Artėjant didžiosioms metų šventėms pasaulyje cirkuliuoja apie 2 mlrd. siuntų. Norint užtikrinti, kad siuntinys pasiektų gavėją laiku, būtina tiksliai suplanuoti, kada siuntinys turi atsidurti terminale. Net ir kelių valandų paklaida gali lemti, jog pakuotė atkeliaus jau po švenčių. Paprasčiau siunčiantiems Lietuvoje – net ir didžiausio piko metu išsiųstas siuntinys gavėją gali pasiekti dar tą pačią dieną.
Apie paskutinės minutės siuntų transportavimą piko metu pasakoja „Siuntos autobusais“ vadovas Adomas Vencevičius.
Kiekvienais metais pastebima tendencija, kad klientai siuntas ima siųsti paskutinėmis dienomis prieš šventes. Tuo metu siuntų ir klientų kiekiai didžiausi, todėl verta pasiruošti siuntas iš anksto, nepasilikti darbų paskutinei akimirkai. A. Vencevičius teigia, kad šventiniu laikotarpiu per dieną tenka aptarnauti tiek, kiek kitu metu aptarnaujama per mėnesį. „Tačiau net ir šiuo metu bene vieninteliai galime pasiūlyti pristatymą tą pačią dieną. Netgi siuntą įdavus mūsų kurjeriui 15 val. Kaune, Klaipėdos siuntų terminale ją bus galima atsiimti dar tą pačią dieną. To negali pasiūlyti jokie kiti siuntų vežėjai“, – teigė „Siuntos autobusais“ vadovas.
Adomas pasidalino keletu patarimų siunčiantiems siuntas šventiniu laikotarpiu:
Esant galimybei, siuntą verta supakuoti iš anksto. Siuntų kiekis šiuo laikotarpiu itin didelis, todėl saugi pakuotė ypač svarbi, kad apsaugotų siuntą transportavimo metu.
Siekiant saugiai transportuoti siuntinį, verta rinktis kompleksinius sprendimus. Dėžės vidų rekomenduojama pripildyti smūgius amortizuojančiomis medžiagomis, pasirinkti kokybišką dėžę ir sutvirtinimo priemones.
Tam, kad nereikėtų ilgai pildyti duomenų atėjus į siuntų terminalą, juos galima užpildyti iš anksto internetu. Sutaupysite laiko ir pagreitinsite siuntos priėmimą.
Bet bene svarbiausias ir paprasčiausias patarimas – nepalikti visko paskutinei dienai ir žinoti terminalų darbo laiką.
Nakvoti terminale neteks
„Šventiniu laikotarpiu dirba daugiau darbuotojų nei įprastai, veikia papildomos kasos. Kalėdiniam laikotarpiui ruošiamės iš anksto – kolektyve juokaujame, kad gruodį sirgti nemadinga, taigi stengiamės valgyti daug mandarinų, nesušalti ir išlaikyti gerą nuotaiką“, – pasakojo A. Vencevičius.
Šiandien „Siuntos autobusais“ turi 39 siuntų priėmimo ir atsiėmimo terminalus Lietuvoje. Juose beveik tolygiai aptarnaujami tiek juridiniai, tiek fiziniai asmenys: 52% siuntų klientų sudaro įmonės ir 48% – fiziniai asmenys. Įmonėms teikiamos ir kurjerio paslaugos.
„Įprasta, kad prieš Kalėdas visi nori pabaigti metų darbus, tad kurjeriai taip pat turi nemažai paskutinių minučių darbų. Juokaujame, kad esame paskutinė pagalbos linija, kai reikia šiandien ir greitai“.
Pasak A. Vencevičiaus, lyginant su pirmaisiais veiklos metais, siuntų kiekis per šventes išaugo daugiau nei 50 kartų.
Adomas pasakoja, kad aptarnaujant siuntas šventiniu laikotarpiu, pasitaiko nemažai ir kuriozinių situacijų. „Kalėdų savaitę į terminalą įėjo žmogus nešinas didžiuliu maišu. Tokio dydžio, kad žmogus tilpti galėtų. Pasiteiravus, ką tokio žmogus siunčia, sužinojome, jog maišas užpildytas kūčiukais. Didžiulis maišas ir vien kūčiukai. Pasirodo tai buvo siunta vienam kareivių batalionui“, – šmaikštavo A. Vencevičius, vildamasis, kad kareivius pradžiugino toks netikėtas kalėdinis siurprizas.