Seimas svarstys siūlymą įpareigoti „Regitrą“ įspėti vairuotojus apie artėjančią civilinės atsakomybės draudimo ir techninės apžiūros galiojimo pabaigą.
Parlamentas šią savaitę už balsavus 71 parlamentarui, prieš buvus vienam ir susilaikius 41 Seimo nariui po pateikimo pritarė tokiai „darbietės“ Ievos Kačinskaitės-Urbonienės inicijuotai Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisai. Ją toliau svarstyti planuojama rudenį.
I. Kačinskaitė-Urbonienė pristatydama projektą sakė, kad jis įtvirtintų nuostatą „ne bausti, o informuoti, padėti, įspėti“.
„Turbūt rasime čia, šioje salėje, žmonių, kuriems teko patirti, kad važiavote arba be privalomojo draudimo, arba pasibaigė automobilio techninė apžiūra, nepastebėjote, praleidote terminą ir paskui jau gavote pranešimą iš „Regitros“, kad jūsų automobilis išregistruotas, kad nebegalite dalyvauti eisme“, – kalbėjo parlamentarė.
Pasak jos, pataisa padėtų tokios situacijos išvengti žmonėms, kurie pažeidimą padarė netyčia praleidę terminą.
„Šis įstatymo projektas gimė iš tikrų istorijų, iš tikrų gyventojų kreipimųsi, kai vairuotojai tokį pažeidimą padaro ne dėl to, kad tyčia nenorėjo apdrausti automobilio ar atlikti techninės apžiūros, o todėl, kad tiesiog pasimiršta tas terminas“, – teigė I. Kačinskaitė-Urbonienė.
Pataisa numato, kad likus penkioms darbo dienoms iki civilinės atsakomybės privalomojo draudimo sutarties pabaigos ir transporto priemonės privalomosios techninės apžiūros galiojimo termino pabaigos „Regitra“ apie tai praneštų savininkui elektroniniu paštu arba SMS žinute.
I. Kačinskaitė-Urbonienė siūlo, kad tokia tvarka įsigaliotų nuo kitų metų sausio.
Parlamentarės teigimu, tokią tvarką įdiegti nebūtų sudėtinga, nes ir šiuo metu „Regitra“ informuoja savininką, jei pasibaigus privalomo draudimo ar techninės apžiūros galiojimui sustabdomas transporto priemonės dalyvavimas viešajame eisme, tik būtų pridėta prievolė apie tai perspėti ir iš anksto.
„Valstybinė įmonė „Regitra“ dabar jau turi informacinę sistemą, kurioje valdo visus aktualiausius duomenis apie transporto priemonių valdytojus, taip pat turi visą reikalingą infrastruktūrą, tai yra informacinę sistemą su dabartinių transporto priemonių valdytojų duomenimis. Investicijos čia nebūtų didelės, tiesiog galbūt būtų kokie nors papildomi programinės sistemos atnaujinimo kaštai taip suprogramuoti sistemą, kad penkios darbo dienos iki techninės apžiūros ar draudimo galiojimo pabaigos sistema automatiškai informuotų transporto priemonių valdytojus“, – kalbėjo i. Kačinskaitė-Urbonienė.
Pasak Seimo narės, būna atvejų, kai vairuotojui užmiršus laiku pratęsti automobilių draudimo sutartį arba atlikti techninę apžiūrą dėl to iškyla grėsmė ne tik gauti baudą, bet ir patirti rimtų finansinių nuostolių tokia transporto priemone patekus į eismo įvykį.