Kaunas kviečia kurti socialinį verslą: tvaru, pelninga ir vis labiau pasiekiama – Kas vyksta Kaune

Kaunas kviečia kurti socialinį verslą: tvaru, pelninga ir vis labiau pasiekiama

Organizatorių nuotr.

Pandemijos laikotarpiu Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, itin didelę reikšmę įgavo socialinį poveikį kuriantys verslai. Ne pelnu, o socialiniu poveikiu matuojama nauda jau kurį laiką yra vertinama kaip vis reikalingesnė, o emocinė sveikata ir visuomenės bei aplinkos gerovė vis dažniau tampa prioritetiniais verslininkų tikslais ir reikšmingai keičia visų mūsų gyvenimus į gerą.

Deja, šiandien pradedantieji socialiniai verslininkai neretai vis dar susiduria su neišmanymu kaip tinkamai kurti bei išlaikyti tokio pobūdžio verslą, kur ieškoti informacijos ar kaip pritraukti pirmuosius investuotojus, o tokių žinių trūkumas trukdo efektyviau plėstis perspektyvioms poveikio kūrėjų idėjoms.

Šiais ir kitais klausimais socialiniams verslininkams Lietuvoje pagelbėti yra pasiruošusios įvairios socialinio verslo organizacijos bei verslo akceleravimo programos, o viena jų – „Change4Future“ – per pastaruosius metus į Lietuvos rinką išleido net 8 itin sėkmingus socialinius verslus. Birželio mėnesį startuoja jau antrasis “Change4Future” socialinio verslo hakatonas, kviečiantis dar 12 komandų kartu kurti savo socialinio verslo sėkmės formulę.

Hakatonas – tai atrankos renginys į socialinio verslo akceleratorių, kuriame net keturios geriausiai hakatono metu pasirodžiusios komandos gaus visokeriopą pagalbą pilnaverčiui savo socialinio verslo idėjos išpildymui. Šį kartą į verslo renginį pasižiūrėję pro itin smagią ir vasariškai žaismingą prizmę – arbūzą – “Change4Future” hakatono organizatoriai kviečia nepamiršti, kad kartais skirdami per daug dėmesio sėkloms (t.y. verslo kūrimo sunkumams), galime nejučiomis užsimiršti apie darbo vaisiaus teikiamą saldumą.

Kad taip nenutiktų, “Change4Future” kviečia registruotis į tris dienas truksiantį hakatono renginį, kuriame išsigryninti savo idėją bei kovoti su didžiausiais verslo kūrimo sunkumais padės daugiau nei 30 socialinio verslo ekspertų. Ne mažiau, nei keturios komandos hakatoną paliks su bilietu į akceleratoriaus etapą, kuriame joms bus suteiktas iki 15 000 eurų finansavimas ekspertų konsultacijoms ir reikiamai įrangai įsigyti.

Change4Future hakatonas / Organizatorių nuotr.

Programos absolventų tarpe – šimtatūkstantines investicijas pritraukę startuoliai

“Change4Future” programos teikiamos pagalbos efektyvumu jau įsitikino praėjusių metų akceleratoriaus absolventai, kurių tarpe – ir vienas greičiausiai augančių socialinių verslų Lietuvoje „Mindletic“. Dar dalyvaudamas „Change4Future“ akceleratoriuje šis startuolis sugebėjo pritraukti net pusės milijono eurų investiciją. Socialinio verslo įkūrėja Ieva Vaitkevičiūtė teigia, kad toks verslas, norėdamas tapti sėkmingu, turi turėti labai aiškų socialinį iššūkį, siekti konkretaus pokyčio, kuris vestų į iššūkio tikslą ir būti orientuotas į pokytį bei tvarų sprendimą.

Anot jos, kuriant „Mindletic“ socialinio verslo programa „Change4Future“ atvėrė galimybes susipažinti ne tik su įvairių sričių atstovais, kurie konsultavo komandą keliais klausimais, tačiau ir rekomendavo startuolį jį sustiprinusiam tarptautiniam projektui. Taip jaunas socialinis verslas gavo palaikymą svarbiausiu jo kūrimo laikotarpiu. „Galų gale tai prisidėjo prie sėkmingo investicijos pritraukimo“, – sakė I. Vaitkevičiūtė ir pridūrė, kad kiekvienas turintis svajonę kurti socialinį verslą turėtų nepraleisti progos sudalyvauti „Change4Future” hakatone, nes, dėka profesionalių renginio ekspertų, net ir nepasiekus olimpo viršūnės iš čia išeinama su gerokai patobulinta verslo idėja, kurią visada galima išpildyti ateityje.

“Mindletic” pristatomąjį video galite pamatyti čia.

Programos nauda džiaugėsi ir su tekstilės atliekų panaudojimo problema kūrybiškai kovojančio socialinio verslo „REpUP craft“ įkūrėja Eglė Poderienė. Pašnekovė dalinosi, kad svarbiausia prisiminti, jog kuriant tokį verslą yra svarbu dalintis ir turėti savo misiją. „Būtent „Change4Future“ programos dėka labai daug kas paaiškėjo ir mintys įgavo kūną, apibrėžimus. Daug atsakymų buvo gauta tiek sau, tiek komandai. Tai skatino nepasiduoti ir judėti pirmyn. Labiausiai užkabino tai, kad turėdami vieną tikslą, jau hakatono metu išsigryninome jų dar daugiau“, – savo patirtimi dalijosi pašnekovė ir startuolio įkūrėja.

„REpUP Craft” pristatomąjį video galite pamatyti čia.

Change4Future hakatonas / Organizatorių nuotr.

Ne tik tvarūs, bet ir pelningi

Pasak kito “Change4Future” programą baigusio startuolio „Codami Technologies”, kurio tikslas yra padėti sumažinti neapykantos komentarų skaičių internete, komunikacijos vadovės Daivos Gritėnaitės, tai, kad Kaunas šįkart sutelkia savo srities profesionalus ir socialinio verslo naujokams duoda galimybę gauti visas žinias vienoje vietoje, miestui suteikia progresyvumo, augimo ir kūrybiškumo.

„Tokie renginiai įkvepia ir leidžia nenuleisti rankų. Smagu matyti, kad Kaune gimsta puikios idėjos, kurios atneša teigiamus pokyčius visuomenei“, – teigė ji. Vis dėlto kaip vieną didžiausių ir gajausių mitų socialinio verslo atstovė įvardija tai, kad neva tokiems verslams nereikia užsidirbti. „Tai liūdina, nes kaip ir bet kuris kitas verslas, socialinis verslas yra valdomas žmonių, todėl natūralu, kad darbas jiems turi padėti susikurti teigiamas gyvenimo sąlygas,“ – svarstė D. Gritėnaitė.

„Codami Technologies” pristatomąjį video galite pamatyti čia.

Įsitikinimo, kad socialinis verslas privalo būti ne tik tvarus, bet ir pelningas, laikosi ir verslo bei turizmo plėtra Kaune besirūpinančios VšĮ „Kaunas IN“ vadovas Tadas Stankevičius, kuris taip pat pastebi, kad socialinių verslų bei pradedančiųjų verslininkų mūsų šalyje kasmet tik daugėja. Verslininkas įsitikinęs, kad dažniausia socialinio verslo problema šiandien yra neįvertinimas, kaip vertybėmis paremta gera idėja gali būti tvari, subalansuojant jos įgyvendinimui reikalingas išlaidas ir pajamas.

Tai šiandien, anot pašnekovo, yra stengiamasi spręsti konsultuojantis su patyrusiais ekspertais bei dalyvaujant tokiuose projektuose kaip „Change4Future“.

T.Stankevičiui antrino ir Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų kancleris Andrius Verbyla, kuris pridūrė, jog Kaunas sparčiai keičiasi ir šioje transformacijoje socialinio verslo projektai, sprendžiantys socialines problemas, prisideda prie miesto ekosistemos gerinimo.

