Pokyčių dešimtmečiais laukiantis „Nemuno žiedas“ vėl atsidūrė interesų taikinyje

R. Tenio nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Nuo 2016 m. Techninių sporto šakų komplekse „Nemuno žiedas“ sėkmingai veiklą kelerius metus vykdanti viešoji įstaiga „Nacionalinis žiedas“ sunerimusi – spalį pasibaigusios objekto panaudos sutarties atnaujinimas įstrigo biurokratiniame valstybės mechanizme. Kol valdininkai netikėtai nusprendė delsti pasirašyti naują sutartį, į objektą nusitaikė įvairių savų interesų turinčios pusės, kurioms, panašu, ne itin rūpi kauniečių ir miesto svečių poreikiai.

Panaudos atnaujinimas – vilkinamas

Kaip portalui „Kas vyksta Kaune“ papasakojo VšĮ „Nacionalinis žiedas“ vadovas Arūnas Samochinas, iki lapkričio pabaigos jis nuoširdžiai tikėjo, kad valstybės atstovų tvirtinimas, jog šių metų spalio mėnesį pasibaigusi trejus metus trukusi sutartis dėl komplekso „Nemuno žiedas“ panaudos su įstaiga bus atnaujinta be kliūčių. Tačiau lapkričio 19 d. gautas raštas šias viltis netikėtai sugriovė – jame rašoma, kad dėl pasibaigusios sutarties termino įstaigai nebeleidžiama šiuo objektu naudotis. Dar po dviejų savaičių atskriejo kitas raštas – jei pageidauja, įstaiga gali nuomotis trasą suplanuotų renginių organizavimui.

A. Samochinas įsitikinęs, kad pasikeitusį naujojo trasos valdytojo – Lietuvos sporto centro požiūrį į VšĮ „Nacionalinis žiedas“ veiklą galimai lemia interesų perimti trasos naudojimą turinčių kitų organizacijų vykdomas spaudimas Vyriausybei.

Viena tokių suinteresuotų šalių, A. Samochino vertinimu, yra Lietuvos automobilių sporto federacija, kurios vadovas Saulius Girdauskas, pašnekovo teigimu, „užvertė“ valdininkus prašymais leisti federacijos atstovams užsiimti veikla „Nemuno žiede“ ir nebesudaryti sutarties su pastaruoju metu čia sėkmingai veikusia įstaiga, kurios dalininkais yra likviduoto Lietuvos Kūno kultūros ir sporto departamento (KKSD) funkcijas perėmusi LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM), Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybės.

Kas valdys trasą, spręs Vyriausybė

Apie tai kad tokių planų gali turėti su techniniais sportais susijusios organizacijos portalui „Kas vyksta Kaune“ užsiminė ir ŠMSM pavaldaus Lietuvos sporto centro (LSC) direktorius Linas Tubelis, kurio vadovaujama įmonė valstybės turto valdymą perėmė iš šiemet galutinai likviduoto KKSD.

„Mano vertinimu, galimi du variantai. Vienas būtų sudaryti naują trasos panaudos sutartį, bet nebūtinai su VšĮ „Nacionalinis žiedas“, galima ir kažkam kitam atiduoti“, – miglotai sakė L. Tubelis. Pasak jo, antrasis variantas – veiklų organizavimu trasoje užsiimti patiems.

„Tam reiktų papildomo valstybės finansavimo, nes tektų steigti naujus etatus, įdarbinti žmones. Aš esu prieš pastarąjį variantą, nes tai būtų naujas dalykas, būtų daug darbo, bet jei paves Vyriausybė – darysime. Turim nemažai objektų, kuriuose veiklos vykdymu užsiimame patys, tai susidorotume su užduotimi“, – sakė jis.

