Pataria advokatė: ką kiekvienas keleivis turėtų žinoti apie savo teises atšaukto skrydžio atveju? | Kas vyksta Kaune

Pataria advokatė: ką kiekvienas keleivis turėtų žinoti apie savo teises atšaukto skrydžio atveju?

Asociatyvi / R. Tenio nuotr.

Naujienų portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytoja kreipėsi į redakciją, siekdama išsiaiškinti, kokios yra skrydžių keleivių teisės ir kaip jas turi užtikrinti oro transporto bendrovės, kai skrydis yra atšaukiamas.

„Su šeima dažnai keliaujame ir ne kartą teko susidurti su situacija, kai iš anksto įsigijus skrydžio bilietus ir atvykus į oro uostą, skrydis yra atšaukiamas, kas dažnai sukelia nepatogumų ir sugadina kelionės nuotaiką bei planus. Ką kiekvienas skrydžio keleivis turėtų žinoti apie savo teises tokiu atveju?“, – plačiau klausimą advokatei pateikė skaitytoja.

Į klausimą atsako advokatų kontoros „ADVOCATERA“ advokatė Raimonda Lazauskienė:

2004-02-11 Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 261/2004 nurodo bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju.

Jei keleivio skrydis yra atšaukiamas, minėto reglamento 8 straipsnyje yra įtvirtinama keleivio teisė atgauti sumokėtą sumą už skrydį arba vykti alternatyviu maršrutu. Keleivis gali rinktis: per septynias dienas atgauti – 1) visą už bilietą (jį perkant) sumokėtą sumą; 2) už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtą sumą; 3) už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtą sumą, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės.

R. Lazauskienė / „Advocatera“ nuotr.

Taip pat tam tikrais atvejais, keleiviui turi būti leidžiama pasirinkti: 1) skrydį į pirmąją išvykimo vietą kaip galima greičiau; 2) kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis; 3) nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų.

Jei susiklosto situacija, kad naujojo skrydžio išvykimo laikas yra ne anksčiau kaip kitą dieną po atšaukto skrydžio planuoto išvykimo, oro vežėjas atitinkamiems keleiviams turi teikti šią pagalbą: nemokamai siūlyti maistą ir gaiviuosius gėrimus, atsižvelgiant į laukimo laiką; pasiūlyti du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus. Skrydį vykdantis oro vežėjas turi skirti daug dėmesio riboto judrumo asmenų ir juos lydinčių asmenų, taip pat vaikų, kurie vyksta be suaugusiųjų, poreikiams patenkinti.

Kai jūsų atžvilgiu skrydis buvo nukreiptas kitu maršrutu, jums papildomai turi būti suteiktas apgyvendinimas viešbutyje (tais atvejais, kai būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų, arba – kai būtina pasilikti ilgiau nei planavo keleivis), transportas iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal.

Kuomet yra pažeidžiamos ar tinkamai neužtikrinamos jūsų, kaip keleivio, teisės, dėl susiklosčiusios situacijos pirmiausia reikėtų kreiptis į skrydžių bendrovę, tiksliau, į atsakingą darbuotoją ar jos įgaliotą atstovą oro uoste. Kai problemos tokiu būdu išspręsti nepavyksta, asmuo gali pateikti skrydžių bendrovei rašytinę pretenziją, nurodydamas, kokiomis aplinkybėmis jo, kaip keleivio, teisės buvo pažeistos, pateikiant konkrečius reikalavimus.

Skrydžių iš Lietuvos Respublikos teritorijoje esančių oro uostų ar skrydžių į tokius oro uostus iš ne Europos Bendrijai priklausančių valstybių oro uostų atvejais, asmuo, manantis, kad jo, kaip  keleivio, teisės buvo pažeistos, taip pat gali įstatymų bei teisės aktų nustatyta tvarka teikti skundą Lietuvos transporto saugos administracijai (LTSA) arba kreiptis dėl teisminės gynybos.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA