Skaitytojo laiškas: kaip tapti terorizmo finansuotoju esant “Swedbank” klientu (papildyta)

Kas vyksta Kaune skaitytojų nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

„Kas vyksta Kaune“ redakciją pasiekė kauniečio laiškas, kuriame jis pasakoja, kokie pavojai gali tykoti banke. Jei ir jūs turite istoriją ir ja norite pasidalinti, atsiųskite ją mums kaunas@kasvyksta.lt.

 

Šiuo laišku norėčiau įspėti visus Swedbanko klientus, turinčius sąskaitas šiame banke apie gręsiančius pavojus, kai vieną dieną gali nutikti taip, kad gali tapti terorizmo remėju ar pinigų plovėju.

Esu jaunas IT specialistas, teikiantis paslaugas vienai iš didžiausių Kauno įmonių, dėl uždarbio skųstis negaliu, tačiau dėl savo amžiaus (man 21m.) kartais susiduriu su labai įvairiom situacijom, o vieną nemaloniausių, neseniai atsitikusią Kauno Swedbank’e čia aprašysiu.

Lapkričio pirmą savaitę, gavęs pinigus už atliktus darbus, nuėjau ir įnešiau juos į grynuosius pinigus priimantį Swedbank bankomatą ir pamiršau iš bankomato pasiimti kortelę, todėl operacijas galėjau atlikti tik banko skyriuje.

Tą pačią dieną nuėjau į Swedbank Kaune (pc Molas) ir norėdamas atlikti kelis pavedimus skolininkams, susidūriau su labai nemalonia situacija. E-bankininkyste visų pavedimų atlikti negalėjau, nes sąskaitoms yra nustatytas dienos limitas, kurį tądien viršijau. Nustebino labai nemalonus darbuotojos elgesys, klausimai, kurių iš banko, kurio klientas esi, niekada nesitikėtum gauti. Man sutrikus ir atsakius, kad tai mano draugai, iš kurių esu pasiskolinęs pinigų, banko darbuotoja pasakė, kad turėsiu didelių nemalonumų. Po to išėjau namo.

Kitą dieną užėjęs į Swedbank’ą Kaune (pc Savas) nusiimti grynųjų pinigų, iš darbuotojos išgirdau, kad mano banko sąskaita įšaldyta, o aš esu banko įtariamas terorizmo finansavimu arba pinigų plovimu. Negalėjau patikėti, tai ką išgirdau, kadangi banko darbuotojos pagrindiniai argumentai buvo, kad per paskutinį laikotarpį esu atlikęs pavedimus skirtingiems 15 adresatų, taip pat pats gavau įvairių smulkių lėšų, pvz. iš tetos, iš draugo Vilniuje, iš kitų mano srities specialistų dirbančių užsienyje, po kelioliką eurų sumas už tam tikras paslaugas vienas kitam suteiktas internetiniuose forumuose. Ten atsispindėjo ir mano kaip asmens užsiimančio individualia veikla pavedimai, daryti Sodrai ir VMI.

Swedbank darbuotoja man įteikė firminę banko pažymą – deklaraciją, kurios viršuje buvo parašyta “Duomenų patikslinimo pažyma dėl terorizmo finansavimo ir pinigų plovimo prevencijos” (ar panašiai vadinosi, tiksliai neatsimenu, bet esmė panaši). Ją liepė užpildyti ir atnešti atgal. Noriu pasakyti, kad ir šio banko filialo darbuotojos elgesys buvo nederantis, kaltinantis nebūtais dalykais, dėl ko labiausiai šioje situacijoje ir stebiuosi.

Man užpildžius Swedbank išduotą pažymą, ją nunešiau į Swedbank Kauno pc Savas filialą. Pažymą priėmusi darbuotoja pasakė, kad faktų, nurodytų pažymoje patikrinimo, teks laukti ilgai ir viską tvarko Vilnius.

Tą pačią dieną kreipiausi į savo juristą (pusbrolį) kuris man patarė Swedbankui pateikti dokumentus, susijusius su mano vykdoma veikla ir gaunamomis pajamomis. Su šiais dokumentais, įrodančiais mano teisėtai uždirbamas lėšas, apsilankius Swedbanko pc Molas filiale, ta pati banko darbuotoja, pamačiusi mano atsineštus dokumentus, su manimi pradėjo šnekėti visiškai kitaip, geranoriškai, priešingai nei pirmąjį apsilankymo kartą, kurio metu man žadėjo didelius nemalonumus. Juos šiai dienai ir turiu, nes mano banko sąskaita su visais turėtais pinigais jau beveik savaitė įšaldyta ir nežinau, kada ir ar galėsiu naudotis jais, nes bankas jokios informacijos neteikia ir sako “laukite”.

Pasidomėjęs apie tokias istorijas internete, nustebau, kad tokių įvykių mąstai Swedbank yra dideli. Žmonės su problemomis susiduria dėl įvairių sumų ir panašios problemos gali susidaryti dėl keliolikos eurų ar kelių šimtų litų pervedimų į sąskaitą ar iš jos. Taigi, norėčiau įspėti visus Google Adwords, Adsense ir kitų internetinių reklamos tinklų vartotojus dėl finansinių operacijų Swedbanke. Asmeniškai rekomenduoju rinktis kitą banką!

