Kėdainiuose antradienio rytą įvykusi tilto griūtis parodė, jog kelių ir tiltų priežiūrai skiriama nepakankamai lėšų, sako prezidentas Gitanas Nausėda.
Jis antradienį Kėdainiuose, kur anksti rytą įgriuvo dalis į miestą vedusio tilto, lankėsi su suplanuotu vizitu. Pasak prezidento, ši tilto griūtis simboliškai atkreipia dėmesį į per menką rūpestį regionais.
„Tai verčia dar kartą atkreipti dėmesį į apverktiną Lietuvos tiltų būklę – ir ne tiktai tiltų. Šio tilto būklė buvo įvertinta dar visai neseniai vykstant patikrinimą kaip patenkinama, tačiau, kaip matote, tiltas manė kitaip“, – žurnalistams antradienį sakė prezidentas.
„Dar viena problema, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija, deja, nevykdė savo sutartinių įsipareigojimų savivaldybės atžvilgiu ir tie darbai, kurie buvo numatyti tiltui renovuoti, atstatyti, jie nebuvo įgyvendinti“, – sakė G. Nausėda.
„Mes nuolat kalbame, kad regionai stokoja dėmesio, ir štai, prezidento vizitas, norint aplankyti regioną ir parodyti tą dėmesį, prasideda nuo to, kad dėl per menko dėmesio nukenčia tiltas. Sutapimas, bet simbolinis sutapimas“, – sakė G. Nausėda.
Jis teigė, kad tokios istorijos leidžia pamąstyti „žmonėms, kurie nevykdo savo sutartinių įsipareigojimų, kokią naštą ant savo sąžinės jie būtų užsidėję, jeigu kažkas būtų įvykę baisesnio“.
Prezidentas taip pat akcentavo, jog šių metų biudžete kelių priežiūrai numatyta tokia pati suma kaip pernai, tačiau įvertinus infliaciją, faktiškai ji leis atlikti mažiau darbų.
„Kuomet infliacija yra 20 ir daugiau procentų, ta suma realiai leidžia padaryti maždaug penktadaliu mažiau darbų“, – kalbėjo G. Nausėda.
Jis ragino į tai atkreipti dėmesį planuojant 2024 metų biudžetą.
„Kelių priežiūrai ir kelių priežiūros finansavimui mes skiriame akivaizdžiai nepakankamai lėšų“, – sakė prezidentas.
Lietuvos automobilių kelių direkcija teigia, kad tilto sija galėjo būti pažeista dėl juo važiavusio sunkiasvorio transporto, viršijus leistiną masę.
Pasak direkcijos, įgriuvusio tilto stebėseną direkcijos specialistai vykdė nuolatos, paskutinį kartą jis apžiūrėtas praėjusią savaitę.
Pasak policijos, apie įgriuvusį tiltą Tilto gatvėje pranešimas gautas 7.40 val., incidento metu žmonės, automobiliai ar kitas turtas nenukentėjo. Eismas nukreipiamas tiltu, esančiu kelyje Jonava – Šeduva.
M. Skuodis: tiltams tvarkyti skiriamas prioritetas
Kėdainiuose antradienį įgriuvus pagrindiniam miesto tiltui, susisiekimo ministras Marius Skuodis tikisi greitų atsakymų dėl nelaimės priežasčių ir pabrėžia, kad tiltams tvarkyti skiriamas prioritetinis finansavimas.
„Apžiūra buvo vykdoma prieš savaitę. Apribota, kokio svorio transporto priemonės galėjo judėt. Tiltas buvo apžiūrėtas ir nebuvo įžvelgta grėsmė. Vienas iš dalykų, kas galėjo nutikti – naktį pravažiuoti svorį viršijantį transporto priemonė. Kameros Kėdainiuose esančios tikrinamos, tikiuosi, atsakymai bus rasti“, – antradienį žurnalistams sakė M. Skuodis.
Ministras teigė, kad žinia apie nelaimę Kėdainiuose jį „ryte išmušė iš vėžių“, nes šiuos tiltus buvo apžiūrėjęs anksčiau.
„Kalbant apie Kėdainių tiltą konkretų, esu patikintas Kelių direkcijos vadovybės, kuri šiuo metu lankosi Kėdainiuose (su jais turėsiu popiet susitikimą), kad projektavimas vykdomas. Kalbėsiu su projektuotojais, kad kuo greičiau galėtume tvarkyti“, – kalbėjo ministras.
Daugiau šia tema
Anot jo, Lietuvoje yra apie 70-80 prastos būklės tiltų ir jų vienu metu sutvarkyti neįmanoma. Pernai buvo sutvarkyta apie 40-50 tiltų bei viadukų, šiemet planuojama remontuoti dar tris dešimtis.
„Tikrai finansavimas prioriteto tvarka nukreipiamas ten. Tai reiškia negalime žvyrkelių kiek norime išasfaltuoti, galbūt ir būklei skirti tiek dėmesio. Turime skirti prioritetą ten, kur saugumas“, – sakė M. Skuodis.
Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidentas, Jonavos rajono meras Mindaugas Sinkevičius pabrėžė, kad incidentas Kėdainiuose verčia susirūpinti mažėjančiu finansavimu šalies tiltų ir viadukų priežiūrai.
„Rytoj Vyriausybė ketina tvirtinti trimetę Kelių priežiūros ir plėtros programą, o joje 2023 metams keliams numatyta suma yra tokia pati kaip ir 2022 metais – 543,1 milijonų eurų, o 2024 ir 2025 metais – dar mažesnė nei šiemet, 521,9 milijonų eurų“, – komentare BNS teigė M. Sinkevičius.
„Pasirodo, šalyje yra net 73 blogos būklės tiltai ir viadukai. Tai – Susisiekimo ministerijos įstaigos Lietuvos automobilių kelių direkcijos 2022 metų duomenys. Tos pačios ministerijos, kuri Vyriausybei siūlo dar labiau sumažinti finansavimą keliams“, – pridūrė jis.