„Nemuno trasą“ valdančio LSC vadovo teigimu, greičiausiai konkursas dėl operatoriaus, kuris toliau tęs veiklą trasoje nebūtų skelbiamas, o tokį sprendimą priimtų Vyriausybė. Paklaustas, ar mato trūkumų šiuo metu trasoje veiklą vykdančios VšĮ „Nacionalinis žiedas“ veiksmuose, jis teigė neturintis apie tai nuomonės. Jis taip pat neturėjo nuomonės, pagal kokius kriterijus būtų sprendžiama, kas turėtų užsiimti veikla „Nemuno žiede“.

Veiklai pinigų neprašo

Pasak LSC direktoriaus, dabar yra svarbiausia šiame sporto objekte pradėti veiksmus, kurie galiausiai leistų paskelbti objekto koncesijos konkursą, t.y. leistų pritraukti į kompleksą investuotoją. Apie tai kalbama jau ne pirmą dešimtmetį. Pasak iki šių metų spalio „Nemuno žiede“ veiklą juridiškai vykdžiusios įstaigos vadovo A. Samochino, ketinimų protokolai su vienu Maljorkos lenktynių trasos valdytoju buvo pasirašyti ir prieš kelerius metus, tačiau realūs veiksmai taip ir neprasidėjo.

VšĮ „Nacionalinis žiedas“ vadovas A. Samochinas/ „Nacionalinis žiedas“ nuotr.

„Yra parengtas techninis projektas, pagal kurį į trasos atnaujinimą reiktų investuoti apie 10 mln. eurų. Akivaizdu, kad to nepadarys nei valstybė, nei miesto ar rajono savivaldybės. Tačiau atsiradus privačiam kapitalui, šią trasą galima būtų paversti unikaliu objektu, vieninteliu tokiu Rytų Europoje, nes kitos tokios savo reljefu ir kompleksiškumu išsiskiriančios trasos niekur aplink nėra. Ji tinkama įvairiai su automobilių ir motociklų sportu susijusiai veiklai, čia galima vykdyti tiek automobilių bandymus, masinius renginius, taip skatinti turizmą, ką iš esmės mūsų įmonė jau ir be trasos atnaujinimo daro“, – pasakoja A. Samochinas.

VšĮ „Nacionalinis žiedas“ vadovo teigimu, visiškai beviltiškai atrodžiusią situaciją iš esmės 2016 m. perėmusi naujoji valdytoja čia organizavo ne vieną didelio populiarumo sulaukusį renginį. Šių metų vasarą čia pirmą kartą surengtas „Light On“ festivalis, kuriame dalyvavo daugiau kaip 8000 žiūrovų, vyko Šeimų diena, pritraukusi 3,5 tūkst. lankytojų, taip pat populiarumo sulaukė ir vaikams skirtas renginys „Kids Go Tech“.

„Trasoje nuolat vyksta treniruotės, varžybos, o sezono metu trasa yra pilnai rezervuota. Mes nei karto neverkšlenome, kad negauname pinigų, nes turime idėjų, ja įgyvendinome, šiuo metu samdome 14 darbuotojų, kuriuos visus turėsime atleisti, jei veikla bus sustabdyta. Teks likviduoti ir įstaigą“, – teigė A. Samochinas.

Pasak vadovo, šiuo metu net 75 proc. įstaigos pajamų sudaro pajamos iš renginių organizavimo, o tik 25 proc. – iš trasos nuomos. „Jei nevykdytume savo sumanytų veiklų, nebūtų pinigų net žolei trasoje nupjauti“, – sako jis.

„Kol neatsiras investuotojas, tol čia normalios situacijos nebus, bet jei valstybei nerūpi – mes bejėgiai“, – įsitikinęs jis.

Svarbiausias tikslas – koncesija

Kad svarbiausias tikslas yra pritraukti į šį objektą investuotoją, A. Samochinui pritaria ir LSC vadovas L. Tubelis. Tačiau pasak jo, dokumentų parengimas koncesijai gali užtrukti net iki 2022 metų. „Šiuo metu rengiame viešojo pirkimo investicinio projekto rengimui sąlygas, o konkursą investicinio projekto rengimui tikimės paskelbti sausio pirmoje pusėje. Parengus investicinį projektą, būtų skelbiama investuotojo paieška“, – apie procesą pasakojo jis.

