3 proc. vairuotojai šioje kelio atkarpoje neviršija leistino greičio. 64 proc. lekia viršydami greitį 10 km/val. ir daugiau. Tai – kelias tarp Kauno ir Garliavos, kurį, matyt, galima vadinti tikru rekordininku pagal greičio viršijimo atvejus.
Policija kiek abejoja šia statistika, tačiau žingsnių jau ėmėsi: greičio kontrolė, nežymėti policijos automobiliai. Galbūt – ir stacionarus greičio matuoklis. Tokios permainos laukia greičio mėgėjų pamėgto kelio.
DELFI primena, kad šioje kelioje atkarpoje leistinas maksimalus greitis – 50 km/val. Statistika rodo, kad šie ženklai įdomūs tik 3 iš 100 vairuotojų.
Akis atvėrė nelaimė
Žvilgsniai į šį kelią nukrypo po tai, kai birželio pabaigoje jame žuvo motociklininkas. Pirminiais duomenimis, garbaus amžiaus „Ford Mondeo“ vairuotojas ties Veiverių plento ir Technikumo gatvės sankryža, sukdamas į kairę, nepraleido tiesiai važiavusio motociklo BMW. Po susidūrimo motociklas užsiliepsnojo. Nelaimės metu žuvo 25 metų motociklininkas.
Jau skelbėme, kad jau prieš pustrečių metų buvo raginama šioje sankryžoje keisti kelio ženklus į mažesnius. Tai padaryta tik po nelaimės, nors Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis sako, šiuo atveju kelio ženklai nebuvo lemiama priežastis.
Įspūdinga statistika
Valdininko manymu, viršytas greitis tampa lemiama priežastimi daugeliu skaudžių nelaimių atveju.
Pernai Kelių ir transporto tyrimo instituto specialistai nagrinėjo Veiverių –Technikumo gatvių sankryžos saugumo parametrus. Nustatyta, vidutinis metinis paros eismo intensyvumas siekia 21631 aut./parą, iš jų krovininis transportas – 1468 aut./parą.
Per 2011-2015 metus sankryžoje užregistruoti 3 eismo įvykiai – 2 susidūrimai ir 1 užvažiavimas ant pėsčiojo. Jų metu 1 žmogus buvo sužeistas.
„Nesaugus važiavimo greitis yra esminė šio kelio problema – leistiną važiavimo greitį viršija absoliuti dauguma vairuotojų, iš kurių daugiau nei 10 km/val. viršija apie 60 proc. Plati kelio važiuojamoji dalis, sąlygoja didelius, nesaugius važiavimo greičius. Supanti aplinka labiau primenanti užmiesčio kelią.
Dėl didelių greičių kyla įvairių avarinių situacijų, sukantiems vairuotojams sunku įvertinti pagrindiniu keliu važiuojančių automobilių greitį. Atliekant srauto stebėjimus, pastebėta, kad vairuotojai pravažiavę Kauno miesto ribos ženklą pradeda didinti važiavimo greitį, nors įrengti greitį ribojantys kelio ženklai“, – sako V. Pumputis.
Ministerija pateikia ir statistiką, kuri išties iškalbinga. Tik 9 procentai motociklų ties šia sankryža neviršijo leistino greičio. Rodiklis nėra didelis, tačiau bet kokiu atveju jis geriausias iš visų kategorijų, nes vos 3,1 procento automobilių čia neviršijo leistino greičio. Prastesni ir krovininių mašinų rodikliai.
Net po 63 proc. motociklininkų ir automobilių vairuotojų leistiną greitį viršijo daugiau nei 10 km/val. 28 proc. motociklininkų ir 34 proc. automobilių vairuotojų greitį viršijo iki 10 km/val.
Žada imtis priemonių
Panašu, kad šiuo atveju didžiausios iniciatyvos ėmėsi Kauno policija – pareigūnų iniciatyva kelio ženklai avarijos vietoje buvo pakeisti į mažesnius. Dabar žvilgsnis krypsta į greičio mėgėjus.
„Ypač po pastarojo tragiško įvykio ėmėmės priemonių – vykdome neviešą patruliavimą, fiksuojame greičio viršijimus. Jų yra, bet gal ne tiek, kiek deklaruojama. Tačiau ten sudarytos visos galimybės viršyti greitį – kelias platus, po dvi eismo juostas, lygus, atkarpa ilga, vietos įsibėgėti yra. Mes į tai atreipėme dėmesį ir vykdome eilę priemonių“, – sako Kauno apskrities VPK Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra.
Nors pareigūnų priemonės gana ribotos, policija žada inicijuoti ir daugiau permainių.
„Stebėsime, kokia situacija bus toliau. Rekomendosime, kad galbūt stacionarius greičio matuoklius perkelti į šią atkarpą – tarp miesto ir Jonučių. Pagrinde šioje atkarpoje vyksta greičio didinimas“, – sako R. Kemzūra.
Daugiau skaitykite čia.