Daugiau istorijų šia tema galite pasiskaityti čia:

Banko klientui – įtarimų šešėlis dėl 345 Lt pajamų
Užblokavo swedbank sąskaitą dėl nario siųstų pinigų

Būkite atsargūs!

 

PAPILDYTA 16:30

Po publikacijos paskelbimo gavome vienos Swedbank darbuotojos laišką, kurio turinį skelbiame:

Labai patinkate man Jūs, labai smagu įvairias naujienas paskaitinėti, daug ką ankščiau už kitus kauniečius sužinoti…bet paskutinė Jūsų publikacija apie terorizmo finansavimus Swedbanke pribloškė ir nesusilaikiau Jums neparašiusi. Rašau asmeninį laišką tik dėl to,kad visiškai nenoriu veltis į diskusijas viešuose komentaruose apie banko blogį ir gėrį, nes esu tvirtai įsitikinus, kad kompetentingų asmenų tose diskusijose būna mažai. Vis dėlto savo pastebėjimus dėl minėtos publikacijos noriu išsakyti. Visų pirma, man iškilo klausimas, ar realiai ir klientas, ir Jūs patys suvokiate, kokio rimtumo temą aprašėte? Iš esmės kalba eina apie tai, kad šiuo metu pinigų plovimas ir įvairios nelegalios situacijos bei sukčiavimai yra itin sparčiai paplitę tarp bankų. Situacijų ir aferizmų, kurių prigalvoja norintys sukčiauti, Jūs net nesusapnuotumėte! Taigi didieji bankai (sakau didieji, nes iš tiesų apgauti mažesnį bankelį tikrai yra kur kas lengviau, nes įvairių patikrų vykdoma kur kas mažiau) ypatingai sugriežtino panašių situacijų valdymą ir PATYS BANKAI yra griežtai įsipareigoję vykdyti Pinigų plovimo prevencijos departamento nurodymus. Ypač daug dėmesio tikrai yra skiriama panašioms situacijoms, nes labai didelė dalis jų būna neteisėtų! Būtent todėl asmuo ir buvo paprašytas užpildyti fizinio asmens deklaraciją – aiškius gaunamų lėšų pagrindimus. Nei vienam teisingai lėšas gaunančiam asmeniui tai nesukelia problemų. Taigi šiuo atveju matau vienintelę situaciją, kurią verta aprašyti – tai baisus darbuotojų elgesys. Kadangi, jau atskleisiu, pati esu šio banko darbuotoja, žinau, kaip tokios situacijos turėtų būti atliekamos, tad mano kolegių elgesys tikrai šokiravo. Tačiau, kaip ir minėjau, tai ir tėra vienintelė situaciją, kurią derėtų aptarti viešai… O pagrindinė tema, kurią paliečiate publikuodami šį skaitytojo laišką, turėtų būti aptariama ir vertinama kur kas diskretiškiau. Aš tikrai jokiu būdų nerašau, norėdama apginti savo darbovietę ar kaltindama straipsnio užsakymu:)) Aš tik noriu atkreipti dėmesį į tai, kad yra temų, kurios reikalauja tam tikro slaptumo ir iš banko pusės, todėl kai kurios situacijos tiesiog niekuomet nebus paaiškinamos taip plačiai, kaip kartais norėtųsi. Visiškai suprantu kliento pasipiktinimą ir norą išsilieti – situacija tikrai susidėliojo labai nemaloni ir bankui garbės neatnešanti. Tačiau jis, kaip, tikriausiai, ir Jūs, negalite įvertinti, kaip tai yra svarbu. Taigi savo laiškeliu norėjau tik pabrėžti, kad ne visas temas ir skaitytojų skundus galima vertinti tiesiogiai, ir taip pat norėčiau asmeniškai nusiųsti klientui atsiprašymą savo kolegių vardu už tikrai neetišką elgesį – štai šis faktas tikrai yra nedovanotinas.

33 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Fiksuoja skaitytojas: Šilainiuose nusidriekė į „Lidl“ norinčių įeiti kauniečių eilė

15 jaunų banditų sužalojo automobilyje buvusį jaunuolį

Ministerijos pranešimo negavusi Kauno savivaldybė mažinti tyrimų skaičiaus neketina

Dėl karantino ir saviizoliacijos pažeidimų nubausta daugiau nei 20 asmenų

Viskas pasikeitė per porą savaičių: ar jau žinom, kas laimės rinkimus?

Kaune nusileido lėktuvas iš Kinijos su 23 tonomis apsaugos priemonių

Nors dalis laikų Kauno patikros punkte liko neužpildyti, skaitytojai fiksuoja eiles

Užgeso dar vieno koronavirusu užsikrėtusio žmogaus gyvybė

Kaune apsilankęs G. Nausėda sukritikavo naktinį ministro sprendimą: taip būti negali

Laikinai apribotas mobiliųjų patikros punktų darbo laikas