Šventinio stalo iššūkis – suvalgyti tik dvi rieškutes maisto

DELFI nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Šventinis persivalgymas yra savotiškas stresas organizmui, kuris, pasak gydytojų dietologų ir kitų sveikatos specialistų, ne tik sukelia nemalonius pojūčius, bet ir iššaukia rimtesnius negalavimus. Gydytoja dietologė Rūta Petereit ir farmacininkė Laura Vanagaitė pataria, kaip šventiniu laikotarpiu išlaikyti tinkamą mitybą ir kaip elgtis, jei vis dėlto persivalgėte.

Stenkitės nevalgyti sunkiai virškinamo maisto

Dietologė R. Petereit sako, kad šiais metais stebimos geros tendencijos – lietuviai pradėjo labiau planuoti šventes ir ką jų metu valgys. Tikimasi, kad šios šventės bus kiek kitokios ir persivalgiusių žmonių bus mažiau.

„Rekomenduočiau pasiimti lėkštę ir į ją susidėti visus patiekalus, kurių norite paragauti. Tai naudinga, nes matysite, kiek maisto ketinate suvalgyti. Dažniausiai darome atvirkščiai – suvalgome vieną patiekalą, tada norime kito, o tuomet pasimetame, kiek gi iš tikrųjų suvalgėme“, – sako mitybos specialistė ir priduria, kad vertėtų vakarienės nepradėti per vėlai.

„Vakarieniaujame dažniausiai 18-19 valandą, tad ir Kūčių vakarienės nelinkėčiau pradėti nuo 21 val. Geriau pradėkite anksčiau, neskubėdami, ragaudami, skanaudami savo patiekalus, tuomet pavyks išvengti ir negalavimų“, – pataria R. Petereit.

Kalbėdama apie maisto produktus, gydytoja siūlo vengti majonezo ir stengtis ruošti mažiau riebų maistą. „Riebūs ir aštrūs patiekalai yra sunkiai virškinami. Patarčiau tokių vengti. Manau, vertėtų paminėti, kad valgant nerekomenduojama vartoti ir daug skysčių, nes atskiestos skrandžio sultys neatlieka virškinimo funkcijos“, – sako gydytoja.

Per šventes laikykitės įprasto režimo

R. Petereit teigimu, švenčių metu vertėtų valgyti taip, kaip esate įpratę. Pasak jos, yra būtini trys pagrindiniai valgymai: pusryčiai, pietūs ir vakarienė. Taip pat keli užkandžiai.

„Prisiminkite, kad tarp užkandžių neturėtų būti ilgesnis kaip trijų-penkių valandų tarpas. Nesivadovaukite taisykle – „nevalgysiu pusryčių, nes po pietų eisiu į svečius“. Būtent didesni tarpai tarp kiekvieno valgio ir skatina jus persivalgyti. Idealu laikytis dviejų trijų valandų tarpų tarp maisto, jie neturėtų būti ilgesni“, – pabrėžia sveikatos specialistė.

Gydytoja sako, kad šventiniu laikotarpiu galioja ta pati „dviejų rieškelių“ taisyklė, kuomet rekomenduojama suvalgyti tiek, kiek telpą į saują. „Ši taisyklė galioja ir vaikams. Kuo mažesnis vaikas, tuo mažesnė porcija, tačiau vaikai šiuo laikotarpiu yra linkę valgyti saldumynus, todėl patarčiau prižiūrėti, kad pagrindinio valgymo metu vaikai valgytų tik normalų maistą“, – teigia ji.

Būdai, padėsiantys pagerinti virškinimą

„Eurovaistinės“ vaistininkė L. Vanagaitė antrina gydytojai dietologei ir priduria, kad virškinimą galite palengvinti savo pačių susidžiovintomis vaistažolėmis. „Daugelis gamindami mėgsta naudoti prieskonius, tačiau juos galite pakeisti žolelėmis – ciberžole, medetkomis, ramunėlėmis ar čiobreliu. Šie liaudiški būdai ne tik lengvina kosulį ar peršalimą, bet ir gerina virškinimą“, – sako L. Vanagaitė.

Turintiems problemų su rūgštingumu, farmacijos specialistė pataria prieš vakarienę išgerti vandens su citrina ir pabrėžia, kad į gėrimą nerekomenduojama dėti mėtų ar kitų priedų, kurie kaip tik ir skatina rūgštingumą.

Ji taip pat pastebi, kad vis daugiau žmonių, sutrikus virškinimui, ypač per šventes, vartoja ir aktyvintąją anglį. „Šį maisto papildą galima išgerti iškart po vakarienės pajutus pirmuosius persivalgymo simptomus, tokius kaip pilvo pūtimas, sunkumas, šleikštulys ar pykinimas. Anglis veikia kaip antioksidantas, kuris sutraukia visas nesuvirškintas medžiagas“, – aiškina L. Vanagaitė.

Farmacininkė sako, kad aktyvintąją anglį reikia vartoti atsižvelgiant į kūno masę. „Viena paprasta „angliuko“ tabletė atitinka 7 kilogramus žmogaus kūno svorio. Pavyzdžiui, jeigu sveriate apie 70 kilogramų, siūlyčiau išgerti 10 tablečių. Su aktyvintos anglies kapsulėmis kiek kitaip. Viena kapsulė atitinka 4-5 paprastas tabletes. Tokiu atveju užtenka 1-2 kapsulių“, – teigia vaistininkė.

9 KOMENTARAI
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Kaune vyksiančiame tradiciniame maratone - įspūdingas prizinis fondas

Dėl avarijos Pramonės prospekte stoja eismas: suknežinti du automobiliai (papildyta)

Pelningiausios ir skurdžiausios profesijos: ką rinktis norintiems nejusti pinigų stygiaus?

Pritarta naujai vaistų prekybos tvarkai, bet džiaugtis - per anksti

Šiemet ir Kaune skambėsiančiai šimtmečio Dainų šventei - politikų kritikos dūriai

Ballų tėvas neriasi iš kailio - kaltina „Vytauto“ krepšininkus apsivogus

Jau šį savaitgalį į Kauno „Akropolį“ grįžta titaniškų nuolaidų dienos

Laisvės alėjoje atkastas carinis grindinys: ką darys su šimtamečiais akmenimis? (papildyta)

Sprendžiama riboti šešių televiziją retransliuojančių portalų prieigą

Vyriausybė galutinai patvirtino mokesčių ir pensijų reformas