Diagnozė – „telefono kaklas“: ką daryti jei ji tinka ir jums?

Organizatorių nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Nemažą dienos dalį praleidžiate prie kompiuterio, kurio ekranas yra žemiau akių lygio, todėl sėdite palenkęs galvą? Naršote telefone – vėlgi, akys nuleistos, galva palenkta žemyn? Skaitote, rašote, pildote dokumentus ar atliekate fizinį darbą panarinęs galvą?

Jeigu bent į vieną klausimą atsakėte teigiamai, veikiausiai galime sakyti: sveiki prisijungę prie „telefono kaklo“ klubo. Tiesą sakant, žodis „sveiki“ šiuo atveju netinka, nes diagnozė „telefono kaklas“, kuri jau vadinama XXI a. rykšte, su sveikata ir gera savijauta neturi nieko bendro.

„Telefono kaklas“ arba „žinučių kaklas“ – tai netaisyklingas stuburo išlinkimas, kuris išsivysto dėl ilgalaikio galvos palenkimo žemyn, dažniausiai ties išmaniuoju telefonu, planšete ar kompiuterio klaviatūra.

“Tai yra gyvenimo tempo ir naujųjų technologijų nulemta diagnozė”, – sako Respublikinės Kauno ligoninės (RKL) Reabilitacijos klinikos kineziterapeutė Jurgita Kubiliūtė.

– Ar terminas „telefono kaklas” turėtų skambėti grėsmingai? Gal tai viso labo laikysenos defektas, dėl kurio neverta per daug nerimauti?

– Tai nėra taip nekalta, kaip daugeliui norėtųsi manyti. Yra trys “telefono kaklo” stadijos. Pirmoji – netaisyklinga laikysena, antroji – riboti kaklo judesiai, trečioji – skausmas. Kada bus pasiekta trečioji stadija, tik laiko klausimas. Kai netaisyklinga laikysena virsta ribotais kaklo judesiais, žmogus dar linkęs pakentėti.

Na, vairuojant automobilį negaliu atsigręžti į “pilkąją zoną”, atsirado įtampa pečių, sprando srityje – nemalonu, bet iškentėsiu. Pasiekus trečiąją, skausmo, stadiją kentėti jau neišeina, nes stuburo srities skausmas labai smarkiai riboja gyvenimo kokybę.

Kineziterapeutė Jurgita Kubiliūtė / Organizatorių nuotr.

Skauda nebūtinai kaklą. Skaudėti gali juosmens ar bet kurią kitą stuburo sritį, ranką, koją. Tai pradeda trukdyti ir kasdienei veiklai, ir laisvalaikiui: skausmas, sukaustyti judesiai kelia nuolatinį nuovargį, žmogus nebegali išsėdėti darbo vietoje, jis atsisako kelionių automobiliu, lėktuvu, renginų, kuriuose reikia ilgiau pasėdėti.

– Kas vyksta mūsų organizme, kad dėl „telefono kaklo” ima skaudėti įvairias stuburo srities zonas?

– Kuo daugiau lenkiam kaklą, tuo didesnė apkrova tenka stuburui. Kenčia ir raumenys, vieni jų tampa pertempti, kiti per daug atpalaiduoti.

– Ką tokiu atveju daryti? Pradėti lankyti sporto klubą? Pagal „Youtube“ įrašą mankštintis savarankiškai?

– Blogiausia yra nedaryti nieko. Vis dėlto, kai jau atsiranda skausmas, sporto klubas ar savarankiški pratimai gali ne padėti, o pridaryti žalos. Nes tai jau yra ta stadija, kai reikia tikslios individualios sveikatos priežiūros profesionalo apžiūros, būklės įvertinimo ir stebėsenos.

Būtini trys segmentai: įtemptus raumenis atpalaiduoti, sutrumpėjusius – ištempti, o nusilpusius stiprinti. Tai galima padaryti tik padedant kvalifikuotam specialistui. Būna, kad pas mus ateina žmogus ir sako: „Jau metus darau mankštas pagal

filmuotą medžiagą, o kaip skaudėjo, taip skauda.“ Taip, nes kopijuojant vaizdo įrašą tu negali tiksliai kontroliuoti savo kūno padėties, pratimo atlikimo kampo ir kt. O čia itin svarbu tikslumas, fiksacija, kontrolė, ką veikia pečiai, kaklas, net akys. Išmokęs šių dalykų, žmogus gali tęsti mankštą namuose, bet iš pradžių kineziterapeuto priežiūra yra būtina.

– Kur rekomenduotumėte kreiptis?

– Respublikinėje Kauno ligoninėje (Aukštieji Šančiai, Hipodromo g. 13), Reabilitacijos klinikoje, mes rengiame grupinius užsiėmimus stuburo susirgimų prevencijai ir gydymui. Grupelės minimalios, 3-4 žmonės, todėl profesionalaus kineziterapeuto priežiūra, galima sakyti, individuali.

Reabilitacijos klinika / Organizatorių nuotr.

Per užsiėmimą, kuris trunka 45 minutes, mokomasi saugių ir veiksmingų pratimų, kurie jau daugybę žmonių išvadavo nuo stuburo skausmų ir grąžino gyvenimo džiaugsmą. Ne kartą esame girdėję: „Nebūčiau patikėjęs, kad mankšta gali padaryti
stebuklą. Man nebeskauda!“

– Ar tokie užsiėmimai brangūs?

– Vieno kaina – 6 eurai. Pirmasis užsiėmimas, kartu ir individualus fizinės būklės įvertinimas, nemokamas. Nereikia investicijų į sportinę aprangą, avalynę, pakaks patogių, judesių nevaržančių drabužių ir kojinaičių, nes mankštinamės be batų. Užsiėmimų laikas patogus – po darbo. Reikia tik iš anksto užsiregistruoti telefonu 8 638 84 202 (kineziterapeutė Ugnė) arba 8 641 23 998 (kineziterapeutė Laima).

– Ir ilgai reikia lankyti mankštas, laukiant, kol praeis pečių ir kaklo sustingimas, sprando ar juosmens srities skausmas?

– Paprastai užsiėmimai būna 2-3 kartus per savaitę, bet reikia įvertinti konkretaus žmogaus problemos dydį. Gali būti, kad iš pradžių teks mankštintis kasdien. O vėliau gal užteks karto per savaitę, kol galiausiai, išmokus viską atlikti tiksliai ir taisyklingai, pratimus bus galima daryti namuose.

9 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Kauno valstybinis muzikinis teatras į savo sceną sugrįžo ambicingai

VDU kyla į protestą: kviečia jungtis visus šalies universitetus

Kauno bendrovė statys 200 kambarių viešbutį Anglijoje

Kauno geležinkelio stoties terminalą pasiekė Vokietijos karinė technika

„KEKS 2022“ kalėdiniame padėkos vakare netrūko spalvų ir gerų emocijų

Už tautiečių nužudymą Kaune teisiamam ukrainiečiui siekiama skirti griežčiausią bausmę

Į Kauno gatves išrieda pirmieji savaime įsikraunantys hibridiniai „Subaru Forester e-Boxer“ visureigiai

Pradedama bilietų prekyba į olimpinę krepšinio atranką Kaune – paskelbtos kainos

Amerika Kaune: „Brooklyn Brothers“ atvyko

Atnaujinami traukinių tvarkaraščiai: Kauną pasiekti bus galima 40 kartų per dieną