„Eneba“: žaidimų industrijoje dirbti gali ne tik žaidėjai | Kas vyksta Kaune

„Eneba“: žaidimų industrijoje dirbti gali ne tik žaidėjai

„Eneba“ nuotr.

Itin sparčiai auganti Kaune įsteigta elektroninė žaidimų parduotuvė „Eneba“ plėtros planų nestabdo ir prie komandos kviečia prisijungti dešimtis skirtingų krypčių darbuotojų – programuotojus, klientų aptarnavimo specialistus ir kt. Nors šios įmonės darbo aplinka yra itin patraukli žaidimų mėgėjams, tačiau save realizuoti joje gali kiekvienas.

Birželio 28, 2021. Žaidimų mėgėjų poreikius geriausiai supranta kiti žaidėjai. Todėl nenuostabu, kad Lietuvoje įkurtos elektroninės kompiuterinių žaidimų parduotuvės „Eneba“, didesnė dalis darbuotojų žaidimus laiko neatskiriama laisvalaikio, bet ir darbo dalimi. Tačiau bendrovė pasiryžusi laužyti stereotipus ir teigia, kad žaidimų industrijoje idealią darbo vietą gali atrasti ir tie, kuriems žaidimų pasaulis yra vis dar neištyrinėta teritorija.

Svarbiausia — perprasti žaidėjų poreikius

„Siekdami, kad apsipirkimo procesas el. parduotuvėje būtų kaip galima sklandesnis, o taip pat – kad jis labiausiai atitiktų būtent žaidėjų poreikius ir pomėgius, turime aiškiai suprasti savo klientų poreikius, o tai lengviausiai pasiekiama jais tampant”, — pranešime cituojamas „Eneba“ bendraįkūrėjis ir įmonės vadovas Vytis Uogintas.

V. Uogintas pateikia pavyzdžių: produkto skyrius, tiesiogiai kuriantis „Eneba“ prekybos platformą, ją kuria žaidėjams, todėl turi suprasti žaidėjų elgsenos ypatumus. Klientų aptarnavimo skyrius nuolat tiesiogiai bendrauja su žaidėjais, todėl turi suprasti ir jų bendravimo stilių ir pažinoti žaidimus, apie kuriuos eina kalba. Plėtros skyrius turi gerai žinoti, ką potencialūs parduotuvės lankytojai veikia internete, kas jiems patinka, kas patraukia jų dėmesį ir t. t.

Tačiau, V. Uoginto teigimu, tikslinę auditoriją puikiai gali perprasti ir tokie darbuotojai, kurie nebūtinai šiuo metu domisi žaidimais. Šį faktą patvirtina ir bendrovės personalo vadovė Jurgita Markevičienė, kuri teigia, kad pati žaidimų nežaidžia.

„Žaidimais domiuosi nedaug, bet man labai svarbūs kiti žaidėjams būdingi siekiai — pereiti į kitą lygį, kuris šiuo atveju yra parduotuvės kilstelėjimas į aukštesnį lygį. Tad, atrandame bendrų sąlyčio taškų ir temų. Taip pat dalis mūsų darbuotojų žaidimais mėgaujasi nebūtinai dabar, bet turėjo pomėgį žaisti anksčiau, todėl lengvai vieni kitus suprantame,” – pasakoja J. Markevičienė.

Vidinė „Eneba“ darbuotojų apklausa parodė, kad daugiau nei penktadalis (22 proc.) save priskiria „užkietėjusiems žaidėjams“, šiek tiek daugiau nei pusė (55 proc.) žaidimus žaidžia dažnai, likusieji (21 proc.) žaidimus žaidžia retai, o skaitmeninių pramogų visiškai nepropaguoja 2 procentai kolegų.

Žaidimų kultūrai — didelis dėmesys

Nežaidžiantys žaidimų darbuotojai, tikėtina, juos anksčiau ar vėliau vis tiek pamils, kadangi žaidimų kultūra bendrovėje neišvengiamai skatinama. Pasak V. Uoginto neretai organizuojamos darbuotojams skirtos viktorinos apie žaidimus, vykdomi „LAN party“ žaidimų vakarai.

Nors karantino apribojimai šias bendras veiklas kiek pristabdė, tikimasi visiems grįžus į biurą ši tradicija ir toliau gyvuos. Taip pat įmonėje nuolatos testuojama naujausia technika, išbandomi naujausi žaidimai, stebimos žaidimų pasaulio naujienos ir vyksta jų aptarimai.

Rūpinamasi, kad žaidimai įsilietų ir į poilsį, ir į santykių tarp kolegų stiprinimą. Atradus laisvo laiko tarp užduočių galima atsipūsti šioje įmonėje įprastu būdu: žaisti „Xbox“ ir „PlayStation“ konsolėms skirtus žaidimus, taip pat – pasinerti į virtualią realybę. Stengiamasi, kad biure iškart po išleidimo atsirastų pati naujausia žaidimų technika, o kolegos turėtų galimybę ją išbandyti patys.

Kartais žaidimų įgūdžiai svaresni už darbo patirtį

Maža to, įmonės savo dėmesį žaidimams sufokusavusi taip, jog pomėgis žaisti tam tikrais atvejais yra netgi svarbesnis gyvenimo aprašymo punktas nei tradiciniai „darbiniai“ įgūdžiai: patirtis parodė, kad žaidimų mėgėjams būdingos žmogiškosios savybės – darbštumas, entuziazmas ir noras įveikti iššūkius – yra puikiai tinkamos pradinėms profesinėms pozicijoms užimti.

Abu „Eneba“ įkūrėjai – ir V. Uogintas, ir Žygimantas Mikšta – mano, jog ir jų pačių profesinių įgūdžių didelė dalis išsivystė būtent per kompiuterinius žaidimus. „Daugiausiai žaisdavome tokius strateginius žaidimus, kaip kad „Starcraft“, ir juose išugdėme analitinius, komandinio darbo, lyderystės ir anglų kalbos gebėjimus“, – teigė skaitmeninės parduotuvės vadovai.

Parduotuvės karjeros skiltyje nuolat galima rasti pasiūlymų užimti laisvas pozicijas rinkodaros, produkto kūrimo (programavimo, produkto vadovų, kokybės kontrolės, „DevOps“ ir kt.) specialistų, taip pat – personalo ir klientų aptarnavimo specialistų. Dar šiemet tikimasi produktų kūrimo komandą padidinti 30 žmonių, rinkodaros – 5 kolegomis. Augimo ambicijos kitiems metams dar didesnės.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA