Parodų ciklą „Jaunųjų platforma“ atidaro L. Zigmantaitės kolekcija „Re-“ | Kas vyksta Kaune

Parodų ciklą „Jaunųjų platforma“ atidaro L. Zigmantaitės kolekcija „Re-“

Kauno paveikslų galerijoje startuoja naujas parodų ciklas „Jaunųjų platforma“. Galerijos antrojo aukšto erdvės bus skiriamos tik pradedantiems kūrybinį kelią ir jau dalyvaujantiems meniniame gyvenime autoriams. Spalio 20 d., penktadienį, 17 val. kviečiama atvykti į pirmąją šio ciklo parodą – mados ir tekstilės dizainerės Lukrecijos Zigmantaitės kolekcijos „Re-“ pristatymą.

Kolekcija „Re-“ atspindi laisvės ir individualumo idėjas, kurios yra tarsi užkoduotos džinso audinyje. Hipių laikų motyvai ir pacifistiniai dainų tekstai atgimsta nūdienos kontekste. Visais laikais džinsinis audinys atspindėjo tuometines aktualijas, todėl ir šioje parodoje jis kalba ir primena didžiausių žmonijos vertybių – laisvės, saviraiškos ir, žinoma, tvarumo – svarbą nūdienos kontekste. Džinsas ir džinsiniai drabužiai, būdami neatsiejami mūsų kasdienio garderobo dalimi, atlieka ir daug reikšmingesnę, globalesnę funkciją – tai mūsų istorijos, kultūros ir jos (r)evoliucijos dienoraštis.

Parodą sudaro džinsų juosmeninių dalių bei kišenių kolekcija, kur atkreipiamas dėmesys į tokį mums įprastą ir kasdienišką objektą – kišenę. Ji rekonstruojama, išdidinama, suasmeninama pasitelkiant vintažinius gėlėtus audinius („gėlių galia“), marginama hipių stilistikai būdinga dažymo technika – batika bei „The Beatles“ grupės „Imagine“ dainos teksto žodžiais. „Imagine“ daina – tarsi laisvės bei taikos himnas, panaudojamas ir kitame parodos objekte – džinsinių kišenių juostoje.

L. Zigmantaitės kolekcija „Re-“./Organizatorių nuotr.

Kita parodos dalis – „Miss“ serija – ironiškai pažvelgia į nuo seno įsisenėjusius grožio standartus („Barbie“ audinys suaustas iš daugybės smulkių džinso ir tiulio atraižų.) Klasikinis „Miss“ titulas atgimsta siuvinėtoje džinsų juostoje, kartu derinant su kitu moteriškumo ir grožio simboliu – gėlėmis. Lietuvių etnografijos tautiškoms juostoms būdingi gėlių motyvai atgimsta pasitelkiant kompiuterizuotą siuvinėjimą, taip sujungiant ir pabrėžiant tautiškumo, savo šaknų svarbą šiuolaikinėje globalioje kultūroje.

Didelis dėmesys skiriamas 3D kolekcijai „Re-” (ang. Re-collection), kurios pagrindas atliktas naudojant Clo3D modeliavimo programą. Šioje dalyje tvarumas plėtojamas jau visiškai kitu masteliu – atsisakant materijos ir pasinaudojant šiuolaikinėmis technologijomis. Šiandien kaip niekada anksčiau gyvename itin greitame pasaulyje, kur išaugęs didžiulis vartotojiškumas, o daugelis mūsų nebeturi laiko lankytis fizinėse parduotuvėse, tad daugiausia daiktų perkame internetu, kur, beje, ir taip praleidžiame nemažą dienos dalį. Tad keliami tokie klausimai: ar visada reikalingas fiziškai apčiuopiamas gaminys? ar vis dar išlieka būtinybė šiuolaikinę mados kolekciją pristatyti gyvai? Kolekcija „Re-“ sudaryta iš 6 skirtingų modelių, 4 iš jų demonstruojami ant podiumo vaikščiojančių avatarų bei skaitmeninėje lookbook fotosesijoje. Taip pat yra du fiziškai įgyvendinami modeliai „Maža garsi suknelė“ ir „Žaidimo pabaiga“ (ang. Little Noisy Dress, Game Over), kurie leidžia gyvai pamatyti ir pažinti kolekcijoje naudojamas perdirbimo technikas, grindžiamas rankų darbu, lėtos ir 0 waste mados principais.

Kolekcijoje „Re-” susipina skirtingi laikmečiai, technologijos, temos, tačiau visi ekspozicijos objektai yra vienijami tų pačių laisvės, jaunystės, individualumo idėjų. Visuose juose džinsas atgimsta antrą kartą ir įgyja naują paskirtį – šį kartą skleisti tvarumo ir sąmoningo vartojimo svarbos žinią.

Lukrecija Zigmantaitė yra mados ir tekstilės dizainerė. Dar bakalauro studijų metais pajuto, jog drabužiai ir tekstilė tai ne tik materija, kurią dėvime nedažnai siekdami sukurti savitą stilių, bet ir vizuali komunikacijos priemonė. Magistro studijų metu buvo išvykusi į Milaną, kur vieną semestrą mokėsi pagal tvarios mados ir tekstilės dizaino (Sustainable Fashion & Textile Design, Nuova Accademia di Belle Arti) programą. Čia susipažino ir su kita tvarumo kryptimi – 3D modeliavimu ir jo galimybių pritaikymu tiek kūrybinėse, tiek nešiojamosios mados kolekcijose. Savo baigiamojo magistro darbo kolekcijoje Lukrecija suderino šias dvi skirtingas tvarios mados kryptis – inovatyvias technologijas ir tradicinį rankų darbu besiremiantį perdirbimo būdą.

Paroda veiks: 2023 10 20 – 2024 01 07.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA