Nors prasidėjęs ruduo dienomis vis dar džiugina pakankamai aukšta temperatūra, vėsesni rytai primena, kad orai keičiasi. Dargana, lietus, krentantys lapai – neišvengiama rudens dalis, todėl specialistai vairuotojams pataria tokioms oro ir eismo sąlygoms pasiruošti iš anksto.
Keliautojas, automobilių žinovas ir saugaus eismo ambasadorius Vitoldas Milius teigė, jog atėjus rudeniui vairuotojai turėtų skirti daugiau dėmesio kelio dangos būklei bei savo elgesiui prie vairo, mat kai kuriuos pavojus gali būti pastebėti sunku.
Reikia įvertinti matomumą
V. Milius teigė, jog jau dabar temsta anksčiau, rytai, vakarai ir naktys tampa vėsesnės, o dėl to atsiranda papildomos grėsmės kelyje.
Anot keliautojo, rudenį dėl temperatūrų skirtumo dažniau susidaro rūkas. Jis atkreipė dėmesį, kad tik miestuose važinėjantys vairuotojai to gali nepastebėti, tačiau užmiesčio keliais dažnai zujantys vairuotojai jau spėjo susidurti su pirmomis rudeniškomis šio reiškinio apraiškomis.
„Tiek tamsa, tiek rūkas prastina matomumą, todėl vairuotojai turėtų tai įvertinti ir sumažinti važiavimo greitį iki saugaus. Esant rūkui reikia suprasti, kad kelio danga taip pat gali būti slidi. Pagrindinė vairuotojų klaida rudenį ir būna ta, kad žmonės neįvertina, jog kelias jau gali būti slidus“, – akcentavo V. Milius.
Keliautojas teigė, jog tik įvertinę tikrąjį pavojų, vairuotojai sugebės ne tik išsisukti iš pavojingos situacijos, bet galės į ją net nepakliūti.
Gali būti slidu
Specialistas taip pat teigė, jog rudeninio lietaus išvengti nepavyks, todėl jau dabar vairuotojai turėtų jam pasiruošti.
„Geras sukibimas ir kokybiškos, gerą protektorių turinčios padangos reikalingos visais metų laikais. Prieš rudenį vairuotojai dar kartą turėtų patikrinti padangas ir įvertinti jų būklę. Jei reikia, jas pakeisti naujomis, turinčiomis gilesnį protektorių“, – sakė keliautojas.
Neįvertinas pavojaus
Dažnas pavojus rudenį, kurio neįvertina vairuotojai, anot V. Miliaus, yra nukritę medžių lapai. Nukritę, sudrėkę ar šlapi medžių lapai taip pat gali tapti automobilio slydimo priežastimi, todėl vairuotojai turėtų būti labai atidūs ir važiuodami kelio ruožais, kur yra daug prikritusių medžių lapų, sumažinti greitį.
„Didžiųjų miestų gatvėse daug medžių lapų galbūt ir nepamatysite, tačiau toliau nuo miestų lapais apkritusių gatvių gali nepavykti išvengti. Sušlapę ir sulipę lapai yra taip pat labai pavojingi. Jie nebus tokie slidūs, kaip ledas, tačiau pavojus kyla ne ką mažesnis. Ypač stabdant“, – sakė saugaus eismo žinovas.
V. Milius aiškino, kad vairuotojai turėtų prisiminti, jog lietingomis rudens dienomis ir naktimis taip pat kyla akvaplanavimo keliamas pavojus, kai padangos nebesugeba išstumti susikaupusio vandens pertekliaus, o dėl to yra prarandamas sukibimas su kelio danga.
Namų darbai – privalomi
Specialistas atkreipė dėmesį į tai, kad dar prieš prasidedant rudeniškam lietui, vairuotojai turėtų pasirūpinti ne tik geresnėmis padangomis, bet ir kokybiškais valytuvais bei tinkamai nusivalyti automobilio langus.
„Važiuojant prieblandoje kai lyja lietus, labai keičiasi matymo galimybės. Jei valytuvai bus seni ir nebegalės tinkamai nuvalyti priekinio stiklo, vairuotojui bus gerokai sunkiau vairuoti, be to, tai gali tapti ir eismo įvykio priežastimi“, – sakė keliautojas.
V. Milius pabrėžė, kad rudeniui, kaip ir žiemai, kai eismo sąlygos prastėja, reikia ruoštis iš anksto, mat tik taip vairuotojai turės galimybę išvengti ekstremalių situacijų ir eismo įvykių.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.
Daugiau naujienų skaitykite čia.