Perkantys darbuotojams po šimtą ar daugiau metinių elektroninių miesto transporto bilietų mokės mažiau | Kas vyksta Kaune

Perkantys darbuotojams po šimtą ar daugiau metinių elektroninių miesto transporto bilietų mokės mažiau

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Šiuo metu terminuotasis elektroninis bilietas važiuoti autobusais ir troleibusais 365 kalendorines dienas nuo pasirinktos bilieto galiojimo dienos, bet ne vėliau kaip 14 dienų po įsigijimo, kainuoja 275 Eur, įskaitant pridėtinės vertės mokesčius.

Jei Kauno miesto savivaldybės taryba ateinančią savaitę patvirtins papildytą nuo 2021-ųjų vasaros galiojantį viešojo transporto tarifų sąrašą, tai didžiosios įmonės ar įstaigos, kurios finansuoja savo darbuotojų keliones į darbą bei iš jo, išloš. Mažosios, net ir kredituodamos vežėją, miesto savivaldybės įsteigtą transporto įmonę, avansu jai sumokėdamos už keleivių vežimą vienerių metų laikotarpiu, būtent šia lengvata pasinaudoti negalės. Nes pirks mažiau bilietų…

Keleivių vežimo vietinio susisiekimo autobusais ir troleibusais Kauno mieste tarifus papildantis vienas naujas punktas skelbia: „terminuotasis elektroninis bilietas važiuoti autobusais ir troleibusais 365 kalendorines dienas nuo pasirinktos bilieto galiojimo dienos, bet ne vėliau kaip 14 dienų po 3 įsigijimo dienos, kai įmonės (įstaigos) vienu metu įsigyja 100 ir daugiau šių bilietų, – 193 Eur įskaitant PVM“, o kitas – „terminuotasis elektroninis bilietas važiuoti autobusais ir troleibusais 365 kalendorines dienas nuo pasirinktos bilieto galiojimo dienos, bet ne vėliau kaip 14 dienų po įsigijimo dienos, įmonėms (įstaigoms), kurios yra įsigijusios vienu metu 100 ar daugiau tokių bilietų, perkant pavienius šios rūšies bilietus metus laiko, jį skaičiuojant nuo 100 ar daugiau bilietų įsigijimo momento, – 193 Eur įskaitant PVM“.

Visi kiti punktai lieka tokie patys, kokie buvo miesto politikų valia patvirtinti 2021-ųjų birželį. Pažymėtina, jog kelionės miesto viešuoju transportu keleiviams nebrangs, o tai – svarbiausia tiems, kurie važinėja autobusais bei troleibusais. Taip pat lieka toliau galioti visos ankstesnės lengvatos.

Naujienų portalas „Kas vyksta Kaune“ primena, jog nemažai Kauno rajone, Laisvojoje ekonominėje zonoje, veikiančių įmonių pačios organizuoja savo darbuotojų pristatymą iš Kauno miesto savivaldybės teritorijos į darbo vietą, o jam pasibaigus, autobusais paveža link namų. Mieste tokių atvejų – reta.

Beje, Valstybinės mokesčių inspekcijos nuomone, darbuotojų kelionės įmonių, organizacijų ar įstaigų (savivaldybių – taip pat) transportu, jei tiesiogiai nesusijusios su darbo užduočių atlikimu, privalo būti apmokestinamos kaip darbuotojo ar tarnautojo gautos papildomos pajamos. Ar daugybėje darboviečių Kaune taip vyksta, neteko girdėti. ..

„Siekiama skatinti įmones, įstaigas suteikti galimybę jų darbuotojams naudotis ilgalaikiais bilietais, taip siekiant palengvinti jų kelionių į darbą planavimą, spręsti dažnai sunkiai sprendžiamas automobilių statymo problemas bei keisti darbuotojų keliavimo įpročius. Tuo būdu įmonės motyvuotų savo darbuotojus, formuotų savo, kaip socialiai atsakingų įmonių įvaizdį, taip pat prisidėtų prie Kauno miesto darnaus judumo plano tikslų įgyvendinimo, mažesnių spūsčių ir aplinkai draugiškesnių kelionių“, – viešai paskelbtame Aiškinamajame rašte teigia Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos „Sodra“ duomenimis, šiuo metu Kauno mieste ir rajone yra 325 įmonės kuriose dirba 100 ir daugiau darbuotojų. Kad įmonė būtų vadinama vidutine, pagal Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymą, joje turėtų dirbti mažiau kaip 250 darbuotojų, bei jos finansiniai duomenys turi atitikti įstatyme numatytas sąlygas. Savivaldybės tarybos sprendimo projekto rengėjų nuomone, pasirinktas minimalus Kauno miesto viešojo transporto 100 vnt. bilietų įsigijimo skaičius sudaro mažiau nei pusę įstatyme numatytų darbuotojų skaičiaus.

Pasak M. Matusevičiaus, remiantis 2021-2023 metais parduotų terminuotų elektroninių bilietų važiuoti autobusais ir troleibusais 365 kalendorines dienas nuo pasirinktos bilieto galiojimo dienos, bet ne vėliau kaip 14 dienų po įsigijimo dienos, skaičiais, per metus vidutiniškai buvo parduodami tik 434 tokios rūšies bilietai. Teisės akto pakeitimu siekiama didinti tokių bilietų pardavimo apimtis.

Ar tokia lengvata savo darbuotojų, kurių turi daugiau nei 600, labui pasinaudos viešoji įstaiga – Kauno miesto savivaldybė (juk ne visi joje dirbantys tarnautojai į darbą važinėja lengvaisiais automobiliais, o jei tokių turi, gal nenori mokėti už parkavimą, kurį politikai pabrangino) – klausimas lieka atviras…

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA