Telefone – slapti ginklai nuo nemigos

Asociatyvi / DELFI nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Nemigos kankinamiems žmonėms prieš einant miegoti patariama bent pusvalandį – valandą nesinaudoti telefonu, kompiuteriu ir nežiūrėti televizoriaus, kadangi ekranų skleidžiama šviesa budina smegenis. Visgi išmanieji telefonai turi naudingų funkcijų, kurios gali padėti užmigti. Apie jas Tarptautinės miego dienos proga pasakoja „Telia“ telefonų kategorijos vadovas Justas Matulevičius.

„Technologijos mus supa visą dieną, todėl bent prieš miegą patariama į ekranus nežiūrėti, o vietoje to paskaityti knygą ar paklausyti muzikos. Bet tai nereiškia, kad telefonas šiuo atveju visiškai nenaudingas – kai kuriais atvejais būtent jis gali tapti ramaus ir kokybiško miego garantu“, – sako J. Matulevičius.

Svarbu visiems

Visų pirma, jei vakarais naudojatės telefonu, kad ir nelabai ilgai, vertėtų jame įjungti mėlynos spalvos filtrą, kad akys būtų mažiau varginamos. Didelė dalis naujesnių išmaniųjų jau turi šią funkciją, o ją galima aktyvuoti einant į „Nustatymai“, tuomet „Ekranas“ ir pasirinkus „Mėlynos spalvos filtras“ (kai kurie gamintojai jį vadina „Akių komfortu“). „Apple“ telefonų naudotojai šią funkciją ras „Settings“ > „Display & Brightness“ > „Night Shift“. Tam, kad nereiktų jos aktyvuoti kiekvieną vakarą, galima nustatyti veikimo tvarkaraštį.

Jei jūsų telefone tokios funkcijos nėra, galite atsisiųsti tam skirtą programėlę „Twilight“.

Antra, jei telefoną laikote miegamajame ir, pavyzdžiui, jis atstoja jūsų žadintuvą, eidami miegoti neužmirškite įjungti tyliojo (begarsio) režimo. Vėlgi, jį galite aktyvuoti rankiniu būdu kiekvieną vakarą, arba susirasti šią funkciją garso nustatymuose ir sudaryti tvarkaraštį. Net jei turite draugų, kurie mėgsta naktinėti ir rašyti komentarus feisbuke, siųsti jums žinutes ar net skambinti, jūsų telefonas nepypsės ir nevibruos, tad galėsite ramiai miegoti, užtat žadintuvas veiks kaip taip, kaip numatyta, tad darbo nepramiegosite.

Trys saldaus miego pagalbos

Žinoma, visa tai – tik kokybiškesnio miego higiena, kuri nepadės greičiau užmigti. Tad ką daryti, jei vartotės lovoje nuo šono ant šono, galvoje sukasi įvairiausios mintys apie namus, draugus ir darbą, o miegas kaip neima, taip neima?

Ekspertas J. Matulevičius pateikia tris patarimus:

Susikurkite savo ramybės garsus. Tai atlikti jums padės mobilioji programėlė „Relax melodies“, kurioje galėsite rinktis iš gausybės atsipalaiduojančių melodijų, jas derinti su įvairiais gamtos garsais, tokiais kaip vėjo šniokštimas, paukščių čiulbesys, laužo spragsėjimas ir daugeliu kitų. Programėlėje galite reguliuoti garsų tempą bei intensyvumą, taip pat pasirinkti valandą bei savaitės dienas, kuriomis programėlė įsijungs automatiškai – prieš pat jums užmiegant. „Relax melodies“ siūlo išbandyti ir įvairias mankštas bei meditacijų rinkinius, kurie padeda kūnui bei protui atsipalaiduoti ir užmigti greičiau.

Medituokite prieš miegą. „Relax & Sleep Well“ – tai hipnozės ir meditacijos programėlė, kurią sukūrė hipno terapeutas Glennas Harroldas, turintis daugiau nei 20 metų patirtį šioje sferoje. Programėlė yra sukurta tam, kad padėtų įveikti stresą ir nerimą bei išsiugdyti sveikus miego įpročius. Programėlėje rasite keturis nemokamus stresą mažinančius hipno terapijos ir meditacijos įrašus. Dar 80 kitų įrašų galima įsigyti už papildomą mokestį, kurie apima įvairiausias temas, įskaitant nemigą, nerimą, sąmoningumą, pasitikėjimą savimi bei daugelį kitų. Kiekvienas hipnozės takelis apima foninius garso efektus, kurie buvo atrinkti specialiai jų dažniams, kad padėtų jums dar labiau atsipalaiduoti.

Atsiribokite nuo triukšmo aplinkoje. Jeigu gyvenate triukšmingoje gatvėje, jums tenka miegoti neramioje vietoje, su daug pašalinių garsų. O gal jūs dažnai skraidote lėktuvais ir juose miegas neima dėl veikiančių variklių, aplinkinių keleivių skleidžiamo triukšmo. „White noise“ programėlė padės atsiriboti nuo nepageidaujamų trikdžių užmiegant. „Baltas triukšmas“ yra specialus garso signalo tipas, naudojamas maskuoti foninius garsus. Programėlėje rasite įvairių „balto garso“ įrašų, kurie sukurs foninį, tačiau neerzinantį garsą ir padės jums užmigti greičiau bei rečiau atsibusti naktį.

9 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Aktualiausia

Naujausios žinios

Kaunas žengia į kitą etapą: pristatė, kaip atrodys naujasis miesto centras (foto)

Vaikų šventės Kaune – jau ir su vandens pramogomis

V. Makūnas ketvirtą kartą inauguruotas Kauno rajono meru: išsirinko ir bendražygius

Motinos dieną – jubiliejinės 55-osios sportinių šokių varžybos „Gintarinė pora“

Tęsia tradiciją: Kauno autobusų stotyje - nemokamas „Kaunas Jazz“ koncertas

Kauno stadiono rekonstrukcijos vingiai: kur šimtai žadėtų turkų darbininkų?

Čekų cirkas gastruoliuos Kaune

Kauno klinikos planuoja įsigyti įrenginį, padėsiantį gelbėti žmonių gyvybes

Name kilus gaisrui į ligoninę išvežtas apdegęs žmogus be sąmonės

Gavę iš darbdavio dovanų, galite netekti lengvatų