Aktualu daugeliui: nepasikeitus SIM kortelės, populiari paslauga nebeveiks

Asociatyvi / DELFI nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Dėl nuo liepos 1 dienos įsigaliosiančių atnaujintų pasirašymo elektroninėje erdvėje reikalavimų, mobiliojo parašo naudotojams reikia pasikeisti SIM kortelę. Skaičiuojama, kad birželio pradžioje to nepadarę buvo apie 200 tūkst. vartotojų.

Kaip DELFI pasakojo „SK ID Solutions“ vadovas Kalevas Pihlas, nuo 2016 metų liepos 1 dienos pradėtas taikyti Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje (eIDAS).

„Juo pakeistas iki tol galiojęs elektroninio parašo srities reguliavimas ir išplėsta reguliuojamų paslaugų sritis: reglamentuojamos elektroninio parašo, elektroninio spaudo, interneto svetainių tapatumo nustatymo sertifikatų, elektroninių laiko žymų sudarymo, elektroninio parašo galiojimo patvirtinimo, elektroninio parašo ilgalaikės apsaugos ir elektroninio registruoto pristatymo paslaugos.

Šio reglamento nuostatos apima tiek kvalifikuotas, tiek ir nekvalifikuotas patikimumo užtikrinimo paslaugas bei jų teikėjų priežiūrą. Taigi, šis sprendimas buvo priimtas remiantis ES reikalavimu ir siekiant apsaugoti vartotojus, kad jie nebūtų suklaidinami pasitikėti kažkuo, kuo jie neturėtų pasitikėti. To turi būti reikalaujama iš vietinių institucijų. Saugumo reikalavimus ES reglamentas eIDAS, pagal kurį pritaikomos patikimumo užtikrinimo paslaugos ES rinkai, skatina jau dvejus metus.

Naujai kuriamos „SK ID Solutions“ paslaugos juos atitinka. Vadinasi, nuo liepos mobilūs parašai bus patikimesni ir saugesni, iš šio pokyčio išloš visi Lietuvos gyventojai. Aš labai rekomenduočiau kuo anksčiau ir greičiau pasikeisti SIM korteles, tokiu būdu bus galima užtikrinti mobilaus parašo paslaugos veikimą be jokių trukdžių“, – dėstė jis.

„SK ID Solutions“ priklauso programėlė „Smart-ID“ – vienas iš būdų joje užsiregistruoti yra mobilusis parašas. K. Pihlo teigimu, programėle Lietuvoje naudojasi apie 300 tūkst. vartotojų.

„Vartotojai, norintys ir toliau naudotis mobilaus parašo paslaugomis, privalo pasikeisti SIM korteles. Yra techninių reikalavimų, kuriuos reikia įgyvendinti, kad padidėtų saugumo lygis, tai susiję su pačia SIM kortele, taigi reikalinga nauja techninė įranga, t.y. nauja kortelė“, – sakė jis.

K. Pihlas taip pat nurodė, kad birželio pradžioje buvo skaičiuojama, kad Lietuvoje yra apie 200 tūkst. SIM kortelės dar nepasikeitusių vartotojų.

Keičia nemokamai

Kaip DELFI nurodė „Tele2“ komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas, „Bitė Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovas Antanas Bubnelis ir „Telia Lietuva“ atstovas spaudai Audrius Stasiulaitis, operatoriai SIM korteles keičia nemokamai.

Anksčiau platintame „Tele2“ pranešime žiniasklaidai skelbta, kad klientams naujosios kortelės paštu bus atsiųstos nemokamai, o jas aktyvavus – mobilaus parašo paslauga veiks tokiomis pačiomis sąlygomis kaip ir anksčiau.

„Vartotojai gali būti ramūs – laiku nepasikeitus kortelės, ryšio paslaugų tiekimas nesutriks. Todėl, jei galimybės pasikeisti kortelę iki liepos neturite, o mobiliu parašu naudojatės retai – naują kortelę įsidėti galėsite bet kuriuo jums patogiu metu vėliau“, – nurodė įmonė.

A. Bubnelis sakė pagal šios dienos duomenis matantis, jog didžioji dalis vartotojų suspės pasikeisti SIM korteles iki liepos 1 dienos. „Kita vertus, didelė dalis vartotojų mobilaus parašo dar neatsinaujino, todėl didžiausią dėmesį į tai turėtų atkreipti tie, kas SIM kortelės atsinaujinimo klausimą atidėjo paskutinėms birželio dienoms.

Tai gali sukelti nepatogumų pirmiausiai patiems vartotojams, nes susidarius eilėms tiek salonuose, tiek skambinant konsultuotis su operatoriais atsiranda tikimybė paprasčiausiai nesuspėti. Todėl raginame visus dar neatsinaujinusius mobilaus parašo tai padaryti kuo skubiau – dar šią savaitę ar pirmoje kitos savaitės pusėje“, – sakė jis.

A. Stasiulaitis sakė, kad siekdami, jog procesas vyktų sklandžiai, klientus iš anksto informavo apie artėjančius pokyčius. „Iki šiandien naujas SIM korteles jau aktyvavo daugiau kaip du trečdaliai m. parašo paslaugą turinčių „Telia“ klientų. Iš visų jų yra per 60 tūkst.“, – sakė jis.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

6 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Smarvė Kaune baisi, o atsakyti iš kur – niekas negali

Mokymai medikams kvepia afera: SAM sumokėjo keliasdešimt kartų brangiau

Koronavirusas Kaune: infekcijos užkratas sparčiai plinta muzikiniame teatre ir policijos komisariate

Per parą Lietuvoje nustatytas 91 naujas koronaviruso atvejis

Tarp kandidatų Savanorių apygardoje – Matijošaitis: ar tai sutapimas?

Seimas priėmė draudimus dėl rūkymo balkonuose (papildyta)

Koronavirusu serga apie 30 policijos pareigūnų

Skaitytojai: Kauno poliklinikos liko be ryšio (papildyta)

Atnaujinta registracija į mobiliuosius koronaviruso patikros punktus

Triukšmautojams ateina sunkūs laikai: planuose didesnės baudos ir veiklų ribojimas