Ilgakiemio kaime jau daugiau nei dešimtmetį įvairius katerius kuria bei gamina lietuvių kartu su norvegais įkurta „Marex boats“.
Iš pradžių kaip atskira įmonė laivus pradėję gaminti Kaune, 2002-aisiais laivų kūrėjai ir gamintojai sudarė sutartį su norvegais, įkūrė „Marex boats“ bei pradėjo gaminti serijinius laivus.
Laivų gamintojai persikėlė į Ilgakiemį bei apsistojo buvusiame plytų fabrike, kur įsikūrė ilgam – jau dabar, dėl didelės lietuviškų katerių paklausos, patalpose nebetelpama, tad laisvoje žemėje ketinama plėstis, statyti naujus pastatus bei sukurti dar daugiau darbo vietų.
Šiuo metu visa katerių gamyba vyksta Ilgakiemyje, kur dirba 107 darbuotojai. „Marex boats“ taip pat turi kelis regioninius ofisus Norvegijoje. Dauguma katerių, pagamintų Kauno apskrities gyventojų rankomis, keliauja į užsienį, kur laivai pardavinėjami per prekybos agentus.
„Lietuviai sudaro itin mažą rinkos procentą nuo pat įmonės įkūrimo, turbūt galima ant rankų suskaičiuoti, kiek laivų nupirko lietuvaičiai“, – pasakoja „Marex boats“ direktoriaus pavaduotojas Raimonas Šiugždinis.
Ilgakiemyje gaminami net aštuonių rūšių katerių modeliai
Šiuo metu „Marex boats“ jau gamina aštuonis skirtingus katerių modelius, kurie skiriasi ilgiu – nuo 6 iki 12 m., denio dizainu bei dugno gyliu. Kiekvienas laivas turi savo numerį.
Viename iš gamyklos cechų yra gaminamas plastikas, dugnas – gaminamas vakuumo pagalba. Į kitą cechą atvažiuoja denis, tada surenkama elektra, tiesiami kabeliai, garso instaliacijos, įrengiamas vandentiekis. Galiausiai dugnas ir denis suvožiami bei sujungiami laidais. Visi „Marex boats” kateriai yra ištestuojami, tuomet galutinis gaminys pristatomas klientui – tam įmonė turi specialią priekabą.
„Katerius perka tie, kurie mėgsta pakeliauti ir išplaukti savaitei. Būna, kad į vandenį nuleidi katerį, o žmonės jau su lagaminais laukia ir iškart iškeliauja“, – pasakoja R. Šiugždinis.
R. Šiugždinis pripažįsta, kad nors įmonėje ir gaminami serijinių modelių laivai, pasitaiko įvairių užsakymų ar net kuriozinių situacijų. Šiuo metu Kauno rajone baigiamas ruošti kateris, skirtas olandui virtuvės šefui: kateris su specialia, profesionalia virtuvės įranga, kurios pageidavo užsakovas.
Katerių kainos kaip ir perkant mašiną – priklauso nuo komplektacijos: katerio dydžio, įrangos pasirinkimo bei variklio galingumo. Kaip pasakoja R. Šiugždinis, nuo variklio pobūdžio katerio kaina kartais gali pakilti ir iki 60 proc. Taigi, nuo sudedamųjų komponentų priklausančios Kauno rajone gaminamų katerių kainos svyruoja nuo 50 iki 300 tūkst. eurų.
Kauno rajone gaminami laivai pelno geriausių katerių apdovanojimus
Ilgakiemyje įsikūrusi įmonė dėl išskirtinių sprendimų ne kartą buvo pripažinta ir tarptautiniu lygmeniu.
2009-aisiais vienas iš „Marex boats“ sukurtų bei pagamintų katerių Europoje laimėjo geriausio katerio apdovanojimą. Po keturių metų panašios koncepcijos, tik mažesnis kateris taip pat laimėjo apdovanojimą. Šių, 2015-ųjų modelis, vėl yra nominuotas kitų metų geriausios katerio kategorijoje.
R. Šiugždinis atskleidžia, jog šiuo metu kuriamas naujas modelis, kuris visuomenei bus pristatytas vasarą. Kaip ir su kiekvienu iš katerių, naujasis „Marex boats“ laivas bus pristatomas tarptautinėse parodose.