„Dažnai gerus darbus darantys žmonės pradeda kurti socialinį verslą. Kai gebi ir nori nuoširdžiai daryti gerus darbus, antru žingsniu tampa poreikis paversti juos verslo idėja. Tada galima dirbti mėgaujantis tiek procesu, tiek jo rezultatais. Tai, kad socialinis verslas turi būti dotuojamas ir negali pats save išlaikyti, yra niekuo nepagrįstas mitas. Šio projekto rėmuose turime jau vienuolika įmonių, kurios gali kurti pridėtinę vertę ir save išlaikyti“, – svarstė A. Verbyla.

Change4Future hakatonas / Organizatorių nuotr.

Gauti pagalbą gali kiekvienas norintis

Pasak tarptautinės socialinių inovacijų ir verslo vystymo programos „ChangeMakers’ON“ įkūrėjos Simonos Šimulytės, šiuo laikotarpiu tiek visuomenė, tiek būsimi startuoliai bei organizacijos atsivėrė socialiniam poveikiui, todėl kiekvienas, kurio širdyje iki šiol kirbėjo noras kurti socialinį poveikį, turėtų suklusti ir imtis veiksmų. „Jei iki pandemijos tai rūpėjo tik uždaram ratui, šiandien tai yra tikra aktualija. Pasikeitė visa ekosistema.

Vis daugiau ir tradiciniais vadinamų startuolių kuria pridėtinę vertę, naudą visuomenei. Stiprus verslas tampa tada, kai turi galimybę plėstis. „Change4Future” hakatonas – ideali galimybė išgirsti ilgamečių specialistų, sėkmingų socialinių verslininkų patirtis, atrasti tinkamą kelią savo verslui ir efektyviai įgyvendinti savo idėjas.“, – kalbėjo pašnekovė.

Dėka tarptautinės ir ilgametės “Change4Future” organizatorių patirties socialinių inovacijų ir verslo vystymo srityse, šios programos renginiai bei juose dalyvaujantys įvairių sričių ekspertai šiandien yra pasiruošę suteikti visą reikiamų žinių paketą kiekvienam, siekiančiam kurti socialinį poveikį Kauno regione.

Jau birželio 18-20 dienomis vyksiančio hakatono metu visų užsiregistravusių dalyvių lauks intensyvi trijų dienų programa, kurios metu vyks nuolatinės konsultacijos su patyrusiais ekspertais bei mokymai verslo valdymo, poveikio matavimo, investuotojų pritraukimo ir kitomis aktualiomis temomis.

Registruoti save arba savo komandą, jei turite socialinio verslo idėją, galite čia.

Registruotis save arba savo komandą, jei dar neturite verslo idėjos, galite čia.

