Po liepos mėnesį savivaldybės įvykdytos Kauno viešojo transporto reformos, kuri panaikino didžiąją dalį maršrutinių taksi, mieste nenutilo nepasitenkinimo balsai. Visuomeninė organizacija „Vieningas Kaunas“ nusprendė išsiaiškinti pačias opiausias miesto viešojo transporto sistemos problemas, todėl visą gruodžio mėnesį vykdė visuotinę gyventojų apklausą, į kurią atsakė daugiau nei 6000 gyventojų.
„Miesto viešojo transporto sistemą pertvarkyti tikrai reikėjo, tačiau mane stebina valdininkų nenoras atsižvelgti į gyventojų poreikius. Apklausa parodė, kad gerų norų neužteko – reikia susiimti ir pagaliau ištaisyti „patikimos komandos“ padarytas klaidas“,- teigė visuomeninės organizacijos „Vieningas Kaunas“ valdybos pirmininkas ir kandidatas į Kauno miesto merus Visvaldas Matijošaitis
Nors gyventojai ir džiaugiasi moderniais maršrutiniais taksi, tačiau dauguma jų naujais maršrutais nepatenkinti – kauniečiams labiausiai trūksta 33 ir 42 maršrutinių taksi, jie nepatenkinti 21 autobuso maršrutu, taip pat norėtų intensyvesnio 54 ir 57 mikroautobusų grafiko.
Gyventojų apklausos duomenimis labiausiai nuskriaustas Kauno mikrorajonas – Aleksotas. Čia gyvenantiems miestiečiams sunku pasiekti ne tik gydymo įstaigos ar prekybos centrus, bet ir senamiestį ar naujamiestį. Kauno širdį sunku pasiekti tapo ir Dainavos gyventojams. Kaip ypač opią problemą nemažai gyventojų įvardijo prastą susisiekimą tarp įvairių gydymo įstaigų – dabar jiems reikia kelis kartus persėsti, o pati kelionė užtrunka gerokai ilgiau.
Kauniečiai taip pat skundžiasi labai prastai organizuotais tvarkaraščiai – dauguma tomis pačiomis kryptimis vykstančio transporto priemonių atvyksta beveik tuo pačiu metu, todėl nespėjus kitos transporto priemonės laukti reikia per ilgai. Grafikai taip pat visiškai neatsižvelgia į dirbančiųjų žmonių poreikius – pavyzdžiui atvykti ir išvykti į darbą Urmo bazėje laiku dauguma darbuotojų tiesiog nebegali.
„Gyventojai tiesiog nebegali naudotis miesto viešuoju transportu – tai, kad kelionė iki darbo vietos kai kuriems vietoje dvidešimties minučių trunka valandą. Nežinau daugiau nei vieno miesto pasaulyje, kuris taip pertvarkytų savo viešojo transporto sistemą, jog gyventojai nustotų juo naudotis ir persėstų į nuosavus automobilius“,- savivaldybės veiksmais stebėjosi „Vieningo Kauno“ direktorius Povilas Mačiulis.
Visuomeninė organizacija „Vieningas Kaunas“ jau pradėjo konsultuotis su viešojo transporto organizavimo specialistais ir jau netrukus miesto tarybai pateiks konkrečius pasiūlymus, kaip sugrąžinti kauniečius į viešąjį transportą ir patenkinti visus jų keliavimo poreikius.
Politinė reklama bus apmokėta iš Visuomeninio rinkimų komiteto “Vieningas Kaunas” kandidatų rinkimų agitacinės sąskaitos. Užsakymo nr. KV-20150115.