žmogus, turintis vonios kambarį“, – pasakojo „SOLIDU“ prekės ženklo įkūrėja.

Visgi, ji dar susiduria su tuo požiūriu, kad kietas šampūnas vis dar daugeliui siejasi su hipiais, kurie galvą plauna muilu ir deda jį atgal į medžiaginį krepšelį. Tad žmonių sąmoningumui dar yra kur plėstis.

Vystant verslą labiausiai trūksta žmogiškųjų resursų

V. Žvirblytė prisipažino, kad jos verslui didžiausias iššūkis yra įvairių dokumentų tvarkymas. Pasak jos, dirbant gamybos srityje reikia ypač gerai išmanyti teisės, finansų sritis, o jeigu nėra galimybės samdyti papildomų darbuotojų – tenka pačiai neadekvačiai daug laiko skirti šioms sritims.

Ji įsitikinusi, kad smulkusis verslas nuolatos susiduria su iššūkiais, kurie neleidžia jaustis užtikrintai dėl savo verslo.

„Visgi, manau, kad tvarumas yra pačių verslininkų reikalas ir klientas, atėjęs į parduotuvę ir radęs mūsų produktus tarp kitų – jau turi pats jo norėti. Turiu omenyje, kad klientui nereikia žinoti, su kokiais iššūkiais susiduria verslas ir kaip jis juos sprendžia – svarbiausia, galutinis rezultatas”, – įsitikinusi „SOLIDU” kūrėja.

S. Šimulytė atkreipė dėmesį, kad tvirčiau žengti socialinio verslo vystymo keliu padeda ekspertai įvairiose akseleravimo programose.

Tokią galimybę turės ir socialinio verslo programos „Change4Future” dalyviai, kurie atrankos būdu pateks akseleratorių ir galės pasinaudoti 8000 EUR vertės ekspertų konsultacijomis bei 7000 EUR vertės finansiniu krepšeliu reikalingai įrangai įsigyti.

Daugiau apie „Change4Future” programą rasite čia.

5 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Priimtas Mobilumo paketas: vežėjų laukia naujos taisyklės

Oficialu: skiriasi dainininkė I. Zasimauskaitė ir krepšinio treneris M. Kiltinavičius

Kultūros ministras atskleidė, kada galėtų būti panaikintas žmonių skaičiaus ribojimas renginiuose

M. Grigonis ir L. Lekavičius atsispyrė vilionėms – vilkės Kauno „Žalgirio“ marškinėlius

Pasaulio sveikatos organizacijos atstovė: su koronavirusu reikės gyventi dar ne vieną mėnesį

Dėl netikėto radinio Kauno „Akropolio“ tualete – ikiteisminis tyrimas

Sinoptikai: prieš pat savaitgalį – malonūs orų pokyčiai

Į sąrašą pridėtos dar 7 šalys iš kurių grįžus privaloma izoliuotis

Kelionių organizatoriai atsisako populiarios keliautojų krypties

Seime siūloma už greičio viršijimą bausti automobilių savininkus, o ne vairuotojus