Kaunietis antrą mėnesį negali sumokėti už elektrą: bėdos prasidėjo įdiegus naujus skaitiklius | Kas vyksta Kaune

Kaunietis antrą mėnesį negali sumokėti už elektrą: bėdos prasidėjo įdiegus naujus skaitiklius

Asociatyvi / ESO nuotr.

Bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) kuria išmanų elektros tinklą – diegia išmaniuosius skaitiklius ir teigia, kad jie padės užtikrinti efektyvesnį energijos vartojimą bei suteiks didesnį patogumą vartotojams. Vis dėlto, kauniečio patirtis rodo ką kita – pakeitus elektros skaitiklį į išmanųjį, pasirodė ir klaidos: už suvartotą elektros energiją vyras sako negalintis susimokėti jau antrą mėnesį.

Į portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipėsi ESO vartotojas Dainius, norėdamas išreikšti savo patirtą nemalonią patirtį, ESO bendrovei pakeitus elektros skaitiklį į išmanųjį. Laiške jis teigė, esą bendrovė jau du mėnesius neištaiso savo padarytų klaidų.

„Tiesa, kaip paaiškėjo vėliau, keitimo darbus atliko ne ESO, o kažkokia kita kontora. Galvojau, bus patogu. Deklaruot rodmenų, kaip anksčiau, nebereikės. ESO nuotoliniu būdu gauna skaitiklio rodmenis ir perduoda tiekėjui, kuris suformuoja sąskaitą ir atsiunčia vartotojui“, – laiške nuogąstauja vartotojas.

Pirmąją sąskaitą (už spalio mėn.) klientas sumokėjo kaip įprasta, nes elektros suvartojimas jam pasirodė panašus kaip ir ankstesniais mėnesiais. Tačiau gavus antrąją (už lapkričio mėn.) jau kilo įtarimas dėl per didelių elektros suvartojimo rodmenų.

Dainiaus hipotezė pasitvirtino – patikrinus skaitiklio rodmenis, paaiškėjo, kad skaitiklis rodo 375 kWh, o gautoje sąskaitoje įrašyta 415 kWh.

„Sąskaitoje rodmenys gauti lapkričio 30 d., tuo tarpu mano užfiksuoti ir nufotografuoti skaitiklio rodmenys gruodžio 8 d. Skambinu į „Ignitis“. Konsultantė telefonu bando aiškinti, kad skaitiklyje rodmenys gali vėluoti“, – laiške pasakoja Dainius.

AB „Ignitis grupė“ nuotr.

„Igničio“ konsultantė vartotojui Dainiui teigė, kad įmonė duomenis gauna iš ESO, todėl nurodė kreiptis į juos. Pabandęs išsiaiškinti situaciją telefonu, vartotojas kreipėsi į bendrovę, tačiau tikslaus atsako nesulaukė:

„<…> teigė, kad užregistravo mano pranešimą ir perduos atsakingiems darbuotojams. Dar patikino, kad kitą mėnesį gausiu patikslintą sąskaitą ir klaidingos sąskaitos neapmokėti.“

Nesulaukęs atsakymo raštu dėl susiklosčiusio neatitikimo, vartotojas pats ėmėsi iniciatyvos ir kibo ieškoti galų. Sąskaitoje pastebėjo, kad skaitiklio numeris vienu skaičiumi skiriasi nuo objekte esančio skaitiklio numerio.

Dar kartą, jau raštu kreipdamasis į ESO, vartotojas pateikė ir savo paties darytas nuotraukas, kuriose matyti skaitiklio numerio neatitiktis. Atsakymo raštu, deja, nesulaukė.

„2023-01-05 dieną atvyko ESO inžinierius ir nustatė, kad yra sumaišyti skaitikliai tarp butų. Po inžinieriaus apsilankymo gavau sąskaitą už gruodžio mėn. Sąskaitoje vėl ne mano skaitiklio numeris ir neteisingi rodmenys“, – situaciją detalizuoja vartotojas.

Po kurio laiko Dainius, nesulaukęs jokio raštiško atsakymo ir sprendimo, pakartojo laišką ESO ir nurodė, jog kreipsis į Valstybinę energetikos reguliavimo tarnybą.

„Kitą dieną paskambino ESO konsultantė ir paprašė patikslinti aplinkybes. Tada man nusviro rankos ir supratau, kad per daugiau kaip mėnesį jie net nebandė spręsti padarytos klaidos keičiant skaitiklius“, – laiške sako vartotojas.

ESO nuotr.

Gavę portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojo skundą, kreipėmės į ESO ryšių su visuomene projektų vadovą Paulių Kalmantą, norėdami sužinoti, kaip šią situaciją vertina ESO.

„Kasdien bendrovės inžinieriai pakeičia apie 2 tūkst. apskaitos prietaisų, o šiais metais planuojama iš senųjų į išmaniuosius pakeisti apie pusę milijono skaitiklių.

Natūralu, kad vykdant tokio plataus masto keitimo darbus, gali atsirasti pavienių klaidų. Pabrėžiu, kad tokių tikrai nėra daug ir visos jos sprendžiamos operatyviai, bendradarbiaujant su klientais“, – laiške aiškina P. Kalmantas.

ESO ryšių su visuomene projektų vadovo teigimu, įvykus tokiai situacijai, kokia nutiko Dainiui (kai galimai yra sumaišomi skaitiklių numeriai), klientai būna informuojami ir suvartota energija bei mokėjimai sulyginami su realiu vartojimu.

Dėkojame kauniečiams už tai, kad praneša apie aktualius įvykius. Jei ir jūs norite pasidalinti savo informacija ar nuomone apie Kauno aktualijas, rašykite pasinaudoję spec. forma „Pranešti naujieną“ arba per „Facebook“ puslapio privačias žinutes.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA