Abituriento mama pratrūko: klaidos kartojasi, kaip vaikams laikyti egzaminus? – Kas vyksta Kaune

Abituriento mama pratrūko: klaidos kartojasi, kaip vaikams laikyti egzaminus?

delfi.lt / Brigita Ragickaitė 2022/06/06 20:04
Asociatyvi / DELFI nuotr.

„Nesąmonė“ ir „šioks toks iššūkis“ – tokiais skambiais žodžiais šiemet abiturientai apibūdino anglų kalbos egzaminą. O atgarsiai apie pirmadienio rytą laikytą egzaminą netyla iki šiol. „Delfi“ redakciją pasiekė laiškai, kuriuose piktinamasi egzamino klausymo užduoties garso įrašų kokybe – neva ji buvusi tokia prasta, kad užduočių buvo paprasčiausiai neįmanoma atlikti.

Abituriento mama: eilinį kartą kilo problemų

Į „Delfi“ redakciją kreipėsi mokinio mama Jurgita, pasipiktinusi anglų kalbos egzamino klausymo užduotimi. Anot jos, šiemet abiturientai susidūrė su kasmet besikartojančia problema dėl garso įrašo kokybės.

„Pasidomėkite, kiek šiandien gavo skundų Vilniaus miesto savivaldybė ir Nacionalinė švietimo agentūra. Eilinį kartą kilo problemų dėl klausymosi užduoties, pasipylė skundai dėl nekokybiško garso. Kodėl NŠA, kuruojanti egzaminus, nepasimoko iš klaidų? Garsas toks prastas, kad buvo neįmanoma išgirsti, kas kalbama“, – piktinasi Jurgita.

Socialiniuose tinkluose anglų kalbos egzamino klausymo užduotis sulaukė ir daugiau nepasitenkinimo. Įspūdžius po egzamino komentavusi Kristina rašė, jog Kauno A. Puškino gimnazijoje mokiniams susikaupti trukdė mokytojų kalbėjimas.

„Puškino mokykloje dvi mokytojos ištisai plepėjo, tai vaikai išėję sakė, kad per jas negalėjo susikaupti. Kas šioje situacijoje bus atsakingas, jeigu vaikams nepasiseks egzamino išlaikyti?“, – stebisi Kristina.

Patvirtinus, kad įrašas nekokybiškas, užduotis gali būti atlikta iš naujo

Situaciją dėl galimų klausymo užduoties garso įrašo trikdžių „Delfi“ komentuojanti Nacionalinės švietimo agentūros atstovė Jurgita Kažukauskaitė-Sarnickienė sako – egzamino metu susidūrus su prastos įrašo kokybės problema, egzamino eiga gali kisti.

„Atsiradus užsienio kalbos egzamino klausymo dalies garso įrašo trikdžiams, egzamino vykdytojai gali pakeisti kompiuterį, panaudoti atsarginę laikmeną su garso įrašu ar klausymo dalį nukelti į egzamino pabaigą. Visa tai fiksuojama egzamino vykdymo protokole, surašomas aktas, kuris perduodamas Nacionalinei švietimo agentūrai voke kartu su atsakymų lapais“, – teigia ji.

J. Kažukauskaitės-Sarnickienės teigimu, pagal aktuose dėl galimų egzamino vykdymo nesklandumų konkrečiame vykdymo centre surašytą informaciją, NŠA garso įrašų laikmenas perklauso ir įvertina įrašo kokybę.

„Jeigu būtų konstatuota, kad egzamine naudotas įrašas nėra kokybiškas arba vykdytojai neatliko tinkamai savo funkcijų, gali būti siūloma mokyklai sudaryti galimybę grupės kandidatams laikyti šias egzamino dalis iš naujo pakartotinėje sesijoje. Perklausius dažniausiai informacija apie galimai nekokybiškus įrašus nepasitvirtina“, – pažymi ji.

Ji tęsia, jog klausymo užduoties garso įrašas egzaminų centrams pateikiamas skaitmeniniu formatu. NŠA garso įrašo kokybę tikrina, tačiau, kokį įrašą girdi kandidatai, priklauso ir nuo techninės įrangos, kuri naudojama klausymui, ir nuo egzamino patalpų.

„Už brandos egzaminų vykdymą, vykdymo patalpų ir egzaminui reikalingų priemonių parengimą savivaldybės teritorijoje yra atsakingos savivaldybių administracijos, todėl kandidatai, laikę egzaminą konkrečioje savivaldybėje, turėtų kreiptis į savivaldybės administracijos švietimo padalinį su prašymu situaciją ištirti“, – teigia J. Kažukauskaitė-Sarnickienė.

Tuo metu Vilniaus miesto savivaldybė gaunamų skundų dėl anglų kalbos egzamino klausymo užduoties įrašo kokybės nekomentuoja.

Bėdų su grotuvais pasitaiko, tačiau klausymo užduotį mokytoja vadina lengva

„Delfi“ kalbinta „Alfa klasė“ atstovė Kristina Mačulska teigia, kad jokių atgarsių dėl klausymo įrašų kokybės jų mokytojams neteko girdėti. „Matyt, buvo kasmet pasitaikančios įprastinės bėdos su grotuvais. Nes pačios Nacionalinės švietimo agentūros įkeltų įrašų kokybė buvo gera“, – sako K. Mačulska.

Po egzamino „Delfi“ kalbinti Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnazijos abiturientai nusiskundimų dėl klausymo užduoties garso įrašo kokybės taip pat neturėjo. Vis dėlto, didelė dalis „Delfi“ kalbintų moksleivių pastebėjo, kad egzaminas buvo netikėtai sunkus. Kai kurie abiturientai šių metų egzaminą apibūdino kaip „šiokį tokį iššūkį“ ar net „nesąmonę“.

Tačiau, lygindama šių metų anglų kalbos egzaminą su ankstesnių metų užduotimis, anglų kalbos mokytoja Jana van Gucht teigia, kad šiemet egzaminas nebuvo ypač sudėtingas.

„Klausymas buvo tikrai lengvas, skaitymas gal šiek tiek sunkesnis. Greičiausiai dėl to, kad skaityme reikėjo platesnių žodyno žinių“, – komentuoja ji.

Vis dėlto, ji pastebi, kad užduotyse nebuvo reikalingi itin sudėtingi finansiniai ar moksliniai terminai, o tokie žodžiai kaip „literacy“ ar „debt“ dvyliktokams tikrai turėtų būti žinomi.

„Egzaminas tikrai nesunkus – šiemet gerokai lengvesnė trečia užduotis. Joje įprastai būna įvairūs, kartais net sudėtingi terminai, o šįkart labai paprasti – tiesiog profesijų pavadinimai“, – sako J. Van Gucht.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA