Minint Europos skubios pagalbos numerio 112 dieną, bendrasis pagalbos centras paskelbė, kiek skambučių sulaukė per 2014-uosius metus.
Per praėjusius metus sulaukta 3,8 mln. skambučių, vidutiniškai gautas vienas skambutis per 8 sekundes.
Viso užregistruota 768 tūkst. įvykių (53 proc. policija, 41 proc. greitosios medicinos pagalbos tarnyba, 4,5 proc. ugniagesiai gelbėtojai, 1,5 proc. komunalinės tarnybos).
112 numeriu galima išsikviesti greitąją medicinos pagalbą, policiją ir ugniagesius gelbėtojus. Šis numeris veikia ne tik visose Europos Sąjungos šalyse, bet ir Norvegijoje, Islandijoje, Farerų salose, Serbijoje, Šveicarijoje ir Turkijoje.
Lietuvoje, Eurobarometro apklausos duomenimis, net 85 proc. gyventojų, ištikus nelaimei, skambintų numeriu 112. Jo žinomumas, lyginant su 2013 m., išaugo 6 proc. Deja, net pusė skambučių yra nesusiję su skubios pagalbos poreikiu.
Skambintojai meluoja apie tariamai įvykusias nelaimes ar komentuoja įvykius, prašo suteikti informaciją, nesusijusią su Bendrojo pagalbos centro darbu. Tokie skambučiai trukdo BPC operatorių darbui, ilgina atsiliepimų į pagalbos skambučius laiką.
Todėl BPC primena, kad skambinti numeriu 112 reikia tik skubios pagalbos atveju, kai kyla grėsmė gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ir kai policija, greitosios medicinos pagalbos tarnyba ar ugniagesiai gelbėtojai turi suteikti skubią pagalbą nelaimės vietoje. Paskambinus numeriu 112 reikia trumpai ir aiškiai nurodyti vietą (tikslų adresą), pasakyti, kas atsitiko, kam reikia suteikti skubią pagalbą, atsakyti į visus BPC operatoriaus klausimus, išklausyti jo patarimų ir nepadėti ragelio, kol jis nepasakys, kad pokalbį galima baigti.