O kol kas čia trejus metus sėkmingai veiklą vykdžiusiai VšĮ „Nacionalinis žiedas“ L. Tubelis siūlo sudaryti trumpalaikės nuomos sutartis dėl komplekso nuomos suplanuotų renginių vykdymui. Tiesa, jis pripažįsta, kad LSC komplekse valdo ir galėtų nuomoti tik pačią trasą ir statinius, o kita čia per trejus metus VšĮ „Nacionalinis žiedas“ dalininkų lėšomis įrengta būtina trasos eksploatacijos įranga jiems nepriklauso, tad kyla realus klausimas, kokiu būdu čia veiklą galėtų vykdyti kiti nuomininkai, ar ir pats LSC, jei tokia veikla užsiimtų.

Pasak A. Samochino iki šio momento į trasos saugumą, atitvarų įrengimą daugiausiai yra investavusi viena iš įstaigos dalininkių – Kauno miesto savivaldybė – 200 tūkst. eurų. Dar 135 tūkst. investavo kita dalininkė – Kauno rajono savivaldybė, skyrusi lėšas techninio projekto parengimui. Na, o mažiausiai pinigų iki šio momento skyrė trečioji, didžiausią dalį įstaigoje valdanti dalininkė – pati valstybė. Per KKSD įstaigą valdžiusi Vyriausybė šiam projektui iki šiol teskyrė keik daugiau nei 15 tūkst. Tiesa, šios investicijos ir yra įstaigos, o ne „Nemuno žiedo“ nuosavybė.

„Įstaigos steigimo metu buvo susitarimas, kad miesto, rajono savivaldybės ir KKSD investuos į objektą atitinkamai tokias pačias dalis, kokias valdo. Bet realiai taip neatsitiko. Susitarimo laikėsi vienintelė Kauno miesto savivaldybė“, – sako A. Samochinas. Vyro įsitikinimu, tokia situacija labiausiai ir netenkina būtent Kauno miesto.

Stebina valstybės aplaidumas

A. Samochinas neslepia, kad jį gerokai stebina šiuo metu demonstruojamas valdininkų abejingumas į šio objekto ateitį. „2016 m. perėmiau šią veiklą iš skandalingai pagarsėjusios kitos čia veikusios įmonės, kuri turėjo „pridariusi“ apie 13 mln. litų nuostolių. Per kelerius metus įsukome veiklą, kuri pasiteisina, trasa yra prižiūrėta, bet valstybei, panašu, tai nelabai rūpi, tad ir atsiranda visokių interesų grupių, kurios, mano vertinimu, tiesiog nori pasinaudoti be realios priežiūros paliktu valstybės turtu, o gal net ir jį su visam nusavinti, jei koncesijos konkursas neįvyks ar bus dėl kokių nors priežasčių tiesiog vilkinamas“, – sako A. Samochinas.

Pasak A. Samochino, šiuo metu sprendimai dėl „Nemuno žiedo“ yra ŠMSM rankose, kuri nuo šių metų rudens tęsia likviduoto KKSD vykdytą veiklą. Tačiau galutinį žodį, panašu, turės tarti ir LR Vyriausybė.

„Esame skaidriai veikianti įmonė, kasmet teikiame veiklos ataskaitos, įgyvendiname dalininkų – miesto, rajono, ministerijos keliamus tikslus. Nematau realaus pagrindo, kodėl negalėtume tęsti suplanuotų veiklų, išskyrus vieno – kažkas tiesiog nori perimti tai, kas kitų sukurta ir tuo pasinaudoti“, – neslepia A. Samochinas.

