Jei norite šviesios senatvės, metas pradėti valgyti riešutus

shutterstock nuotr. / DELFI
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Paaugliai turėtų valgyti daugiau graikinių riešutų, jeigu nori, kad jų protas būtų aštrus iki gilios senatvės, o taip pat jų nekankintų nerimas, teigia naują tyrimą atlikę mokslininkai, kuriais remiasi Didžiosios Britanijos laikraštis „The Daily Mail“.

Graikiniuose riešutuose yra itin daug omega-3 riebiųjų rūgščių, kurios yra itin svarbios smegenų veiklai. Mažai šių medžiagų gaunantiems žmonėms yra didesnė atminties praradimo senatvėje rizika, teigia mokslininkai.

Jie pažymi, kad omega-3 riebiųjų rūgščių taip pat daug yra riebioje žuvyje, sojų pupelėse ir špinatuose. Tačiau naujausias prancūzų atliktas tyrimas patvirtina jau anksčiau surinktų oficialių įrodymų išvadą – paaugliams labai sveika valgyti graikinių riešutų.

Svarbus vystymosi laikotarpis

Smegenų struktūra ir funkcija labiausiai keičiasi paauglystės metais, o tai reiškia, kad šiuo laikotarpiu mityba yra itin svarbi. Tuo metu paaugliai taip pat ima siekti daugiau nepriklausomybės ir nori patys rinktis maistą. Dėl to dažnai jaunuoliai renkasi ne itin sveikus produktus, kuriuose nėra omega-3 riebiųjų rūgščių. O šių organizmas pats nepasigamina ir turi gauti su maistu.

Kaip buvo atliekamas prancūzų tyrimas?

Prancūzijos nacionalinio sveikatos ir medicininių tyrimų instituto mokslininkai pelėms ankstyvos paauglystės laikotarpiu davė subalansuoto maisto. Verta paminėti, kad medicininiuose tyrimuose naudojami graužikai savo genetine sandara yra panašūs į žmones.

Vėliau dalis pelių buvo šeriama maistu, kuriame trūko omega-3 riebiųjų rūgščių. Po kurio laiko nustatyta, kad šių pelių priekakčio žievėje ir sutelktiniame branduolyje šių rūgščių buvo labai mažai. Pirmoji minėta smegenų dalis yra itin svarbi reguliuojant emocijas, o antroji susijusi su priklausomybėmis.

Prasta mityba susilpnino neuronų jungtis šiose smegenų dalyse, o tokie pokyčiai stabdo smegenų vystymosi procesus. Savo išvadas mokslininkai paskelbė žurnale „The Journal of Neuroscience“.

Graikinių riešutų nauda sveikatai

„Graikiniuose riešutuose yra daug omega-3 riebiųjų rūgščių, kurios yra svarbios smegenims. Juose taip pat yra gausu seleno, kuris taip pat naudingas reikiamai smegenų veiklai“, – sakė Londone dirbantis mitybos specialistas Robas Hobsonas.

Beje, Danijos mokslininkai taip pat neseniai nustatė, kad graikiniuose riešutuose esančios omega-3 riebiosios rūgštys apsaugo nuo apsinuodijimo maistu. Pietų Danijos universiteto mokslininkai praėjusį mėnesį pranešė, kad šios rūgštys atjungia tam tikrus listerijų bakterijų genus.

O Harvardo medicinos mokyklos mokslininkų atliktas tyrimas, kurio rezultatai paskelbti kovą, atskleidė, kad maistas, kuriame yra gausų omega-3 riebiųjų rūgščių, gali perpus sumažinti oro taršos daromą žalą organizmui.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

11 KOMENTARŲ
Komentuoti

Komentuoti

*

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Naujausios žinios

Sekmadienį patvirtinta dar viena mirtis nuo koronaviruso infekcijos

„Kas vyksta Kaune“ skaitytojas Vilijampolėje užfiksavo neadekvačius dviratininko veiksmus

Daugiau nei 4 tonų grybų vagystės kriminalas baigtas

Nuo koronaviruso Lietuvoje mirė dvyliktas žmogus

Ateina šilto oro banga: termometrų stulpeliai šoks iki 19 laipsnių

Profesijos, kurioms žadamas aukso amžius: didžiuliai atlyginimai ir neribotas darbo vietų pasirinkimas

Prie Kauno marių įrengtos trys naujos stovėjimo aikštelės ir valčių nuleidimo vietos

Dėl karantino pažeidimų per šeštadienį nubausti 69 žmonės

Jubiliejinę Sausio 13-ąją siūloma paskelbti nedarbo diena

Tragiškas savaitgalis Eiguliuose: žuvo pro balkoną iškritęs jaunuolis