Registracija į „Change4Future” hakatoną baigiasi birželio 6 d. Daugiau informacijos rasite čia.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on reddit
Share on email
Sponsored Video
Susijusios naujienos
Naujausios žinios
EismAS
112
Laisvalaikis
KULTŪRA
Verslas
Mokslas ir IT
SPORTAS
POLITIKA
  1. Konkurso pavadinimas: „Mieliausio augintinio rinkimai“.
  2. Konkurso organizatorius: MB „KAS VYKSTA“.
  3. Konkurso rėmėjas: KG VET ir QUATRO maistas augintiniams.
  4. Konkursas „Mieliausio augintinio rinkimai“ vyksta 2021 05 03 – 2021 05 30
    • Augintinių nuotraukas galite siųsti 2021 05 03 – 2021 05 16
    • Pirminis balsavimas už visus augintinius vyks: 2021 05 16 – 2021 05 23
    • Finalinis balsavimas už daugiausia balsų surinkusius dalyvius (10 augintinių) vyks 2021 05 24 – 2021 05 30
  5. Prizas skiriamas vienam asmeniui, nepriklausomai nuo to, kiek nuotraukų įkels.
  6. Pagrindinių prizų laimėtojai bus paskelbti 2021 m. gegužės mėn. 30 d.
  7. Dešimt dalyvių, surinkę daugiausiai balsų, bus apdovanoti rėmėjo QUATTRO šunų ir kačių maistu.
  8. Prizai:
    • Šunų kategorija:
      • 1 vieta. Šunų maistas – 60 kg.
      • 2 vieta. Šunų maistas – 30 kg.
      • 3 vieta. Šunų maistas – 10 kg.
      • 4 vieta. Šunų maistas – 10 kg.
      • 5 vieta. Šunų maistas – 10 kg.
    • Kačių kategorija:
      • 1 vieta. Kačių maistas – 30 kg.
      • 2 vieta. Kačių maistas – 20 kg.
      • 3 vieta. Kačių maistas – 10 kg.
      • 4 vieta. Kačių maistas – 10 kg.
      • 5 vieta. Kačių maistas – 10 kg.
  9. Specialus prizas įsteigtas MB „KAS VYKSTA“
  10. Dėl prizų atsiėmimo QUATTRO susisieks su konkurso dalyviais jų nurodytais kontaktais.
  11. Konkurso dalyvis norėdamas dalyvauti konkurse turi pateikti šiuos duomenis: Vardas, Pavardė; El. paštas; Kontaktinis telefono numeris; Augintinis: Šuo / katė / kitas.
  12. Konkurse dalyvaujantys dalyviai sutinka, kad būtų talpinamos ir viešai skelbiamos nuotraukos. Konkurse dalyvauja tik augintinių nuotraukos.
  13. Konkurse dalyvaujantys dalyviai sutinka, kad jų atsiųsta video medžiaga su augintiniais būtų naudojama portalo rengiamoje medžiagoje ir viešinama, tačiau konkurso balsavime nedalyvauja.
  14. Už „Mieliausio augintinio rinkimai” galima balsuoti spaudžiant balsavimo mygtuką. Balsų kiekis yra ribojamas. Iš vieno IP adreso leidžiama balsuoti 10 kartų per parą. Nustačius sukčiavimo atvejį, pasiliekama teisė pašalinti dalyvį ir anuliuoti balsus be perspėjimo.
  15. Tais atvejais kai nepavyksta pateikti nuotraukos per balsavimo formą, galima nuotrauką ir aprašymą siųsti el.paštu konkursas@kasvyksta.lt
  16. Jei atsiunčiamos kelios augintinio nuotraukos, redakcija pasilieka teisę balsavimui teikti vieną nuotrauką savo nuožiūra.
  17. Balsuodamas skaitytojas suteikia konkurso organizatoriui teisę tvarkyti IP adresą konkurso laimėtojo nustatymo ir sąžiningo balsavimo užtikrinimo tikslu.
  18. Kilus įtarimui, kad yra sukčiaujama siekiant surinkti kuo daugiau balsų, redakcija pasilieka teisę pašalinti sukčiaujantį dalyvį iš konkurso.
  19. Konkursas skirtas asmenims ne jaunesniems nei 16 metų.
  20. Konkurso dalyviai ir balsuojantys įsipareigoja laikytis konkurso taisyklių.
  21. Konkurso dalyvis supranta, kad anketoje minimų duomenų pateikimas, jų naudojimas ir viešas skelbimas konkurso metu yra būtina dalyvavimo konkurse sąlyga. Konkurso dalyvis sutinka, kad jo pateikti duomenys būtų publikuojami, viešai skelbiami ir kitaip naudojami dalyvavimo konkurse ir jo laimėtojų nustatymo tikslu. Konkurso dalyviai turi teisę bet kuriuo metu susipažinti su tvarkomais jų asmens duomenimis ir reikalauti juos ištaisyti ar sunaikinti. Dalyviui pareikalavus sunaikinti tvarkomus jo asmens duomenis, dalyvis praranda galimybę toliau dalyvauti konkurse.
  22. Konkurso organizatorius arba rėmėjas pasilieka teisę keisti konkurso taisykles iš anksto viešai apie tai portale KAS VYKSTA informavus dalyvius ir balsuojančius už juos.