Du svarbius pasikeitimus pristatęs A. Gelažninkas pasiryžęs antrą kartą įveikti Dakarą

D. Beržinio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Antradienio popietę besirenkančius į „Volfas Engelman Studiją“ pasitiko motociklininkas Arūnas Gelažninkas su savo Dakaro užnugariu ir intriguojančiai pridengtas naujas plieninis žirgas. Šių metų sausį debiutavęs ir garbingai finišavęs sunkiausiame pasaulio ralyje, iš Neveronių kilęs sportininkas jau ruošiasi ateinančiam Dakarui, kuriame ketina lėkti dar greičiau.

Geri metai nuteikia optimistiškai

Kaip paskelbta pristatyme, į Saudo Arabijoje 2020-ųjų sausio 5-17 d. rengiamas lenktynes su vairuotoju vyks fizinio rengimo treneris Mindaugas Pocius, padėjęs ruoštis ir pernai, tačiau anąkart likęs Lietuvoje, bei žmona Emilija Gelažninkienė, kuri rūpinsis komandos komunikacija.

Praėjusiame Dakare 24-ą poziciją bendroje įskaitoje ir 4-ą vietą tarp naujokų užėmęs A. Gelažninkas šiuos rezultatus įvardijo kaip vienas didžiausių metų pergalių. Nedaug atsipūtęs po Pietų Amerikos išbandymo, jis skynė auksą Ažyro „Tuareg Rallye“ varžybose, bronzą „Baja Poland“ ir užtvirtino Baltijos Enduro čempiono titulą.

„Neblogi metai“, – įvertino sportininkas, pridėjęs, kad tai, visgi – praeitis, o dabar labiausiai laukia naujų rezultatų. Šių Saudo Arabijoje A. Gelažninko komanda sieks pavadinimu „Zigmas Dakar Team“. Nors pavyko išlaikyti senuosius rėmėjus, prikalbinti ir nauji partneriai – bendrovė „Iceco žuvis“, tiekianti į rinką silkės mėgėjams puikiai žinomus „Zigmo“ gaminius.

„Lyderiai traukia lyderius – pamatę tokias perspektyvas ir gabų sportininką negalėjome atsisakyti. (…) Tikslų nekeliame, tai techninis sportas, ir ne viskas priklauso nuo lenktynininko gebėjimo, ne viską įmanoma prognozuoti, bet žinant, ką padarė paskutinį kartą Dakaro smėlynuose, esami tikri, kad parodys puikų rezultatą, – kalbėjo įmonės direktorius Darius Grubys. – Mums svarbu, kad saugiai atvažiuotų iki finišo ir garsintų Lietuvą.“

Su nauju motociklu turėtų važiuoti greičiau

Tuo metu minimalus A. Gelažninko planas – pagerinti praėjusių metų rezultatą, o tai padaryti turėtų būti kiek lengviau visiškai nauju motociklu „KTM 450 Rally Replica“. Šviežutėlė technika, atskleidė lenktynininkas, pradėjus prekybą buvo išparduota vos per dvi dienas. Šio plieno žirgo Arūnas dar net nebuvo užvedęs, tik pastumdė, tačiau „ant popieriaus“ jis turėtų važiuoti greičiau.

„Šiemet motociklą turime anksčiau, bus laiko išbandyti. Teko 2020 m. modelis – 10 kg lengvesnis, svorio centras labiau per vidurį, dėl ko bus lengviau įveikti kopas. Manau, padės man siekti geresnio rezultato. Lengviau važiuoti fiziškai ir būsiu greitesnis. Svarbiausia, kaip kalba gamintojas – svorio centro pakeitimas nuima svorį nuo priekinio rato, dėl to jis mažiau klimpsta smėlyje“, – aiškino A. Gelažninkas.

Motociklas galingesnis nėra (apie 70 AG), variklio darbinis tūris toks pat (450 kub. cm), tik pakeista įpurškimo sistema, kuri turėtų būti stabilesnė. Naujas motociklas bus išbandytas treniruotėse Lietuvoje, tikimasi, kad prieš Dakarą – ir Saudo Arabijoje. Tuo metu alinančias lenktynes per Pietų Ameriką jau atlaikiusi transporto priemonė yra parduodama.

„Naujas kainuoja brangiau“, – draugiškai provokacijai nepasidavė sportininkas, viešame pristatyme paklaustas, kiek prašo už motociklą su istorija.

Antras kartas – nebe toks baisus

„Kelio knyga bus popierinė, kaip ir praėjusiose varžybose, tik bus išduodama keturioms dienoms iš paties ryto, prieš startą. Ko gero, kad būtų suvienodintos sąlygos turintiems ir neturintiems pagalbos“, – teigiamai ralio organizatorių siekį eliminuoti išankstines trasos apžiūras ir atsižymėjimus vertino A. Gelažninkas.

Jo teigimu, ne taip svarbu didesnė komanda, kaip patirtis – tai Dakare jam jau antras kartas, sukauptas žinių bagažas. „Jau žinau, kaip viskas vyksta – pasiruošimai, laikai, komisijos, apžiūros. Pirmąkart važiuojant tai buvo nežinoma ir kėlė papildomo streso. Dabar yra ramu ir energiją gali nukreipti tikslingesniems dalykams“, – sakė motociklininkas.

Didelių nesklandumų, anot jo, nebuvo ir praėjusiame Dakare, tiesa, gyvenimą apkartino 40 min bauda už praleistą punktą. „Turėjau įtarimą, kad ne ten nuvažiavau. Dabar žinosiu, kad į galvą šovus tokiai minčiai reikia susiorientuoti, sekti kelio knygą, negalima pasitikėti kitų kelio linijomis. Manau, esu pakankamai geras, kad su tuo susitvarkyčiau“, – pasitikėjimo nestokojo A. Gelažninkas.

Jei viskas pavyks, vieta turėtų būti aukšta, o ilgesnį laiką važiuoti greitai jis tikisi ir dėl fizinio pasirengimo.

Prižiūri sporto salėje ir gaivins dykumoje

M. Pocius pasakojo, kad dabar vyksta gana ilgas, kruopštus darbas, derinamos motociklo ir fizinio pasirengimo treniruotės. Dėl tam tikrų Arūno traumų daromi prevenciniai pratimai.

„Arūnas nedirba su štangomis, esu pritaikęs daug pratimų, atitinkančių fizinį pasirengimą, kad jie būtų panašūs į važiavimą motociklu“, – dėstė treneris, o lenktynininkas čia pat pridūrė, kad kartais M. Pocius salėje pakelia temperatūrą iki 30 laipsnių ir daugiau, kad ji atitiktų realias sąlygas – dėl to tarpais kenčia kiti sportininkai, nes salėje A. Gelažninkas ne visada būna vienas.

Pagrindinis skirtumas, pasak sportininko – kad pradėta ruoštis anksčiau, tikslingai, nuo rugpjūčio mėnesio. Jau dabar jis tvirtino besijaučiantis geriau nei pernai būdamas Dakare. M. Pocius čia pagyrė, kad Arūnas gan paklusnus – stengiasi ir supranta, kam tai daro.

Saudo Arabijoje treneris lauks A. Gelažninko kiekvieno greičio ruožo finiše ir sieks kuo greičiau atstatyti sportininko kūną kitai dienai, įvertinti raumenyno būseną, atstatyti energetiką. „Bus atliekami limfodrenažai, masažai – imsimės moderniausių metodikų, kurios tik yra. Darbo bus tikrai nemažai“, – kalbėjo M. Pocius.

Su laisva diena Dakaro ralis vyks 13 dienų. Be to, šįkart greičio ruožų ilgis bus beveik dvigubai didesnis. Pernai lenktynininkai įveikė keik daugiau nei 3 tūkst. kilometrų, o šiemet suplanuota 6 tūkst. kilometrų trasa.

Į Dakarą – už 100 tūkstančių eurų

„Pradžiai užteks pagerinti praėjusių metų rezultatą. O kaip seksis, prognozuoti labai sunku“, – apie lūkesčius atsargiai šnekėjo A. Gelažninkas.

„Zigmas Dakar Team“ biudžetą, kaip ir pernai, sudaro 100 tūkst. eurų. Visa suma surinkta iš rėmėjų, komandą parašius projektą taip pat parėmė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Didžiausia investicija – motociklas, kitą sumos dalį „suvalgo“ starto mokesčiai, akreditacijos, techninis aptarnavimas, kelionės išlaidos.

Dakaro laimėtojas gauna 50 tūkst. eurų, toliau piniginiai prizai palaipsniui mažėja iki 10 vietos. Pernai A. Gelažninkas liko 4-tas geriausias tarp naujokų ir į tris prizines vietas šioje kategorijoje „įšokti“ nepavyko. Šiemet nevenoriškis – nebe naujokas, ir tikslai daug aukštesni.

„Neturiu atostogų, visus metus sportuoju. Tokioms trasoms pasiruošti Lietuvoje neįmanoma – tam ir dalyvavau turnyruose užsienyje. Gal kitąmet pavyks dalyvauti pasaulio ralio čempionate“, – į ateitį akį užmetė sportininkas, vienintelis Dakare atstovausiantis Lietuvai motociklų klasėje.

1 KOMENTARAS
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Pelnytas įvertinimas: du Kauno mokslininkai bus pagerbti premijomis

Graikų riešutas „Žalgiriui“ ir antrą kartą buvo per kietas

Prieš pat Eurolygos mačą - netikėta žinia dėl „Žalgirio“ legionieriaus

Daug diskusijų sukėlęs sprendimas: įsteigta komisija, kuriai vadovaus V. Matijošaitis

Kauno savivaldybės darbuotojai sės į naujus automobilius

Dėl keliolika kartų brangstančių darželių Kauno rajonas turi atsarginį planą

Turtingiausių sąraše – šimtus milijonų valdantys Kauno regiono verslininkai

Kaune pirmą kartą vyko konferencija, skirta antakių dizaino, blakstienų priauginimo bei laminavimo meistrams

Kaune tvarkomoms atliekoms patvirtintas „vartų mokestis“

Mirė buvęs Lietuvos diplomatas R. Bačkis