Kada bus platinamas aplinkkelis ties Kaunu?

Jau eilę metų kalbama, jog magistralinis kelias Vilnius – Kaunas – Klaipėda keliose atkarpose bus praplatintas. Daugiau eismo juostų numatyta įrengti ties Kaunu. Deja, kol kas kelio rekonstrukcijos darbai nevyksta, nes vis derinami žemės klausimai.

Magistralinio kelio A1 platinimo ties Kaunu projektas gerokai užtruko. Planus rengti pradėta dar 2011-aisiais, tačiau iki šiol statybos darbai yra nepradėti. Didžiausia problema, kodėl taip ilgai rengiami dokumentai, tai nuosavos žemės klausimas. Žmonės nenori parduoti savo žemės, todėl kreipiasi į teismus ir vilkina techninių projektų rengimą.

„Esame tokioje stadijoje, kai deramasi dėl privačios žemės sklypų, mat kai kuriose teritorijose pagal projektą numatyta, jog reikia daugiau žemės, o ji privatizuota. Paprastai atkerpama nedidelė žmonių žemės dalis ir už ją kompensuojama vidutine rinkos kaina. Visgi, žmonės ne visada sutinka su siūloma kaina. Be to, pasitaiko atvejų, kai galvoja, kad bus įrengtos įvažos, tačiau paaiškinus, jog žemės dalis reikalinga tiesiog tranzitiniam keliui, gyventojai paduoda į teismus. Kiekviena individuali procedūra gali vilkinti dokumentų rengimo procesą“, – komentavo Lietuvos kelių direkcijos Perspektyvinio planavimo skyriaus patarėjas Arūnas Rutka.

Anot pašnekovo, sunku pasakyti, kada bus suderėta su žmonėmis dėl žemės, tačiau kai valstybė perpirks reikiamą plotą, tada bus galima toliau rengti detaliuosius projektus ir pradėti darbus. Specialistas tikina, jog paprastai derybų procedūra užtrunka ilgiausiai, todėl dabar sunku prognozuoti, kada bus galima pradėti kelio platinimo darbus.

Magistralinio kelio atkarpa ties Kaunu turėtų iš esmės pasikeisti

Pagal projektą yra numatyta, jog prasidėjus kelio rekonstrukcijos darbams, jis gerokai pasikeistų ir taptų patogesnis vairuotojams. Po rekonstrukcijos eismo juostų skaičius greitkelyje ties Kaunu turėtų padidėti iki 3, o Kleboniškio tiltai išplatės iki 4 eismo juostų. Po rekonstrukcijos kelyje būtų galima važiuoti 110-130 km/val. greičiu.

Grandiozinė rekonstrukcija prasidės nuo Biruliškių (Muravos) sankryžos. Čia planuojama keisti esamą sistemą, nutiesti naujus įvažiavimus ir išvažiavimus iš magistralės. Sankryža būtų vadinamosios deimanto formos, kuri yra kol kas naujovė ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje – tokio tipo sankryžos yra vos 5 JAV ir 3 Prancūzijoje.

Sankryžos ties Kleboniškio tiltu taip pat iš esmės pasikeistų. Tiek ties Jonavos gatve, tiek Panerių gatvės pusėje planuojama įrengti žiedinės sankryžas, kurios padidintų pralaidumą ir saugumą. Pagal projektą, keisis ir pats Kleboniškio tiltas. Čia prie esamo tilto pastačius dar kelis tiltus, eismo juostų skaičius nuo 2 padidėtų iki 4.

Panašios permainos lauktų ir sankryžose ties Sargėnais bei „Mega“, o sankryžoje ties posūkiu į Marijampolę planuojama kasti net tris tunelius. Dviejų lygių sankryža numatyta ir ties posūkiu į Giraitę.

Visi magistralinio kelio A1 rekonstrukcijos darbai truktų apie 4-5 metus. Skaičiuojama, jog projekto įgyvendinimui reikėtų virš 72 mln. eurų, tačiau suma dar gali išaugti. Kai bus gauta žemė ir parengti projektai, tikimasi, jog dalis projekto kaštų bus apmokėta europiniais pinigais.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA