Kauniečiai A. Sabonis ir R. Meilutytė – įtakingiausi sporto ir popkultūros atstovai | Kas vyksta Kaune

Kauniečiai A. Sabonis ir R. Meilutytė – įtakingiausi sporto ir popkultūros atstovai

delfi.lt 2016/08/26 07:52
R. Tenio nuotr.

Įtakingiausių Lietuvos sporto ir popkultūros atstovų viršūnėje atsidūrė buvęs krepšininkas, Lietuvos krepšinio federacijos prezidentas Arvydas Sabonis, plaukikė Rūta Meilutytė ir dainininkas Marijonas Mikutavičius, penktadienį pranešė naujienų portalas delfi.lt.

Jiems atitinkamai pirmoji, antroji ir trečioji vietos įtakingiausiųjų sąraše atiteko atlikus elito – politikų, verslininkų, valstybės tarnautojų, teisininkų, žiniasklaidos atstovų – apklausą.

„Esu antra po A. Sabonio? Oho, net sunku patikėti! Man tai nepaprastai malonu, tačiau prideda ir dar daugiau atsakomybės. Iš tikrųjų, tai labai didelė atsakomybė – vadinasi, žmonės girdi ir pastebi, ką sakau, žino, kaip apskritai man sekasi. Ir kai tu esi antroje vietoje po A. Sabonio ir apskritai tarp daugybės žmonių, kurie yra nuostabūs ir daug pasiekę, atstovaujantys įvairioms sporto šakoms, tai yra didžiulis įvertinimas ir netgi iššūkis. Tikrai malonus netikėtumas“, – sako R. Meilutytė.

Trečias sąraše likęs dainininkas, laidų vedėjas M. Mikutavičius teigė: „Nesijaučiu įtakingas. Nežinau, ką tai reiškia. Įtakingas žmogus yra tas, kurio sprendimai turi įtakos kitų žmonių gyvenimams ir kuris nori daryti įtaką. Mano galva, nei aš labai noriu daryti įtakos, antra, aš neužimu tokių pareigų, nepriklausau kažkokiai organizacijai, judėjimui, kuris galėtų daryti stiprius pokyčius visuomenėje. Manau, esu pernelyg uždaras, kad būčiau įtakingas.“

Tačiau kiekvienas dainininko pasisakymas viešojoje erdvėje sekamas, komentuojamas ir daro poveikį. Būtent M. Mikutavičius pakurstė vadinamąjį kalafioro skandalą, kai, rodos, visa Lietuva pasipiktino daržovių kainomis.

„Tada galbūt aš nelabai suvokiu, kad turiu įtaką“, – atsako M. Mikutavičius.

Ketvirtas šiame sąraše atsidūrė dainininkas Andrius Mamontovas, penktas – buvęs disko metikas Virgilijus Alekna.

Į įtakingiausių Lietuvos sporto ir popkultūros atstovų dešimtuką taip pat pateko laidų vedėjas, prodiuseris Arūnas Valinskas, apie pasitraukimą iš pareigų pranešęs Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės treneris Jonas Kazlauskas, tenisininkas Ričardas Berankis, Lietuvos tautinio olimpinio komiteto prezidentė Daina Gudzinevičiūtė ir krepšininkas Jonas Valančiūnas.

Respondentai dar paminėjo keletą sąraše nebuvusių asmenų. Tai muzikos kūrėjas Marius Adomaitis („Ten Walls), humoristas Mantas Katleris, fotografė Neringa Rekašiūtė, krepšinio treneris Antanas Sireika, šou verslo atstovas Rimas Šapauskas.

Naujienų portalo delfi.lt užsakymu žurnalas „Reitingai“ Lietuvos elito nuomonės tyrimą atliko gegužės 25 – birželio 15 dienomis. Iš viso atsakymus pateikė 721 asmuo.

A. Tereškinas: šios figūros dažnai išryškina socialines problemas

Vytauto Didžiojo universiteto Sociologijos katedros profesorių Artūrą Tereškiną šiek tiek stebina, kad pirmajame įtakingiausių lietuvių vienuoliktuke daugiau sporto atstovų nei populiariosios kultūros įžymybių.

„Pavyzdžiui, žvelgiant kad ir į JAV verslo žurnalo „Forbes“ sudaromus įtakingiausių įžymybių sąrašus, matyti, kad juose paprastai vyrauja popkultūros ir žiniasklaidos atstovai, tokie kaip Oprah Winfrey, Lady Gaga ar Stevenas Spielbergas. Šį Lietuvos sportininkų įtakingumo supratimą galima būti aiškinti jų kuriama autentiškumo iliuzija, susijusia su pačia sporto kaip heroizmo, varžybų, žmogiškų galimybių išbandymo arenos specifika“, – sako sociologas.

„Be to, lyginant sportininkus su „dirbtinai“ žiniasklaidos konstruojamomis popkultūros žvaigždėmis, jie dažniau siejami su visos šalies matomumo, tarptautinio prestižo, pasididžiavimą keliančios tautinės tapatybės klausimais. Tai irgi labai svarbus įtakingumo dėmuo. Lietuvos popkultūros atstovai tarptautiniu matomumu pasigirti negali“, – pridūrė A. Tereškinas.

Pasak A. Tereškino, tiek sporto, tiek popkultūros atstovų įtaką visuomenei sunku įvertinti. Nors tiesioginės įtakos politiniams sprendimams jie neturi (nebent užsiimtų intensyviu lobizmu), sporto ir popkultūros figūros dažnai išryškina socialines problemas, kurios vienu ar kitu metu svarbios Lietuvos žmonėms.

Sociologo manymu, šiuo metu mums vis dar rūpi moralumo, pagarbos žmogui, respektabilumo, materialinės gerovės, gero gyvenimo klausimai, kuriuos mes projektuojame į įtakingiausius sporto ir popkultūros atstovus.

„Kai kurių įtakingiausiųjų gyvenimai – savotiškos pasakėčios, mokančios mus, kaip gyventi, būti vyru ar moterimi, kaip elgtis patyrus nusivylimą ir kaip prisikelti naujam gyvenimui. R. Meilutytės, užimančios antrą vietą įtakingiausiųjų sąraše, nesėkmė Rio de Žaneiro olimpinėse žaidynėse sukėlė daugiau diskusijų visuomenėje nei kokio nors politiko nusižengimai ar verslininko meilės dramos. Šiuo požiūriu popkultūros žvaigždės ir sportininkai yra gerokai įtakingesni nei politikai ar turtingi verslininkai“, – aiškino VDU profesorius.

Daugiau skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA