„Boeing 737 Max“ saga tęsiasi: atrado dar defektų

Boeing.com nuotr.
NAUJAUSIOS ŽINIOS

Kompanijai „Boeing“ vis artėjant prie „737 Max“ grąžinimo į orą, išlindo dar kelios problemos, kurios gali būti rimtesnės negu programinės skylės, jau privedusios prie dviejų lėktuvo avarijų. Kaip rašo „The New York Times“, siekiant lėktuvą sugrąžinti į rinką, pati kompanija bei JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) iš naujo iki smulkmenų išnagrinėjo visus lainerio aspektus. Išaiškėjo, jog „737 MAX“ vis dar turi defektų, kurie gali tapti pavojingi.

Tyrimo meto buvo atrasta, kad du laidai, vedantys į lėktuvo uodegą yra per arti vienas kito ir gali sukelti trumpąjį jungimą. Laidai teikia kompiuterio, esančio lakūnų kabinoje, nurodymus horizontaliam lėktuvo stabilizatoriui, o šis kontroliuoja ar lėktuvas kyla, ar leidžiasi.

Pasak vyriausio „Boeing“ inžinieriaus, jeigu pilotai nesugebėtų tinkamai atpažinti problemos ir imtis atitinkamų veiksmų, tai reikštų visišką lėktuvo praradimą, nes lėktuvas nukreiptų save kristi žemyn.

„Boeing“ vis dar aiškinasi ar toks scenarijus yra galimas ir ar tai reikalautų elektronikos modifikacijos, nors kompanija siekia vengti kokių nors veiksmų, nebent jie yra kritiškai svarbūs. Yra bijoma, kad lėktuvas tvarkymo metu atsitiktinai galėtų būtų pažeistas dar labiau.

Kompanija sako, jeigu išaiškėtų, kad pataisymas yra reikalingas, maždaug 800 lėktuvų turėtų būti sutvarkyti. Tačiau „Boeing“ pažymėjo, kad korekcija yra gana paprasta ir neturėtų užtrukti daugiau nei 2 valandas vienam lėktuvui.

Gavus tokias išvadas, aviacijos gigantas nusprendė ištirti ar „737 MAX“ pirmtakas – „737 NG“ turi panašų defektą. Skaičiuojama, kad pasaulyje yra maždaug 7000 šio modelio lėktuvų.

Vienas dalykas yra aiškus – šie nauji atradimai tik prisidės prie jau esamų lainerio problemų ir galimai nukels lėktuvo įvedimą į rinką. Įmonei tai kainuos daug, nes kompanija, pasak „The New York Times“, gavo apie 5000 „737 Max“ užsakymų, o vieno lėktuvo kaina siekia apie 90 milijonų dolerių.

Prieš defekto iškilimą buvo manoma, kad lėktuvas turėtų gauti leidimą skraidyti jau šį pavasarį. Pati kompanija įsitikinusi, kad ji suspės iki to laiko sutvarkyti problemą, nes, kaip jau minėta, ją eliminuoti esą gana paprasta.

Tačiau tai dar ne visos „737 MAX“ bėdos: „Boeing“ informavo FAA, kad lėktuvo varikliai nėra pilnai apsaugoti nuo žaibo. Pasak įmonės, nors varikliai buvo padengti specialia priemone, apsaugančią šią svarbią lainerio dalį nuo žaibo smūgių, darbininkai dalį jos nugrandė, siekiant, kad variklis geriau susijungtų su likusiu lėktuvu. Ji taip pat patikino FAA, kad pataisymas jau yra vykdomas.

Pastarasis pusmetis vienai iš didžiausių pasaulio kompanijų tikrai nebuvo lengvas: dėl programinių trūkumų Afrikoje bei Indonezijoje nukrito du nauji „737 MAX“ lėktuvai. 2019 metų gale „Boeing“ kapsulė „Starliner“, turėjusi susijungti su Tarptautine kosmine stotimi, taip pat dėl programinių problemų nepasiekė tinkamos orbitos.

O dabar iškilęs dar vienas „737 MAX“ defektas tik pablogins jau ir taip prastą įmonės situaciją: kompanija jau patyrė dešimtis milijardų dolerių nuostolių, o akcijų kaina, kaip skelbia „The New York Times“, jau yra kritusi netgi 21 procentais.

15 KOMENTARŲ
Komentuoti

Komentuoti

*

Naujausios žinios

Sučiupti du ilgapirščiai, galimai vykdę vagystes Kauno rajone (foto, video)

Savaitgalio orų prognozė: bus šilta, bet niūru

Kauno oro uosto kavinėse atliktos FNTT kratos

Naktį numatomos sunkios eismo sąlygos

Prieš akistatą su „Alba“ Š. Jasikevičius išskyrė žaidybinio plano akcentus

Muštynės kebabinėje: policija ieško šių vyriškių

Lietuva ruošiasi 5G ryšio plėtrai: įvardijo, kada ryšį turėsime Kaune ir kituose miestuose

Iš griūvančio pastato vasarą evakuotiems kauniečiams – gera žinia

Išaiškino naujų radarų naudojimo ypatumus: pareigūnams KET negalioja

Kaune startavo internetinė sporto erdvių nuomos platforma