Šiais metais Kauno gatvėmis pradės riedėti 85 nauji modernūs troleibusai. Planuojama, jog tai įvyks vasaros metu. Tačiau iki tol kauniečiai ir miesto svečiai gali ne tik paganyti akis, bet ir važiuoti gražiomis senienomis – gatvėse kursuoja nemažai senų „Škoda“ markės troleibusų – prieš išvažiuodami užtarnauto poilsio jie virto riedančiais gatvės meno kūriniais, kurių vis daugės.
„Nusprendėme 25-erius metus Kaunui tarnavusius troleibusus išlydėti spalvingai ir įsimintinai. Tad pavertėme juos gatvės meno kūriniais – važiuojančios parodos „Atia, senienos, labas naujienos!“ eksponatais“, – rašoma Kauno miesto savivaldybės profilyje socialiniame tinkle.
Kaip portalui „Kas vyksta Kaune“ sakė miesto vicemeras Andrius Palionis, pirmasis spalvotas troleibusas į Kauno gatves išriedėjo 2018 metų spalio pradžioje. Senutės „Škodos“ bus marginamos iki tol, kol miestą pasieks naujieji modernūs troleibusai „Solaris Trollino 12“. „Savaitgalį ketinama nuspalvinti jau 38-tą „Škodą“. Tačiau tai dar ne viskas – planuojama papuošti visus senus troleibusus, kurių skaičius mieste siekia apie 90-mt, – užsiminė pašnekovas.
„Piešiniuose, kuriais išmarginti senieji troleibusai, dominuoja skirtingi su Kaunu susiję motyvai. Vieni piešia jaunimo tematika, kiti – atvaizduoja tarpukariu mieste veikusias gamyklas, treti – akcentuoja svarbius Kaune esančius objektus ir panašiai. Tačiau ar turimas sumanymas galės būti realizuotas, o siūlomas eskizas – patvirtintas, sprendžia komisijos nariai, atrinkdami piešinius pagal jų meninę vertę, įgyvendinimo galimybes, kokybiškumą ir kitus svarbius akcentus“, – pasakojo A. Palionis.
Vicemeras užsiminė, jog senosios „Škodos“ prieš virsdamos gatvės menu ant ratų, pasirenkamos atsitiktinai, bet išimčių esą pasitaiko. „Kol kas buvo tik vienas atvejis, kai menininkai patys paprašė specialaus troleibuso. Kadangi Kaune tarp žalių važinėja kelios raudonos spalvos „Škodos“, o kūrėjai jų išorėje ruošėsi piešti velniukus, skirtus įprasminti Velnių muziejaus tematiką, specialiai jiems buvo paruoštas būtent raudonas troleibusas“, – sakė Kauno politikas.
Troleibusus margina įvairūs menininkai, tarp kurių: Morfai, Plūgas, Karolis Grubis, Gabrielis Žvirblis, Artur Shirin, komanda „Spray Way“. „Vienus kūrėjus prisijungti prie projekto pakvietėme patys, kitus rekomendavo jau pažįstami menininkai, treti kreipėsi patys siūlydami savo idėjas. Netrukus prie bendro sąstato prisijungs ir daugiau menininkų. Projekte dalyvauti gali visi profesionalūs menininkai – svarbiausia darbo kokybė ir idėjų originalumas“, – sakė A. Palionis.
Paklaustas apie tai, kiek laiko apytikriai užtrunka nuspalvinti „Škodą“, vicemeras užsiminė, jog viskas priklauso nuo norimo dizaino ir maketo sudėtingumo. Meniniai darbai gali trukti visą savaitgalį, tarkime, prasidėti penktadienio vakarą ir pasibaigti sekmadienio vakarą, nes kitu paros metu troleibusai važinėja gatvėmis ir vežioja keleivius.
Tuomet, kai senuosius miesto autobusus pakeis modernūs naujieji, svarstoma senąsias spalvingas „Škodas“ sustatyti erdvėje po atviru dangumi, kur kauniečiai ir miesto svečiai galėtų jas apžiūrėti.
Projektą finansuoja „Kauno autobusai“. „Kas vyksta Kaune“ turimais duomenimis, vieno troleibuso pavertimas gatvės meno kūriniu kainuoja apie 700 eurų.