„Traukiniai Europai“ (Trains for Europe) atstovai atviru laišku kreipėsi į atsakingas institucijas dėl nutrauktų traukinių maršrutų į Kauną, kuris šiais metais paskelbtas Europos kultūros sostine. AB „Lietuvos geležinkeliai“ neatmeta galimybės šį maršrutą sugrąžinti.
„Mes labai džiaugiamės, kad Kaunas 2022 nuostabiai pradėjo savo, kaip Europos kultūros sostinės, metus. Išties šio mėnesio atidarymo renginiai paskatino mus visus iki metų pabaigos kada nors nukeliauti į Kauną. Tačiau būtent kelionė į šį miestą šiuo metu ir kelia problemų.
Tarptautiniai keleiviniai geležinkelių susisiekimai tarp Lietuvos ir ES kaimynių Lenkijos bei Latvijos iš esmės nutrūko nuo 2020 m. kovo 14 d. Tai reiškia, kad ekologiškiausias ir patogiausias būdas iš Berlyno, Varšuvos ar Rygos į Kauną pasiekti – traukiniu – nėra“, – atvirą laišką pradėjo iniciatyvos atstovai.
Atvirą laišką parašę atstovai teigia, kad tarpvalstybinis geležinkelių paslaugų atnaujinimas parodytų, jog keliauti aplinką tausojančiu būdu yra prieinama visiems. Vienintelis keleivinis traukinys, 2021 metais kirtęs Lenkijos ir Lietuvos sieną, buvo Europos Komisijos „Connecting Europe Express“ – traukinys, kuriuo negalėjo naudotis joks plačiosios visuomenės narys.
„Tačiau visus pastaruosius dvejus metus skrydžiai ir autobusai į Lietuvą tęsėsi daugmaž nenutrūkstamai, o tai rodo, kad saugiai keliauti į Lietuvą ir iš Lietuvos galima net ir pandemijos metu“, – atkreipė dėmesį „Traukiniai Europai“ atstovai.
Atviru laišku atstovai kreipėsi su reikalavimu atnaujinti nutrauktą maršrutą tarp Balstogės Lenkijoje ir Kauno.
„Reikalaujame, kad iki 2022 m. vasario pabaigos būtų atkurtas kasdienis traukinių susisiekimas tarp Balstogės Lenkijoje ir Kauno, taip užtikrinant patikimą susisiekimą iš Kauno į Varšuvą, o toliau – į Berlyną, Prahą, Vieną ir Bratislavą. Ši jungtis turi ypatingą simbolinę reikšmę, nes tai pirmoji būsimos „Rail Baltica“ trasos dalis ir vienintelė geležinkelio jungtis tarp Baltijos šalių ir likusios ES. Traukinys į Europos kultūros sostinę galėtų būti pirmasis žingsnis siekiant parodyti geležinkelio potencialą prie šios sienos“, – rašoma laiške.
Visą atvirą laišką galima rasti čia.
Situaciją pakomentavo „Lietuvos geležinkelių“ atstovė viešiesiems ryšiams, Laura Gabrilavičiūtė.
„LTG Link“ traukinio maršrutas Kaunas-Balstogė buvo sustabdytas 2020 m. kovo mėnesį dėl Covid-19 ligos pandemijos. Jis buvo trumpam atnaujintas tų pačių metų vasarą, bet vėliau dėl suprastėjusios pandeminės situacijos vėl sustabdytas ir neatnaujintas iki šiol. Situaciją stebime nuolat – augant keleivių srautams, neatmetame galimybės šį maršrutą atnaujinti, atsižvelgiant į numatomus infrastruktūros remonto darbus šiame maršrute.
Susitarimą sujungti Lietuvos ir Lenkijos sostines keleiviniu traukiniu „LTG Link“ ir Lenkijos geležinkelių kompanija „PKP Intercity“ pasirašė 2020 m. rugsėjį. Šiuo metu abu vežėjai dirba ties naujo maršruto atidarymu. Didžiausias iššūkis – važiavimui Lietuvoje ir Lenkijoje tinkančio riedmens paieška Lenkijos ir kitų Europos šalių rinkoje. Šiuo metu drauge su partneriais iš Lenkijos sprendžiame šį ir kitus su tarptautinio maršruto paleidimu susijusius klausimus“, – rašoma jos komentare.