Prekybos centrų pinklės: 9 patarimai, kaip nenusipirkti nekokybiško maisto

Asociatyvi / DELFI nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Visi suprantame maisto svarbą, todėl, kai užsukame į prekybos centrą, visi norime ne tik skanaus, bet ir šviežio maisto. Tačiau daugelis gamintojų ir prekybininkų dėmesį sutelkę į savo pelną ir stengiasi, pasinaudodami įvairiausiais būdais, parduoti mums sunkiau realizuojamas prekes.

Pavyzdžiui, ar žinojote, kad didelis žolelių kiekis jau pagamintose salotose padeda užmaskuoti pasibaigusio galiojimo ingredientus? Laimei, pirkėjai tampa vis akylesni ir nesunkiai išsiaiškina naujas pardavėjų gudrybes.

Štai keletas brightside.me patarimų, kurie padės jums netapti prekybininkų sukčiavimo auka ir visada džiaugtis įsigytomis prekėmis.

1. Venkite iš naujo supakuotų prekių

Stenkitės vengti atskirai supakuotų maisto produktų, kurie buvo perpjauti ar paruošti gastronomijos skyriuje (mėsos užkandžiai, sūrio ar daržovių lėkštės, marinatai, vaisiai ir t. t.). Labai tikėtina, kad šie maisto produktai pasibaigusio galiojimo arba jis eina į pabaigą.

Tokiu atveju pakavimo data jums nieko nepasakys, nes lipdukus su šia informacija galima keisti kelis kartus per dieną. Netgi švieži maisto produktai tokioje pakuotėje iškart pritraukia daugybę bakterijų, dėl to visada geriau yra prašyti gastronomijos skyriuje atpjauti norimo produkto jums matant arba rinktis gamykloje pakuotą produktą.

2. Būkite budrūs gastronomijos skyriuje

Kai perkate paruoštas salotas, atkreipkite dėmesį į tas, kuriose yra daug česnako, prieskonių ar šviežių žolelių – tokiomis priemonėmis paprastai stengiamasi pridengti pasibaigusio galiojimo ingredientus. Kai renkatės salotas, prisiminkite, kad salotos su mėsa ar žuvimi galioja ilgiau nei daržovių salotos, o salotos su aliejaus padažu yra saugesnės nei tos, kurios pagardintos majonezu.

Dar geriau rinktis salotas be jokio padažo – tokias galima laikyti šaldytuve iki dviejų dienų. Kad būtų visiškai saugu, patikrinkite, ar parduotuvė laikosi saugos priemonių maistui gaminti. Štai keletas jų:

  • paruoštos salotos turi būti laikomos stikliniame inde (metaliniame inde jos lengvai oksiduojasi);
  • kiekvienas patiekalas privalo turėti atskirą šaukštą;
  • parduotuvės darbuotojas, dirbdamas su maistu, mūvi vienkartines pirštines.

3. Patikrinkite pakuotės būklę

Sumaigyti kraštai, deformacijos, įtrūkimai, sugurintas kartonas su išdžiuvusio skysčio pėdsakais – tai nėra šiaip sau „kosmetiniai defektai“. Bet kokie pažeidimai gali būti netinkamo laikymo, gabenimo ar netgi pasibaigusio galiojimo ženklas.

4. Pasinaudokite galimybe kruopščiai apžiūrėti prekes

Parduotuvės darbuotojai puikiai žino, kaip pateikti prekes iš geriausios jų pusės. Jūsų užduotis – pamatyti tai, kas paslėpta. Pavyzdžiui, gerai apšvietus mėsą viskas atrodo šviežia ir tiesiog tįsta seilė. Paprašykite pardavėjo išimti jums patikusį mėsos gabalą iš vitrinos ir patys jį apžiūrėkite. Normaliame apšvietime jis gali atrodyti visiškai kitaip.

Tas pats galioja ir šaldytiems produktams. Nepirkite tokių, ant kurių daug ledo glazūros. Daugeliu atvejų tai reiškia, kad prekės buvo užšaldytos ir vėl atšildytos daugybę kartų, o tai gali būti pavojinga jūsų sveikatai. Taip pat sudėtinga vizualiai įvertinti, kas paslėpta po ledo danga.

Prekybos centruose randamasmaisto pasirinkimas

5. Saugokitės ryškių prekių

Smagu matyti ryškias spalvas, nes jos asocijuojasi su ryškiu skoniu. Tačiau ši taisyklė ne visada galioja maisto produktams. Pavyzdžiui, atvirame lauke auginami vaisiai ir daržovės paprastai turi ne tokią ryškią žievę, dėmelių ir kitų netobulumų, nors jie yra visiškai sveiki ir skanūs. Vaisiai, kurie buvo užauginti šiltnamiuose, atrodo gražiai ir patraukliai, tačiau juose gali būti cheminių medžiagų.

