„Maximai LT“ skirta tūkstantinė bauda už vartotojų klaidinimą

Asociatyvi / DELFI nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba skyrė 17 000 eurų baudą prekybos tinklą „Maxima“ valdančiai MAXIMA LT, UAB. Skelbdama prekių kainas ir nuolaidas bendrovė pažeidė Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatas.

Tarnyba sulaukė vartotojų prašymų dėl skirtingose „Maxima“ parduotuvėse galimai vykdomos nesąžiningos komercinės veiklos – nepritaikomų prekėms skelbiamų nuolaidų, neatitikusių prekių kainų kainolapyje ir kasoje bei vartotojus klaidinančio kainų nurodymo. Vartotojai taip pat skundėsi dėl to, jog bendrovė tam tikrų maisto produktų reklamoje klaidingai nurodė prekių kilmės šalį, ir skelbdama nuolaidą automobilių prekėms ją taikė ne visoms prekėms, skirtoms naudoti automobiliuose.

MAXIMA LT, UAB nustatytas aplinkybes aiškino žmogiškosiomis klaidomis, pažymėdama, kad dėl darbuotojų neatidumo ir klaidų, susijusių su keliose skirtingose prekybos centro vietose išdėstytomis vienodomis prekėmis, darbuotojai nespėdavo arba netinkamai pakeisdavo prekių kainas, ne vietoje padėdavo reklaminius stendus, ir pan.

Tarnyba pažymi, kad komercinės veiklos subjektas, pasitelkdamas įvairias akcijas, kaip rinkodaros priemonę savo veiklai skatinti, privalo imtis visų įmanomų priemonių, kad tinkamai ir laiku informuotų vartotojus apie galiojančias prekių kainas bei skelbiamas nuolaidas.

Tarnybos komisija pažymėjo, jog vartotojai, įsigydami prekes, visuomet atkreipia dėmesį į jų kainas, todėl produkto kaina turi vieną iš svariausių arba net lemiamą įtaką tam tikram vartotojo apsisprendimui dėl sandorio sudarymo. Taigi, vartotojų ekonominiam elgesiui, t. y. sprendimui sudaryti sandorį, didelę reikšmę turi apie produktų kainas pateikiama informacija. Pamačiusiems mažesnę prekės kainą vartotojams gali susidaryti įspūdis, kad jie sutaupys tam tikrą dalį pinigų ir prekę įsigys pigiau.

Šiuo atveju, MAXIMA LT, UAB, nepateikdama arba neaiškiai pateikdama esminę informaciją, reikalingą sprendimui dėl sandorio priimti, iškreipė vartotojų ekonominį elgesį siūlomų prekių atžvilgiu, taip paskatindama vartotojus priimti sprendimą dėl sandorio, kurio vartotojai kitomis aplinkybėmis galimai nebūtų priėmę, ir pažeidė Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 3 straipsnio 1 dalies nuostatą, kai komercinė veikla atitinka 3 straipsnio 2 dalies 1 punktą, 5 straipsnio 1 dalies 4 punktą bei 6 straipsnio 1 dalies 2 punktą.

Primename, kad šiemet už nesąžiningą komercinę veiklą skelbiant prekių kainas ir nuolaidas MAXIMA LT, UAB jau buvo bausta, taip pat šių metų birželio mėnesį už Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatų pažeidimus buvo bausta UAB „NORFOS MAŽMENA“, o spalio mėnesį – baustos UAB „RIMI LIETUVA“ bei
UAB „PALINK“.

35 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė atsisveikino su vienu iš kandidatų

Sužadėtuvės: ar tikrai turi pirštis tik vyrai ir kiek kainuoja žiedai?

Tradicinėse šv. Roko futbolo rungtynėse – netikėtas rezultatas

Dėl spūsčių automagistralėse reikėtų keiksnoti ne tik kelininkus

Liepą – rekordinis imigracijos mėnuo, ekspertai perspėja dėl iššūkių

Šeštadienio vėlų vakarą rastas sprogmuo Baltų prospekte

Sekmadienį du eismo įvykiai per kelias minutes – prireikė medikų pagalbos

Norinčiųjų tapti kunigais vis mažėja

Iš emigracijos grįžę jonaviečiai kepa ypatingus šakočius ir siunčia žinutę užsienio lietuviams

Lietuviškas kaimas, kuriame žmonės plaukioja jachtomis