Kaune sumontuota išmani automobilių statymo sistema: ar veikia be trikdžių? | Kas vyksta Kaune

Kaune sumontuota išmani automobilių statymo sistema: ar veikia be trikdžių?

Švieslentė I. Kanto g. / „Kas vyksta Kaune“ nuotr.

Siekiant darnaus judumo, Kaune jau įgyvendinta nemažai priemonių, padedančių padaryti miestą patogų judėti tiek vietos gyventojams, tiek miesto svečiams. Viena iš tokių priemonių – praėjusių metų rugsėjį pradėjusi veikti išmani automobilių statymo sistema. Miesto centre, Žaliakalnyje ir Savanorių prospekte sumontuotos švieslentės, kuriose vairuotojai gali matyti esančias laisvas vietas gatvėje. Tik ar ši sistema veikia be trikdžių?

Skaičiai švieslentėje „sustingę“ du mėnesius

Mieste iš viso įrengta 3000 transporto jutiklių, 30 švieslenčių, kurios leidžia realiu laiku stebėti esančias laisvas stovėjimo vietas. Be to, sukurta ir mobilioji aplikacija – programėleje taip pat galima matyti laisvas ir užimtas stovėjimo vietas.

Pasak Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Martyno Matusevičiaus, ši naujovė padeda planuoti savo kelionę, žinant, kiek konkrečiose lokacijose yra laisvų vietų.

„Tai leidžia vairuotojams sutaupyti ir nervų, ir laiko, ir kuro. Neabejojame, kad šis sprendimas pasiteisino. Dėl sistemos iki šiol nesame sulaukę nė vieno nusiskundimo. O ir sutrikimų neužfiksavome“, – tikino M. Matusevičius.

Vis dėlto, su naujienų portalu „Kas vyksta Kaune“ susisiekęs vairuotojas teigė pastebėjęs, jog švieslentėje, ties I. Kanto g. 18, skaičiai užstrigę jau antrą mėnesį. Anot jo, ilgą laiką rodoma, kad yra 21 laisva vieta ir šis skaičius nekinta, nors reali situacija – kitokia.

Po „Kas vyksta Kaune“ kreipimosi į Kauno savivaldybę, jos atstovas pažadėjo informaciją pateikti už tai atsakingiems specialistams.

Kovo 1-ąją M. Matusevičius „Kas vyksta Kaune“ patikino, jog sulaukus informacijos apie švieslentę I. Kanto gatvėje, ji nedelsiant buvo sutvarkyta.

„Skaičiai laikinai nepasikeitė dėl sistemos sutrikimo. Tačiau problema jau išspręsta“, – konstatavo M. Matusevičius.

Sistema siekiama mažinti spūstis

Biudžetinė įstaiga „Parkavimas Kaune“ kauniečiams ir miesto svečiams užimtas ir laisvas parkavimo vietas realiu laiku siūlo stebėti ir per mobiliąją aplikaciją. Ją į išmaniuosius mobiliuosius įrenginius galima atsisiųsti iš „Google Play“ ir „App Store“.

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Kaip teigė „Parkavimas Kaune“ atstovė, pagal laisvas parkavimo vietas iš anksto galima planuotis, kur atvykus bus galima palikti automobilį bei stebėti, kur tokių vietų yra daugiausia.

„Programėlėje užimtos vietos žymimos raudonai, o laisvos vietos – žaliai. Paspaudus ant pasirinktos parkavimo vietos yra parodoma, kokiai zonai ji priklauso ir koks valandinis įkainis už stovėjimą ten taikomas“, – paaiškino „Parkavimas Kaune“ administratorė-personalo specialistė Vida Šarauskienė.

Naująja parkavimo sistema siekiama mažinti spūstis, kurios susidaro vairuotojams ieškant laisvų vietų. Be to, taip taupomas kauniečių laikas, nes iš anksto galima matyti, kur centrinėje miesto dalyje yra daugiau laisvų automobilių statymo vietų.

Renkami duomenys apie parkavimo situaciją mieste

Pasak V. Šarauskienės, išmanioji parkavimo sistema padeda ne tik greičiau surasti laisvą vietą, tačiau leidžia rinkti duomenis bendrai apie parkavimo situaciją Kauno centre. Juos išanalizavus, miesto eismo specialistai galės spręsti kylančias parkavimo problemas.

