Greitis žudo: ar spausdami akceleratoriaus pedalą susimąstote apie pasekmes? | Kas vyksta Kaune

Greitis žudo: ar spausdami akceleratoriaus pedalą susimąstote apie pasekmes?

Asociatyvi / „Kas vyksta Kaune“ skaitytojų nuotr.

Maksimalaus leistino greičio viršijimas – įsisenėjusi ir visiems gerai žinoma problema keliuose. Skubėdami vairuotojai nepastebi kelio ženklų, tam tikrų įspėjimų, nemato visos juos supančios aplinkos. Saugaus eismo ekspertai vienbalsiai sutaria, kad būtent saugaus važiavimo greičio nepasirinkimas yra pagrindinė kelių eismo įvykių, galinčių pasibaigti net mirtimi, priežastis. Kaip elgtis kelyje, kad būtumėte saugūs ir apsaugotumėte kitus eismo dalyvius?

Vairuotojai neretai pamiršta, kad nesilaikydami saugaus greičio, gali sukelti eismo įvykį, kuriame gali žūti ar būti sužeisti žmonės – jie patys, jų artimieji, kiti eismo dalyviai. Kaip pažymi Lietuvos teismo ekspertizės centro Techninių ekspertizių skyriaus vyriausiasis ekspertas Henrikas Vaitiekūnas, vairuotojai turėtų įsiminti vieną ir labai svarbų dalyką – kelyje jie nėra vieni.

„Prieš atlikdami bet kokį manevrą kelyje, vairuotojai pirmiausia turėtų pagalvoti ne tik apie save, bet apie kitus eismo dalyvius, įsitikinti, kad darydami manevrą niekam nesutrukdys, nesukels pavojingos situacijos“, – tvirtina ekspertas ir priduria, kad būtent vairuotojų pasirinktas greitis turi tiesioginę įtaką avaringumo rodikliams.

„Važiuojant didesniu greičiu ilgėja stabdymo kelias ir laikas, didėja rizika nesuvaldyti automobilio, sumažėja automobilio ratų sukibimas su kelio danga, netgi sunaudojama daugiau degalų.

Eismo dalyviams reikėtų žinoti ir tai, kad įsibėgėjantis automobilis kaupia vis didesnę kinetinę energiją. Pavyzdžiui, jei greitis nuo 50 km/val. padidinamas dvigubai, sukaupta kinetinė energija padidės keturis kartus, o tai reiškia, kad smūgis į kliūtį bus keturis kartus stipresnis“, – teigia H. Vaitiekūnas.

Anot jo, smūgių padarinius galima sumažinti tinkamai organizuojant eismą, mažinant skirtingų rūšių eismo dalyvių susikirtimo taškus, tačiau visais atvejais mažesnis važiavimo greitis lemia mažesnes technines arba fizines eismo įvykio pasekmes.

„Prieš įvykstant nelaimei, greitį viršijantis vairuotojas susidūrimo su kliūtimi pasekmes gali padvigubinti suveikus žmogiškam savisaugos instinktui. Vairuotojas kritiniu atveju vairą suks į kairę pusę, kad save apsaugotų nuo tiesioginio smūgio. Tačiau jei transporto priemonės greitis būtų leistinas, nelaimę būtų galima sušvelninti ar netgi jos išvengti“, – pažymi ekspertas.

Išvažiavo automobilis, o kelionę baigė metalo gabalas: skaudžios nelaimės, kurių galėjo nebūti, jei būtų pasirinktas saugus greitis

Didžiausią leistiną greitį skirtingų kategorijų Lietuvos keliuose nustato Kelių eismo taisyklės. Kai kuriuose kelių ar gatvių ruožuose nustatomi papildomi greičio ribojimai, atsižvelgiant į konkretaus ruožo pavojingumą, avaringumą, eismo intensyvumą, kelią supančią aplinką bei galimą pėsčiųjų eismą.

„Klaidos, padarytos kelyje, dažnai ištaisyti jau nebegalima. Tad reikia daryti viską, kad šios klaidos išvengtum. Pasirinkdamas važiavimo greitį, vairuotojas privalo atsižvelgti į kelio ir transporto priemonės būklę, krovinį, jei toks yra, meteorologines sąlygas, eismo intensyvumą, kad galėtų sumažinti greitį ar net visiškai sustabdyti transporto priemonę iki bet kokios kliūties“, – sako ekspertas ir dar kartą primena, kad greičio apribojimu siekiama sumažinti nelaimingų atsitikimų riziką, sušvelninti jų pasekmes.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA