Prieš dvejus metus Kauno miesto taryba priėmė sprendimą iš Aukštosios Fredos iškelti Karinių oro pajėgų II-ąjį Paieškos ir gelbėjimo tarnybos postą. Šiais metais planuojama parengti naujojo posto S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome techninį projektą bei atlikti pasirengiamuosius statybos darbus.
Kaune įkurtas Paieškos ir gelbėjimo tarnybos postas aptarnauja centrinę, rytinę ir pietinę Lietuvos dalį. Civilių žmonių gelbėjimo misijas vykdantis karinis sraigtasparnis, gavęs avarinio iškvietimo signalą, skuba į gelbėjimo operacijas, dingusių žmonių paiešką, transportuoja ligonių ir donorų organus, gesina gaisrus.
„Darbai turėtų sparčiau pajudėti į priekį, nes šį pavasarį miesto tarybai patikslinus žemės sklypo detalųjį planą, techninį projektą rengiantiems specialistams neliko jokių kliūčių. Be to, šiuo metu taip pat rengiamas S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo Kultūros paveldo vertybių apsaugos specialusis planas. Jis leis su Kultūros vertybių apsaugos departamento specialistais suderinti techninio projekto sprendinius”, – situaciją komentavo Statybos skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.
Įrengiant postą bus pastatytas lengvųjų konstrukcijų sraigtasparnių saugojimo ir priežiūros angaras, administracinis pastatas, įrengtas paviršinių nuotekų valymo įrenginys.
Gavusi iškvietimą Paieškos ir gelbėjimo tarnyba privalo greitai reaguoti ir nedelsdama kelti sraigtasparnį į orą. Bet kuriuo momentu jam reikalinga laisva oro erdvė. Tai tapo svariu argumentu naujajam postui pasirenkant Aleksote esantį aerodromą.
Projektuojamas postas turėtų užimti šiaurės rytinę aerodromo dalį, kurioje jau yra trys paveldinės sraigtasparnių aikštelės. Artimiausi gyvenamieji namai nuo perono bus nutolę per 280-300 m šiaurės rytų kryptimi. Šiuo metu nuo Aukštojoje Fredoje esančio posto gyvenamieji namai išsidėstę 210-230 m atstumu.
Naujajame poste planuojama dislokuoti vieną MI-8 sraigtasparnį. Jis stovės projektuojamoje sraigtasparnių stovėjimo aikštelėje budėjimo rėžimu ir pakils į orą tik gavęs avarinio iškvietimo signalą. Į 50 m aukštį orlaivis pakyla per 8-10 min., tiek pat užtrunka ir jo nusileidimas.
Planuojama, kad sraigtasparnis pakils apie 20 kartų per savaitę. Skrydžiai bus vykdomi iki 22 val., išskyrus ypatingus atvejus, kai bus gautas iškvietimas.
Rengiamo projekto autoriai – Ieva Veilandienė ir Rimvydas Palys.