Senamiesčio gyventojai su restoranu nesutaria dėl triukšmo ir kvapo

Į portalo „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, nepatenkinti iš Vilniaus g. neseniai įsikūrusio restorano sklindančiu triukšmu ir kvapu, dėl to jie jau kreipėsi į įvairias institucijas. Gyventojų pasipiktinimą keliančio restorano „Senis ir jūra“ atstovai teigia, kad į pastabas buvo atsižvelgta ir įranga pakeista dar vasario mėnesį, tad problemų neturėtų būti.

[galerija kiek=”4″]

Portalas „Kas vyksta Kaune“ pakalbino restorano kaimynų atstovę (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut. past.) ir minėto restorano „Senis ir jūra” (Vilniaus g. 16) vadovą Maksimą Vinogradovą.

Gyventojai nepatenkinti kvapu ir triukšmu

Pasak restorano kaimynystėje gyvenančios moters, restoranas į jų butų pusę išvedė ventiliacijos angą, kuri skleidžia nemalonius kvapus, o nuo restorano maisto gaminimo įrangos, butuose sklinda didžiulis triukšmas. Jos teigimu, dėl šios situacijos nepatenkinti Vilniaus g. 16, 18, 18A ir Naugardo g. 12 namų gyventojai.

Gyventoja pasakojo, kad metų pradžioje duris atvėręs žuvies ir jūros gėrybių restoranas „Senis ir jūra“ šiuo metu tikrinamas, nes gyventojai kreipėsi į įvairias tarnybas, dėl galimų pažeidimų. Pasak pašnekovės, tarnybų atsakymai bus pateikti balandžio mėnesį.

Restorano ventiliacijos vamzdžiai ir angos./Gyventojų nuotr.

Gyventojai pasakojo kreipęsi į Valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekciją, Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą, „Kauno vandenis“ (dėl užstatytų kanalizacijos šulinių, dėl kurių nuotekos bėga į rūsį) – visos tarnybos pratęsė tikrinimus iki balandžio. Pasak pašnekovės, restoranas žadėjo išspręsti problemas balandį, tad laukiama.

„Bandėme gražiuoju prašyti, tačiau rezultatų kol kas nėra. Nepatogumų kelia ne vienam kaimynui: viena namo gyventoja 23 val. paskambino, sakė negalinti užmigti, dėl ūžesio ir keptos žuvies smarvės. Kitas kaimynas namuose net sienų vibraciją jaučia nuo ūžesio, nėra ramybės. Kita jauna pora – nuomininkai, sakė naktimis dėl triukšmo miegoti negali, eina nakvoti pas draugus, baigsis nuoma ir iškart išsikels. O dar mažamečių vaikų šiuose namuose gyvena. Kaip dėl jų sveikatos ir aplinkos?“, – nuoskaudas liejo Vilniaus g. 18A namo gyventoja.

„Kol institucijos dėlioja atsakymus ir raštus, mes kiekvieną dieną ir naktį kenčiame baisų triukšmą ir smarvę, kuriuos kelia restoranas. Tuoj vasara, bus karšta, tuomet neatidarysi lango išvis, nes kvapai dar suintensyvės, o nuo restorano ventiliacijos įrangos, butuose sklinda didžiulis triukšmas, kaip aerodrome. Triukšmas sklinda nuo 17-18 val. iki 23 val. labai galingai – iki nakties ir aliejaus, žuvies kvapas nuolat jaučiamas. Kaip gyventi?”, – skundėsi senamiesčio gyventoja. Pasak jos, problemos tęsiasi jau antrą mėnesį, iki tol tai esą buvo ramus, švarus, tylus kiemas. „Kavinės patalpose ilgą laiką veikė Vaisingumo klinika ir jokio triukšmo bei smarvės nebuvo”, – akcentavo restorano kaimynė.

Gyventojai reikalauja, kad vėdinimo sistemos būtų iškeltos į šoną, virš stogų ir kvapas sklistų į viršų, o ne į butus; kitas reikalavimas – izoliacija nuo garso. Beje, ventiliacijos vamzdis yra priešais, maždaug 10-11 m nuo butų.

Pasak pašnekovės, gyventojai kalbėjo ir su kavinės atstovais, tačiau jie esą atsakė: „Niekas neūžia, nepatinka – kelkitės gyventi į mišką.”

Restorano vadovas: į gyventojų skundus iškart sureaguota

Restorano vadovas, virtuvės šefas Maksimas Vinogradovas portalui „Kas vyksta Kaune” teigė, kad konfliktas tęsiasi nuo vasario 19 d.  ir į gyventojų problemas buvo iškart sureaguota, įranga patobulinta.

Gyventojai ir restoranas nesutaria./R. Tenio nuotr.

„Iškart sureagavome: patobulinome ventiliacijos sistemą. Projektuotojas buvo padaręs klaidų triukšmo izoliacijos sistemoje. Mes atsiprašėme gyventojų, paaiškinome, kad sutvarkysime. Vasario 26 d. įrengėme naują sistemą. Beje, dėl triukšmo: jo didžiausias pajėgumas neviršija net pusės leistinos normos. Triukšmo problema išspręsta, o dėl kvapo – jis gali būti, neneigiame, ieškome sprendimo. (…) Keista dėl gyventojų, nes vieną dieną gyventojai sako, kad gerai, palauks, kol sutvarkysime problemas, o po savaitės sužinai, kad buvo parašytas skundas. Pasakymas: „Jei norit gyventi ramiai – nusipirkit sodybą išvažiuokit gyventi su paukšteliais miške” – buvo, jo neneigiu. Tai buvo reakcija į šaukimus ant manęs, asmeninius įžeidinėjimus, siūlymus uždaryti restoraną, nes esame niekam nereikalingi. Tačiau atsiliepimai iš apsilankiusiųjų – geri. Šiuo metu su patalpų savininku ieškome sprendimų, siūlome sprendimų galimybes gyventojams”, – teigė M. Vinogradovas.

Restoranas laukia stogo rekonstrukcijos, gyventojai mano, kad bandoma išsisukti

Pasak restorano atstovo, šiuo metu liko tik viena problema – ventiliacijos vamzdžio vietos keitimas, tačiau jos sprendimas susijęs su gyventojų pritarimu.

„Vėdinimo kanalą reikia išvesti virš kraigo, o gyventojai tai leidžia, tai ne. Beje, iš restorano sklinda kvapas, o ne smarvė, mes gaminame tik iš šviežių produktų, nekepame ant aliejaus, tad jo kvapo irgi nėra. Kvapų surinkimo problema susijusi su stogo rekonstrukcija, kurią užsako patys gyventojai. Tariamės dėl to su gyventojais, projekte lyg jau įtraukta, kad vėdinimo vamzdis bus virš kraigo. Jei iki vasaros gyventojai nespės padaryti rekonstrukcijos, ieškosime kaip iškelti vėdinimo vamzdį virš kraigo kitu būdu, kad gyventojams nebūtų gadinamas gyvenimas. Reikia pačių gyventojų noro rasti sprendimą. Dažniausiai susiduriame su jų nenoru rasti išeitį, jie tik skundžia. Pyktis nenorime”, – sakė M. Vinogradovas.

Vilniaus gatvė./ R. Tenio nuotr.

Restorano kaimynystėje gyvenanti kaunietė mano, kad kol kas nėra aišku, kada būtų galima galvoti apie stogo rekonstrukciją.

„Apie ateityje galbūt būsimą stogo rekonstrukciją – kol kas tai tik pašnekėjimai, pafilosofavimai, kurie neaišku ar įvyks ir kada vyks, ar bus suderinimai, sutikimai, patvirtinti projektai ir pan. Juk viskas trunka ilgai, juo labiau senamiestyje, kultūros paveldo teritorijoje. Manau, tai bandymas išsisukti. Mums buvo žadama, kad ant padarytų ventiliacijos angų bus uždėti filtrai dėl kvapų, garso izoliacijos, reikalinga apsauga nuo triukšmo. Tačiau, kol kas nieko nėra padaryta. Triukšmas – dieną, naktį“, – restorano veikla piktinosi Senamiesčio gyventoja, restorano kaimynė. Pasak jos, nuo riebalų ir kvapų net prieš angas esančių butų langai pradėjo pasidengti riebalų plėvele.

Pasiteiravus apie kanalizacijos šulinių problemą, restorano vadovas M. Vinogradovas atsakė, kad apie tai kalbėti – ne jo kompetencijoje. „Tai ne mano kompetencija, statybų projektas patvirtintas prieš 16 m., o restoranas atsidarė tik šiemet. Dėl šulinio ir aš turėjau problemų: sklido smarvė, išdaužė restorano grindinius”, – teigė M. Vinogradovas.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA