Savaitgalį laukia vienas įspūdingiausių reginių – Perseidų meteorų lietus | Kas vyksta Kaune

Savaitgalį laukia vienas įspūdingiausių reginių – Perseidų meteorų lietus

Asociatyvi / DELFI nuotr.

Šį savaitgalį laukia vienas įspūdingiausių kosminių reginių – Perseidų meteorų lietus, kuris piką pasieks sekmadienį, rugpjūčio 13 d., rašoma „ScienceAlert“ internetinėje svetainėje.

Nors meteorų lietaus pikas bus sekmadienį, tačiau prognozuojama, kad ir ankstesnėmis naktimis bus galima pamatyti nuostabų vaizdą danguje. Kaip teigia mokslininkai, 2023-ieji – vieni geriausių metų Perseidų stebėjimams.

Perseidai bus matomi beveik visiems Šiaurės pusrutulio gyventojams, per valandą galima tikėtis pamatyti apie 60-70 „krentančių žvaigždžių“.

Kaip rašoma „ScienceAlert“ internetinėje svetainėje, „krentančios žvaigždės“ iš tikrųjų yra dulkės ir nuolaužos, kurios dideliu greičiu patenka į mūsų atmosferą ir sudega.

Visuotinėje lietuvių enciklopedijoje nurodoma, jog Perseidai yra stiprus kasmetinis meteorų srautas, kurio radiantas yra Persėjo žvaigždyne netoli η žvaigždės.

Perseidai yra matomi nuo liepos 23 dienos iki rugpjūčio 20 dienos, dažniausiai rugpjūčio 12–13 dienomis. Per valandą pasirodo maždaug 50–100 meteorų. Perseidai siejami su Swifto ir Tuttle’io kometa.