Parkavimo daviklių tinklo pagalba visi parkavimo infrastruktūros duomenys surenkami į serveryje esančią sistemą, kurioje jie toliau filtruojami ir apdorojami tolimesniems vartotojų poreikiams.

„Ši sistema skirta ir parkavimą administruojančiai įstaigai, nes leidžia stebėti parkavimo jutiklių tinklą, sekti, kurios vietos labiausiai apkrautos, kiek laiko jose paliekamos transporto priemonės.

Ši sistema iš tiesų suteikia daug kitų įrankių, reikalingų parkavimo statistikos analizei. Galima ne tik realiu laiku matyti parkavimo vietų užimtumą, tačiau rinkti duomenis apie įvairius laikotarpius. Tai padės stebėti ir bendrą eismo situaciją Kauno centrinėje dalyje, o po to kartu su Kauno miesto savivaldybės specialistais ieškoti sprendimo būdų, kaip gerinti eismo kokybę. Rezultatai bus žymiai tikslesni nei šiuo metu fiziškai atliekamas gatvių stebėjimas“, – komentavo „Parkavimas Kaune“ atstovė.

Be to, galima rinkti ir stebėti tokius statistinius duomenis, kaip:

– parkavimo trukmė;
– stovėjimo minutės;
– suskirstymas pagal tipą;
– užimtumo seansų skaičius per dieną;
– parkavimo vietos laiko išnaudojimas;
– piko valandos.

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Tam tikrais atvejais galimi trikdžiai

M. Matusevičius „Kas vyksta Kaune“ nurodė, kad yra pastebima, jog automobiliai ne visada yra statomi taisyklingai. Dėl to sistemos davikliai kartais neteisingai atvaizduoja esamą situaciją švieslentėse.

„Parkavimas Kaune“ atstovė taip pat atkreipė dėmesį, jog tam, kad sistema veiktų efektyviai, vairuotojai turi laikytis Kelių eismo taisyklių ir automobilius stovėjimo vietose palikti tvarkingai.

„Jei vairuotojai parkuoja automobilius ne taip, kaip nurodyta kelio ženkluose, arba pastato transporto priemones tarp subraižytų parkavimo vietų linijų, tokiu atveju davikliai teikia netikslią informaciją.

Eismo dalyviai turi atidžiai stebėti įrengtus kelio ženklus bei subraižytas linijas, nes kitu atveju sistemoje rodoma, jog yra laisva vieta ir taip klaidinami kiti eismo dalyviai.

Tik tvarkingai statomos transporto priemonės leidžia pasiekti maksimalų sistemos tikslumą“, – sakė V. Šarauskienė.

Senamiestyje – mažų emisijų zonos sistema

Kaip jau skelbėme anksčiau, Kaune pastaruosius kelerius metus taip pat vyko ir mažų emisijų zonos projekto diegimas – dėl intensyvaus automobilių tranzito pokyčių imtasi Senamiestyje. Ties įvažiavimais į Šv. Gertrūdos, Gimnazijos–Birštono gatvių ir Karaliaus Mindaugo prospekto bei išvažiavimuose, įdiegta mažų emisijų zonos sistema. Jos startas planuojamas antroje šių metų pusėje.

Ši naujovė palies tuos vairuotojus, kurie pravažiuoja Senamiestį vien tam, kad sutrumpintų kelią. Susimokėti už pravažiavimą Senamiesčiu taip pat teks taksi bei pavežėjams, hibridinių automobilių naudotojams, atvežantiems vaikus į ugdymo įstaigas Senamiestyje bei dirbantiems apmokestintoje zonoje.

Pasak savivaldybės Transporto skyriaus vedėjo, lengvatos turėtų būti suteikiamos elektromobilių savininkams, komunalinių paslaugų ir specialiosioms tarnyboms, neįgaliesiems. Taip pat vietos gyventojai ir įmonės, kurios kreipsis dėl lengvatų gavimo ir turės teisę jomis pasinaudoti, gaus leidimus.

„Antroje metų pusėje įsigaliosianti tvarka nepalies tų gyventojų, kurie atvyksta į Senamiestį su konkrečiais poreikiais ir, susimokėję rinkliavą už automobilių parkavimą, laikinai palieka savo transporto priemones. Jiems atvykimas čia papildomai nekainuos“, – akcentavo M. Matusevičius.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA