Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) informuoja, kad „Philip Morris International“ už nenutrauktą kampanijos „Lemiamas metimas“ veiklą gali sulaukti iki 6 tūkst. eurų siekiančios baudos.
Reklamą Lietuvoje adaptavusios agentūros „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ direktorė Raminta Rimkienė sako drauge su užsakovais dar svarstanti NTAKD nuomonę. Anot vieno iš reklamos veidų, minėtos agentūros kūrybos vadovo Aido Puklevičiaus, Departamento sprendimai jo nei jaudina, nei domina.
Liko viena diena nutraukti kampaniją
NTAKD direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian primena, kad dėl kampanijos „Lemiamas metimas“ pašalinimo įspėjo ir „Philip Morris International“, ir išorinės reklamos skleidėjus. Kaip rašė M360, turi būti uždaryta internetinė svetainė, panaikintos internetinės svetainės išorinės reklamos, ištrinti įrašai ir paskyros socialiniuose tinkluose.
„Iki rugsėjo 26 dienos veikla turi būti nutraukta. Jei to nepadarys, tada, surinkę papildomus dokumentus, taikysime baudas. Žinoma, didžiausias kaltininkas yra reklamos užsakovas, bet tai nenuima atsakomybės ir nuo kitų, kurie prisidėjo prie reklamos sklaidos“, – pabrėžia ji.
Pasak G. Belian, ekonominės sankcijos siekia nuo 2896 iki 5792 eurų, ir, jeigu kampanijos nenutrauks, suma bus taikomos už kiekvieną pažeidimo dieną. Vis dėlto NTAKD direktoriaus pavaduotoja tikina, kad užsakovai turėtų nutraukti veiklas, nes tai kenkia įmonės reputacijai.
Reklamą Lietuvoje kūrusi agentūra nagrinėja NTAKD nuomonę
Pasaulinę iniciatyvą „UnsmokeYourWorld“ Lietuvoje adaptavusios agentūros „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ direktorė Raminta Rimkienė pateikia kone žodis į žodį sutampantį komentarą su tuo, kurį pirmadienį portalui M360 siuntė „Philip Morris International“ atstovai.
Anot jos, kampanija „Lemiamas metimas“ – pasaulinės „UnsmokeYourWorld“ iniciatyvos, skatinančios mesti rūkyti, dalis, kurios pagrindinis siekis yra paskatinti rūkančiuosius atsisakyti cigarečių.
„Šia kampanija nėra reklamuojami jokie produktai, jos siekis – paskatinti mesti rūkyti, o neketinant to daryti, rinktis geresnes alternatyvas nei cigaretės, kurių geriausiai žinomos – elektroninės cigaretės ir bedūmės alternatyvos.
Kampanijos interneto svetainėje pateikiama informacija apie metimą rūkyti arba galimas alternatyvas, jei nepavyksta mesti, yra parengta remiantis kompetentingais šaltiniais, tarp kurių – Nacionalinio vėžio instituto, JK Toksiškumo komiteto, taip pat Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento kanaluose, pvz., jų tinklapyje, skatinančiame nerūkyti, ir kitur pateikiama informacija“, – aiškina ji.
R. Rimkienė dėsto, kad Lietuvoje rūkymo, kaip ir kitas problemas, bandoma spręsti ribojimais. Žymesnių rūkymo prevencijos kampanijų, siekiančių paskatinti rūkančiuosius atsisakyti cigarečių, įgyvendinta nėra.
„Kadangi kampanija parengta atsižvelgiant į Lietuvoje galiojančius teisės aktus, net ir informacinėje ar socialinėje reklamoje „Philip Morris International“ pavadinimas ar logotipas negali būti naudojamas. Tačiau kampanijos įgyvendintojas nėra slepiamas, jis nurodytas kampanijos interneto svetainėje“, – komentuoja agentūros „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ direktorė.
Be to, priduria ji, „iniciatyva „Lemiamas metimas“ įgyvendinama laikantis visų galiojančių teisės aktų, tad kas liečia NTAKD kreipimąsi, nagrinėjame gautą departamento nuomonę“.
Kampanijoje dalijasi savo patirtimi
Vienas iš kampanijos „Lemiamas metimas“ veidų, „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ kūrybos vadovas Aidas Puklevičius sako į kritiką dėl reklamos reaguojantis lengvai: „Nes, tiesą sakant, mano vaidmuo šioje kampanijoje tikrai nėra tai, dėl ko kramtysiu alkūnes, nemiegosiu naktimis ir bijosiu sąskaitos Paskutinio teismo dieną.“
Jo teigimu, kritika nervinga, audringa, ir dažnai nukreipta visai ne į tai, apie ką kampanija: „Galiu pratrinti nuospaudas smegenyse begalvodamas, kas blogo mesti tas dvokiančias cigaretes, bet vis tiek nesugalvosiu.“ A. Puklevičius sutiko tapti kampanijos dalimi, nes pora metų nerūko cigarečių ir turėjo kuo pasidalinti iš savo asmeninės patirties.
Reklamoje sudalyvavo ne kaip „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ kūrybos vadovas.
A. Puklevičius sako žiūrėjęs į tai, kaip į socialinę kampaniją: „Kolegos ieškojo veidų kampanijai, žinojo, kad aš neberūkau, ir tiesiog paklausė, ar aš sutikčiau.“
Paklaustas, ar pritaria NTAKD prašymui sustabdyti kampanijos „Lemiamas metimas“ veiklą, A. Puklevičius atsakė, kad Departamento siūlymai seniai nei domina, nei jaudina.
„Kažkada, dar kai vadinosi VTAKT, jie man įkirto baudą už alkoholio reklamą straipsnyje apie imbierinį alų, nors siūliausi jiems posėdžio metu paragauti to visiškai nealkoholinio gėrimo. Antrą kartą baudą gavau už lietuviškos patarlės citatą interviu su „Šnekučio“ įkūrėju. Po to ši kontora tai reklamos puslapius iš užsienio žurnalų baudėsi plėšyti, tai iš „Vyno dienų“ plakato išbraukti žodį „vynas“, žodžiu nelabai sukaupė kredencialų jų poziciją vertinti konstruktyviai“, – pabrėžia „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ kūrybos vadovas A. Puklevičius.
M360 primena, kad pirmadienį NTAKD paskelbė sulaukęs ne vieno skundo dėl vykdomos klaidinančios socialinės akcijos skatinančios mesti rūkyti. NTAKD vertinimu, šia akcija siekiama ne skatinti mesti rūkyti, o pereiti prie bendrovės „Philip Morris International“ platinamos alternatyvos – bedūmių tabako gaminių vartojimo.
Bendrovė „Philip Morris International“ su tokiu vertinimu nesutiko.
Daugiau naujienų skaitykite čia.