Visgi, įstaigos vadovas neskuba situacijos dramatizuoti. „Tiesiog reikia kuo greičiau atnaujinti panaudos sutartį bei vykdyti kitais metais suplanuotą veiklą. Nes neapibrėžtumas yra labiausiai naudingas mūsų nedraugams“, – įsitikinęs jis. Pasak A. Samochino, gruodžio 12 d. ŠMSM kancleris Tomas Daukantas patvirtino, kad ŠMSM drauge su kitais įstaigos dalininkais (KMS ir KRS) pritarė, jog VšĮ Nacionalinis žiedas“ būtų suteikta panauda bei užtikrino, kad kitų metų sausio mėnesį tai bus padaryta.

Situaciją portalui „Kas vyksta Kaune“ komentuoja Kauno rajono mero patarėjas Edmundas Mališauskas:

VšĮ „Nacionalinis žiedas“ 2016 m. įsteigė trys dalininkai: Kūno kultūros ir sporto departamentas prie LR Vyriausybės (3 balsai), Kauno miesto savivaldybės (1 balsas) ir Kauno rajono savivaldybė (1 balsas).

Kūno kultūros ir sporto departamento veikla š. m. spalio 1 d. buvo nutraukta, o jo funkcijas perėmė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Šiai institucijai priklauso svarbiausių iniciatyvų, susijusių su VšĮ „Nacionalinis žiedas“ veikla, sprendžiamasis balsas.

Kačerginės „Nemuno žiedo“ lenktynių trasa yra Kauno rajono teritorijoje, Ringaudų seniūnijoje, todėl Kauno rajono savivaldybė suinteresuota, kad vienintelė Lietuvoje žiedinė lenktynių trasa būta atnaujinta ir įveiklinta, kad čia vyktų ne tik automobilių sporto varžybos, bet ir platesnei visuomenei skirti renginiai.

Vienas svarbiausių VšĮ „Nacionalinis žiedas“ uždavinių buvo surasti investuotoją, kuris galėtų rekonstruoti lenktynių trasą. Tai suprasdama, Kauno rajono savivaldybė skyrė VšĮ „Nacionalinis žiedas“ 135 tūkst. eurų techniniam trasos projektui parengti, taip pat mažesniems trasos tobulinimo darbams.

Kauno rajono savivaldybė remia „Nemuno žiede“ vykstančius renginius visuomenei. Pavyzdžiui, šių metų birželio 8 d. čia vyko Kariuomenės ir visuomenės diena „Karo logistų proveržis 2019“, kurią surengė LDK Vytenio bendrosios paramos logistikos batalionas, Kauno rajono savivaldybė ir VšĮ „Nacionalinis žiedas“.

Kauno rajono savivaldybė taip pat yra parengusi Gaižinėlių kaimo Nemuno gatvės (nuo Šakių plento iki „Nemuno žiedo“) rekonstrukcijos projektą (kaina 6 tūkst. 231 Eur). Numatyta rekonstruoti važiuojamąją dalį, įrengti apšvietimą, šaligatvį. Įgyvendinti projektą kainuotų 927 tūkst. Eur.

„Nacionalinio žiedo“ ir Kūno kultūros ir sporto departamento vadovai buvo įsipareigoję surasti investuotoją, tačiau kol kas jis nesurastas.

9 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Mažeikių tragedijos atomazga: rastas žudiko lavonas

Stiprius narkotikus skrandyje gabenusiam Nigerijos piliečiui iš Pravieniškių ištrūkti nepavyko

Kauno klinikose žengtas istorinis žingsnis genetinių tyrimų srityje

Lėktuvai netrukus vėl leisis ir Kaune – informuoja kaip išvengti nesklandumų

Mažeikių dramoje kitas svarbus žingsnis – šią naktį (foto)

Pokyčių lyderis kunigas A. Toliatas: „Gyvenimas yra nuolatinis pokytis“

„Raketa“ pirmąkart šiemet pasiekė Nidą ir grįžo atgal: skelbiamos bilietų kainos

Po skaudaus įvykio, V. Ušacko šeimoje - dar viena netektis

Pirmadienį visoje Lietuvoje suskambės nemokami iniciatyvos „Ačiū, Lietuva!“ koncertai

Keičiami reikalavimai kavinėms ir restoranams: galės dirbti ilgiau