Keletą pastarųjų metų iš eilės specializuotoje statybų, interjero, apdailos medžiagų bei baldų parodoje „Namų pasaulis” kokybės, o ne kiekybės ieškoję lankytojai statybų rinkos dalyviams užkėlė aukštą kartelę, kurią jie mėgins peršokti šiemet jau 21-ą kartą vyksiančioje parodoje.
Kovo 20-23 dienomis Kaune, Lietuvos sporto universiteto (Aušros g. 42) ir futbolo (Aukštaičių g. 51) maniežuose vyks 21-oji tradicinė specializuota statybos, interjero, apdailos medžiagų bei baldų paroda „Namų pasaulis 2014″. Šio sektoriaus naujienas lankytojams pristatys 209 įmonės, kurių ekspozicijos šiemet užims rekordinį parodos plotą.
Daugiau nei 20 metų Lietuvoje organizuojama paroda „Namų pasaulis” tapo savotišku statybų, interjero ir baldų pramonės situacijos atspindžiu. Pernai parodoje pasiektas parodos dalyvių ir lankytojų rekordas, kai susipažinti su 220 įmonių naujienomis atvyko per 32.000 lankytojų, parodė, kad statybų sektoriuje pasiūla ir paklausa pasiekė normalų lygį. Tai šiemet, kuomet 209 įmonės savo prekes ir paslaugas pristatys didžiausiame kada nors iki šiol buvusiame plote, galima sakyti, kad parodos dalyviai lankytojams paruošė dar daugiau naujienų ir rinka įgauna vystymosi pagreitį.
Rūpi energetinis efektyvumas
Parodų rinkoje šiemet pirmojoje organizuojamoje statybų ir interjero parodoje „Namų pasaulis” dalyvaujančios įmonės pristatys statybines medžiagas, interjero elementus, durų, langų, vartų, stogų sistemas, šiltinimo medžiagas, šildymo įrenginius, apšiltinimo sistemas, betono, gelžbetonio gaminius, baldus, laiptus, energijos taupymo technologijas ir kt.
„Parodos dalyvių naujienos ir seminarų pranešėjų temos jau kelis metus iš eilės diktuoja energetinio efektyvumo tendenciją. Kasmet parodos lankytojai nori vis daugiau sužinoti apie šilumos energijos taupymo galimybes, todėl šiemet dar labiau išplėtėme parodos seminarų programą”, – sako Erikas Piskunovas, parodą organizuojančios bendrovės „Ekspozicijų centras” generalinis direktorius.
Pirmiausia ateina žinių
Parodų organizatoriai pastebi, kad į parodas žmonės ateina ne pirkti, o gauti pačią naujausią ir patikimiausią informaciją, todėl parodose vis daugiau lankytojų dėmesio sulaukia specialūs seminarai.
Šiemet parodoje „Namų pasaulis” iš viso vyks 26 seminarai skirtingomis temomis ir jų klausytojai turės galimybę susipažinti su Lietuvos statybų sektoriaus iššūkiais ir galimybėmis, nekilnojamojo turto verslo valdymo ypatumais, gaus išsamią informaciją apie pastatų energetinio sertifikavimo naudą, atsinaujinančios energetikos įrangos pritaikymą individualiuose namuose, „žaliuosius” stogus ir jų įrengimo patarimus, inovatyvias statybines medžiagas, išmaniųjų technologijų taikymą namuose, patalpų valymą ne cheminėmis priemonėmis, o gerosiomis bakterijomis ir kt.
Kokybė – pagrindinis pageidavimas
Pasak E. Piskunovo, šių metų parodos akcentas – kokybiška statyba, todėl parodos programoje daug dėmesio skiriama pasyvių namų statymo ypatybėms. Kovo 21 d. nuo 12 iki 18 val. parodos lankytojai galės dalyvauti specialioje konferencijoje „Kaip statyti šiuolaikišką namą”, kurią pristato ir ves Nacionalinė pasyvaus namo asociacija.
„Parodos lankytojai turės unikalią galimybę pirmieji susipažinti su Lietuvoje pristatomu pirmuoju kartotiniu pasyviu namu „Greensbon”, kurį suprojektavo lietuvių architektų komanda, turinti sėkmingą pasyvių namų projektavimo ir statybos priežiūros patirtį. Architektai skaičiuoja, kad tokio namo šildymas per metus kainuos tik 500 Lt. Dar daugiau savo sprendimo ypatumų kūrėjai žada atskleisti parodos metu”, – sako UAB „Ekspozicijų centras” vadovas.
Tapo aktuali pasyvi statyba
Dar prieš ekonominę krizę, o ir jos metu, pasyvi statyba buvo pristatoma kaip tolima ateitis ir pagrindiniu tokios koncepcijos statybų stabdžiu Lietuvoje buvo įvardijama prasta statybų darbų kokybė. Tačiau pirmaisiais atsigaunančios statybų rinkos vartotojais tapo tie žmonės, kurie iš statytojų gavo jiems priimtiną, t.y. aukštesnę, kokybę. Pasyvių namų statymo koncepcija vėl tapo aktuali ir įgyvendintina.
Lietuvos architektų ir projektuotojų, turinčių sėkmingos pasyvių namų projektavimo ir statybos priežiūros patirties, komanda maždaug metus dirbo ties pirmuoju kartotinio pasyvaus namo Lietuvoje projektu. Namo „Greensbon” projektą jį projektavusi komanda pirmą kartą pristatys parodoje „Namų pasaulis 2014″.
Konferencijos „Kaip statyti šiuolaikišką namą” metu „Greensbon” kūrėjai taip pat bandys sugriauti visuomenėje egzistuojančius mitus apie pasyvių namų statybą. Parodos lankytojams bus įrodyta, kad pasyvaus namo statyba už šiandien vyraujančią Lietuvoje statybą brangesnė tik apie 10%. O į klausimą, kodėl Lietuvoje dar nėra statoma daug pasyvių namų, taip pat bus pateiktas atsakymas. Mat pasyvaus namo projektavimas iššūkis bet kuriam architektui: keičiasi projektavimo principai, projektas turi būti kur kas labiau išbaigtas, svarbu tokios smulkmenos, į kurias senesnės kartos projektuose architektai nekreipdavo dėmesio. Reikia iš naujo mokytis, keistis, o tai sudėtinga.
Naujienos, kurios negąsdina
Šiemet išsiplėtęs parodos „Namų pasaulis 2014″ plotas rodo, kad parodos dalyviai lankytojams sieks pristatyti kuo daugiau savo prekių ir paslaugų bei savo srities naujienų.
Bendrovė „Termofasadai” Lietuvos rinkai pristatys analogų ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje neturinčius čekų kompanijos „Heluz” gaminamus keramikinius blokelius, kurių šiluminės varžos rodikliai muša bet kokius rekordus. Atstovai Lietuvoje sako, kad blokelių sistema skina daugybę laimėjimų Europos miestų parodose. Ir ne veltui, nes 50 cm storio blokelio HELUZ FAMILY 2 IN 1 (su polistireno ar perlito užpildu) šiluminė varža siekia R=9.01. Blokeliai HELUZ FAMILY 2 IN 1 50 cm, tinkuoti perlito termoizoliaciniu tinku, nesunkiai pasiekia pasyvaus namo standartus be jokio šiltinimo.
Tuo tarpu bendrovė „Eko2šiluma” pristatys naujausius kompanijos „Mitsubichi Electric” produktus: hibridinę šildymo, vėsinimo ir buitinio karšto vandens ruošimo sistemą oras-vanduo-oras, sieninį mini rekuperatorių ir grindinį šilumos siurblį su „Hyper Heating” technologija.
Energijos taupymo technologijų bendrovė „Klaira” lankytojams siūlys susipažinti su XXI amžiaus šildymo sistema – infraraudonųjų spindulių šildymo plėvele „Plen”, kuri tampa atlernatyva egzistuojančioms šildymo sistemoms. Bendrovės atstovai žada, kad parodoje įsigyjant daugiau nei 15 kv. m šios šildymo sistemos, kas 14 kv. m pirkėjai gaus dovanų.
Bendrovės „Sabonio klubas ir partneriai” stende” vartotojai, vertinantys Vokietijos kompanijos „Rehau” produktą „Geneo”, turės galimybę išvysti naujieną – stumdomas „Geneo” duris, kurias galima pagaminti net iki 10 metrų pločio ir 2,70 m aukščio.
O vertinantys lietuvišką produkciją galės užeiti į bendrovės „Pietų Megrame” stendą, kur bus pristatoma langų ir durų „Gealan S 9000″ profilių sistema. Kaip ir kasmet, parodos metu dalyviai taikys ypatingas nuolaidas, todėl kai kurias prekes ir paslaugas bus galima įsigyti ypač patraukliomis kainomis.