Daugelis žmonių mano, kad kuo ryškesnis sūris, tuo jis riebesnis ir skanesnis. Tačiau natūralus sūris visada yra baltas ar gelsvas. Ryški geltona spalva išgaunama įdedant dažų. Daugeliu atvejų tai nekenksmingas dažantis priedas, pagamintas iš dažinės urlijos sėklų, tačiau ryški spalva nėra tas kriterijus, pagal kurį reiktų rinktis gerą sūrį.

Ryški lašišos spalva gali būti išgaunama naudojant cheminius dažus. Kitas panašus pavyzdys – kečupas ir kiti padažai. Nors mus visada traukia ryškūs stiklainiukai, geriau rinktis natūralios spalvos padažus. Tai reiškia, kad jie buvo pagaminti iš natūralių komponentų.

6. Netingėkite paieškoti prekių, kurių jums reikia

Norėdami parduoti brangesnes prekes ir gauti daugiau pelno, prekybininkai išdėlioja jas geriausiai pastebimose lentynose – pirkėjų akių lygyje, viduriniojoje vitrinos dalyje. Šie produktai dėl reklamos yra atpažįstami, tačiau tai nereiškia, kad jie pagaminti iš kokybiškų ingredientų.

Siekdami sumažinti nuostolius dėl prekių, kurių galiojimas pasibaigęs, parduotuvių darbuotojai besibaigiančio galiojimo prekes išdėlioja arčiau vitrinos krašto. Taigi, išvada labai paprasta: netingėkite ir lentynos gale paieškokite šviežesnių ir geresnės kokybės prekių.

7. Supraskite etiketes tikra to žodžio prasme

Tai reiškia, kad terminai „pieninis“ ir „jogurtinis“ vartojami todėl, kad tokiuose produktuose naudojami ingredientai nėra „tikri“. Gamintojai nepasivargino suteikti jiems „moksliškesnį“ pavadinimą. Visi tie „pieniniai“, „sūrio skonio“ ar „jogurtiniai“ tėra pavadinimai, skirti užmaskuoti ir parduoti pigius, prastos kokybės produktus, kurie yra tikro produkto ekvivalentas.

Nemanykite, kad tokie ženklai kaip „be pridėtinio cukraus“, „be cholesterolio“, „praturtinta vitaminais“ bei kiti panašūs – geros kokybės ženklas. Tiesą sakant, „be pridėtinio cukraus“ reiškia, kad produkte pridėta daug cheminių saldiklių, o daug vitaminų turintys produktai taip pat ne visada yra geri.

8. Rinkitės vietines prekes

Kartais praleidžiame būtiną informaciją, manydami, kad tai tėra reklama. Pavyzdžiui, labai svarbu atkreipti dėmesį, ar produktas yra vietos gamybos. Tai labai svarbus kriterijus renkantis vaisius, daržoves ir pieno produktus.

Geriau pirkti vietinės gamybos prekes, nes ilgas transportavimas ir galimas jo sąlygų pažeidimas atsiliepia tokių produktų skoniui ir kokybei.

9. Klauskite parduotuvės darbuotojo patarimo

Lengva lentynose prekes gudriai išdėlioti, bet meluoti klientui žiūrint į akis – kur kas sunkiau. Tad pasinaudokite galimybe paklausti parduotuvės darbuotojo apie jums reikiamus produktus: kur juos rasti, ar jie švieži ir kada atkeliaus nauja partija. Net jeigu parduotuvės darbuotojas mėgins jums meluoti, greičiausiai tai pastebėsite ir pasidarysite savo išvadas.

Apibendrinant reikia pasakyti, kad maisto produktus reikia rinktis išmintingai ir apgalvotai. Nepamirškite, kad pardavėjai padarys viską, kad įsigytumėte jų prekes. Tačiau jeigu būsite nors šiek tiek dėmesingesni ir atidesni, ant jūsų stalo atsidurs tik skaniausias ir sveikiausias maistas.

6 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Smarkus automobilių susidūrimas Vaišvydavoje: ligoninėje trys mažamečiai vaikai (papildyta video)

Gauti socialinę paramą dirbantiems ir sunkiai besiverčiantiems bus lengviau

Pavojaus signalas „Megoje“: pirkėjai buvo priversti evakuotis

Komediją apie motinystę pristatanti aktorė G. Latvėnaitė: „Svarbiausia – mokėti pasijuokti iš savęs“

Tarnybos padėti nepanoro: vaikinai su „BMW“ naktį išgelbėjo senolę

Lietuvoje norima įteisinti naują įsimintiną dieną

Šį sekmadienį Kaune – svarbiausias „Golden Parazyth“ metų įvykis

Gyventojams bus nemokamai dalijamos eglišakės

Iškart po skyrybų vedęs kaunietis S. Martinavičius Balio paplūdimyje atšventė dvigubą šventę

Dramatiška kova: „Žalgiris“ pratęsime nusileido „Barcelonai“