Daugės lėto eismo gatvių – 30 km/val. zonų – Kas vyksta Kaune

Daugės lėto eismo gatvių – 30 km/val. zonų

delfi.lt 2015/09/10 14:43

Lietuvoje viešintys Europos Komisijos (EK) ekspertai siūlo pėsčiųjų ir dviratininkų žūčių skaičių mažinti didinant zonų, kuriose leidžiamas 30 km/val. greitis, skaičių. Lietuva taip pat raginama įvesti baudos balų sistemą bei nustatyti kuo mažesnę vairuotojams leidžiamą alkoholio ribą.

EK Mobilumo ir transporto generalinio direktorato Eismo saugos skyriaus vadovas Szabolcsas Shmidtas ketvirtadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje atkreipė dėmesį į pėsčiųjų žūčių skaičių Lietuvos keliuose. Jis pastebėjo, kad Lietuvos rodiklis kur kas didesnis nei ES vidurkis. „Situacija iš tiesų prastoka, Lietuva turėtų siekti sumažinti šį skaičių“, – kalbėjo EK pareigūnas.

Svečias rekomenduoja to siekti gerinant eismo infrastruktūrą – įvesti greitį ribojančias priemones tose vietose, kur pėstieji dalyvauja eisme. Jis taip pat rekomenduoja nustatyti kuo mažesnę vairuotojams leidžiamą alkoholio ribą, taikyti alkoholio reabilitacijos programas, taip pat taikyti baudos balų sistemą, geriau informuoti vairuotojus siekiant juos sąmoningai elgtis keliuose. Dar viena rekomendacija – automatizuoti baudos skyrimą (taikyti elektronines baudas).

Važiuosime lėčiau

Lietuvos saugaus eismo ekspertai žada į EK pasiūlymus reaguoti.

„Ekspertų nuomone, 30 km/val. zonų yra tikrai labai mažai, jų galėtų būti kur kas daugiau, tačiau kalbame ne apie tranzitines ar greito eismo gatves, o apie gatves centrinėje miesto dalyje ar gyvenamuosiuose rajonuose, šalutinėse gatvėse“, – aiškino Susisiekimo ministerijos Kelių Transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas.

Jis atkreipė dėmesį, kad tikimybė žūti pėsčiajam esant 50 km/val. greičiui siekia 70-80 proc. Kada greitis 30 km/val., ši tikimybė siekia mažiau nei 10 proc. G. Jakubausko tvirtinimu, dauguma Europos miestų eismą projektuoja taip, kad pėsčiųjų susibūrimo vietose, šalia mokyklų, masinių renginių greitis būtų 30 km/val.

„Tam naudojamos eismo slopinimo priemonės – įvairūs kalneliai, važiuojamosios dalies susiaurinimai, kas pakankamai įprasta praktika jau ir Lietuvoje“, – teigė Susisiekimo ministerijos atstovas.

Jo tvirtinimu, reikia siekti ne miesto, kuriame galėtų kuo greičiau važiuoti žmonės automobiliu, o miesto, kuriame pėstieji ir dviratininkai, taip pat patys vairuotojai ir keleiviai galėtų jaustis saugiai.

Automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis žadėjo, kad artimiau metu bus įrengtos saugios pėsčiųjų perėjos miesteliuose, miestuose. Valstybinės reikšmės keliuose žadamas specialus apšvietimas. Artimiausiu metu žadama paruošti ir su policija suderinti tokių vietų valstybinės reikšmės kelių tinkle sąrašą.

„Tose vietose bus įrengtos priemonės, kurios realiai užtikrins 30 km/val. greitį. Bus įrengtos tam reikalingos greičio mažinimo priemonės, trasos iškreivinimo priemonės ar kažkokios kitos priemonės, kurios fiziškai neleis vairuotojams važiuoti greičiau. Tikimės, kad pirmiausia tokios vietos bus prie mokyklų, prie darželių ir kitų masinio susibūrimo vietų, kur žmonės dažnai kerta gatvę ir tose vietose, kur jie nukenčia“, – dėstė E. Skrodenis.

Pagal bendrą ES šalių strategiją, netoleruojama nė viena mirtis ir rimtas sužeidimas eismo įvykiuose. Tą sutarta pasiekti iki 2050 m.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA