Sveiko gyvenimo būdo startuolis griauna mitus apie kanapes

„Biomica“ nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Kanapės išgyvena aukso karštinės laikus – tuo įsitikinusi Kauno mokslo ir technologijų parke naują augalinių baltymų išgavimo technologiją kurianti „Biomica“ komanda. Kūrėjai eksperimentuoja su ekologiškomis pluoštinėmis kanapėmis ir tai diegia maisto pramonėje, kai gyvūninės kilmės baltymai keičiami ne mažiau vertingais augaliniais. 

Tačiau sėkmės, kurią jiems prognozuoja tyrimai ir sveikos gyvensenos produktų bumas, paslaptis slypi dar iki šiol iki galo neišnaudotame kanapių sėklų branduolyje. Tyrimai su vietinių augintojų pluoštinėmis kanapėmis parodė, kad tinkamai apdorojus kanapių sėklas galima išgauti gerokai vertingesnį maistinių medžiagų turintį užkandį.
 
Atsigręžė į vietinių produktų potencialą
 
Noras užkandžiauti ištinka netikėčiau nei žiema kelininkus, juokauja itin išgrynintus baltymus kurianti komandos narė Viktorija Puzerytė. Deja, realybėje tai menki juokai – nors įveikti užkandžiavimo poreikį sveikesnėmis alternatyvomis siūlo kone kiekvienas mitybos specialistas, tačiau dažniausiai renkamės perdirbtus skanumynus.

„Specialistai pataria po ranka turėti poreikį patenkinančių kuo natūralesnių produktų. Vis dėlto, sveikesnės alternatyvos daugeliui vis dar asocijuojasi su prėsku skoniu. Net ir daug maistinių medžiagų turintys produktai „sugadinami“ papildžius juos saldikliais ir skonio stiprikliais“, – sako V.Puzerytė. 
 
Pažinoję vidurio Lietuvoje ekologiškų pluoštinių kanapių augintojus ir išsamiai ištyrę šio segmento perspektyvas, startuolio kūrėjai susibūrė Kauno technologijos universitete, kur kartu mokslininkais atliko tyrimus, kaip efektyviai ir ekonomiškai išgauti baltymus iš daugiamečių augalų. Komanda po ilgų bandymų ir naujos kanapių baltymų gryninimo technologijos pritaikymo kuria ekologiškų kanapių baltymų ir natūralių vaisių gėrimo miltelius.

Juos užpylus vandeniu, pienu ar augaliniu gėrimu gaunamas tirštas koktelis, galintis pakeisti ledus, šokoladuką ar kitą saldumyną. Derindami kanapių baltymus su liofilizuotų miško uogų, egzotinių vaisių ir daržovių milteliais, lietuviai sukūrė skirtingų skonių rinkinį be alergenų, pridėtinių cukrų ir glitimo. 
 
„Kanapės yra naujai atrasta sena. Šiemet JAV, Kalifornijoje vykusioje vienoje didžiausių maisto parodų „West Expo“ kanapių produktai tituluoti augančia tendencija. Amerikiečiai per pastaruosius metus augalinių produktų suvartojimo rinką išaugino net 39 proc.  Kanapės laikomos tvariu, organizmui naudingų baltymų šaltiniu, palaikančių sotumo jausmą, didinančiu sportuojančių ištvermę. Specialiu būdu išgaunami baltymai greitai ir gerai pasisavinami žmogaus organizme, o juos papildantys vaisiai, uogos ir daržovės turi mineralinių medžiagų bei vitaminų“, – teigia „Biomica“ vadovas Mantas Vilionis.

Mokėsi kartu su visa komanda

Didelį dėmesį gėrimo miltelių kūrėjai skyrė vartojimo patogumui ir tvarumui – kanapių gėrimo milteliai vartotojus pasieks suyrančiose pakuotėse, kurias patogu nešiotis piniginėse. „NASA naudoja technologiją, kurios būdu galima vartoti maistą net mėnulyje, nes jam nėra reikalingos specialios laikymo sąlygos. Mes tai pritaikėme savo ekologiškam produktui sukurti – supakavus tinkamoje pakuotėje galiojimo laikas išlieka ilgesnis ir taip išsaugomos visos maistinės medžiagos“, – pastebi M. Vilionis.

Startuolio komanda dalyvavo Kauno mokslo ir technologijų parko verslo akceleravimo „Evolut 4.0“. Praktiniai mokymai padėjo išsamiau susipažinti su produkto vystymo galimybėmis, patobulinti verslo pasiūlymo strategiją. „Nesame iš tų, kurie vieni patys žino, kaip vartotojams sukurti geriausią produktą. Sveiki užkandžiai, nors ir populiarinami nuomonės formuotojų, nėra pats pirmasis į galvą šaunantis pasirinkimas ištikus alkiui. Norėjome sukurti tokią patirtį vartotojui, kad sveikas pasirinkimas reikštų skanų bei patogų maistą“, – pasakoja „Biomica“ komandos narė V.Puzerytė. 
 
Kitas reikšmingas žingsnis produkto kūrime – susitikimai ir pirmieji pristatymai investuotojams. Jau šį rudenį vartotojus pasieks ekologiškų pluoštinių kanapių baltymų milteliai, pavadinti „Source*“. „Verslas įžvelgia tokių produktų potencialą, todėl investuotojų patarimai ir būdai atsiriekti rinkos dalį – itin naudingi pradedančiai komandai. Tai svarbu visiems verslo naujokams – neužsidaryti savyje kuriant produktą, bet jį nuolat tikrinti ir skirti laiko bei išteklių verslo tobulinimui“, – teigia V.Puzerytė.

3 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

LKL sezoną „Žalgiris“ pradėjo triuškinama pergale

N. Venckienė: vienintelis dalykas, kurio bijo Lietuvos valdžia – viešumas

Kauno miesto ir rajono sujungimas: V. Matijošaitis plečia savo tėvoniją

Priimtas sprendimas dėl R. Karbauskio observatorijos prie Kauno marių

Po „Red Bull“ muilinių lenktynių - nepatenkintų Žaliakalnio gyventojų raštas savivaldybei

Seimas svarsto siūlymą panaikinti prievolę dviratininkams vilkėti ryškias liemenes

Amaliuose įlėkė į parduotuvės aikštelę ir sužeidė žmogų

Gatvių pavadinimai Lietuvoje: nuo Ąžuolų g. iki Lašinių g.

Kauniečiai vasarą išnaudojo kitaip: pėsčiomis keliavo iki Palangos

Jaunieji žalgiriečiai pranoko varžovus ir išplėšė trofėjų