Pasaulis keičiasi – baigusieji universitetą prieš kelerius metus paskaitas prisimena visiškai kitaip nei šiuolaikiniai pirmakursiai: visa biblioteka – internete, paskaitos skaitomos nuotoliniu būdu, jų klausomasi telefone ar planšetiniame kompiuteryje. Tai tik keletas elektroninio mokymosi galimybių, kurių randasi vis daugiau ir vis įvairesnių.
Elektroninio mokymosi technologijos (EMT) – tai jungtinė KTU ir VDU studijų programa, kurią dėsto geriausi abiejų universitetų informatikos ir pedagogikos dėstytojai bei elektroninio mokymosi technologijų ekspertai. EMT – prioritetinė Europos Sąjungos sritis, kuriai vystyti skiriamos didelės lėšos. Europoje skatinamos mokymosi visą gyvenimą programos, kurios dažniausiai vykdomos naudojant elektroninio mokymosi priemones. Jau dabar kuriamos programos, padėsiančios mokytis lanksčiau ir lengviau: naudojant internetą, planšetinius kompiuterius, telefonus. Kita vertus, labai trūksta specialistų, kurie gebėtų kurti tokias e. mokymosi programas.
„Informatikas programą sukurs taip, kaip jam bus liepta, o pedagogas, paprašytas sudaryti e. mokymosi programą, neišmanys techninių dalykų. Specialistų, kurie išmanytų abi sritis, šiuo metu praktiškai nėra“, – elektroninio mokymosi technologijų programos poreikį komentuoja jos koordinatorius dr. Ramūnas Kubiliūnas.
Elektroninio mokymosi technologijų mokomasi patogiu nuotoliniu būdu, naujai studijų programai skiriama daugiau valstybės finansuojamų vietų, o ją baigus suteikiama dviguba kvalifikacija. Bet apie viską – iš pradžių.
Mokymasis nuotoliniu būdu
Bakalauro studijos šioje programoje trunka 4 metus. Tačiau visas mokymasis vyksta nuotoliniu būdu – paskaitos klausomos ir už darbus atsiskaitoma internetu. Mokytis galima studentui patogiu metu ir studijas derinti prie savo dienotvarkės. Toks būdas ypač patogus dirbantiems studentams.
Be to, mokydamiesi nuotoliniu būdu studentai savo kailiu išbando e. mokymosi galimybes ir savo asmeninę patirtį gali pritaikyti praktiškai – kurdami naujas e. mokymosi priemones.
Viena programa – dvi specialybės
Baigusieji šią studijų programą įgis pagrindinę informatikos inžinerijos ir gretutinę – pedagogo ir elektroninio mokymosi specialisto – kvalifikaciją. Baigus studijas, kartu su informatikos inžinerijos bakalauro diplomu bus įteiktas pedagogo kvalifikaciją patvirtinantis pažymėjimas.
Daugiadalykinis požiūris šiuolaikiniame pasaulyje – būtinas. Darbo rinkos tyrimai rodo, kad įmonės labiau vertina specialistus, turinčius tarpdalykinį išsilavinimą, o išsamesnės žinios apie tam tikrą problemą atveria daugiau galimybių ją išspręsti.
Galimybės keliauti
Technologijos kinta, jos diegiamos nevienodai sparčiai skirtingose šalyse, todėl besimokantieji skatinami pasinaudoti universiteto teikiama galimybe pasisemti patirties kitose šalyse.
Pagal ERASMUS studijų mainų programą elektroninio mokymosi technologijų studentai galės išvykti vienam arba dviem semestrams studijuoti į Švediją, Norvegiją, Ispaniją arba Graikiją.
Nauja programa – daugiau galimybių įstoti
Elektroninio mokymosi technologijos – nauja studijų programa, todėl jai skiriamos papildomos valstybės finansuojamos vietos. Informatikos inžinerijos krypties programos – vienos iš populiariausių. Įgijus elektroninio mokymosi technologijų bakalaurą, galima stoti į bet kurią informatikos inžinerijos krypties magistrantūros programą.
Praktiška profesija – užtikrinta karjera
Elektroninio mokymosi technologijų studijų programoje daug dėmesio skiriama praktiniam mokymui. Visi studentai studijų metu privalo atlikti praktiką įmonėje ar mokymosi įstaigoje. Patirtis „iš pirmų rankų“ suteikia žinių, būtinų kuriant naujausiomis technologijomis grįstas mokymosi programas.
Tyrimai rodo, kad informatikos studentų įsidarbinamumas – vienas iš aukščiausių, o šių specialistų nuolatos trūksta. Elektroninio mokymosi technologijų studijų programoje teikiamos pagrindinės informatikos žinios, todėl ją pabaigę specialistai gali dirbti tą patį darbą, kaip ir baigusieji informatiką. Be to, gretutinė pedagogo kvalifikacija suteikia absolventams galimybę dirbti mokytojais ir dėstytojais mokymosi įstaigose.
Dr. R. Kubiliūno teigimu, elektroninio mokymosi technologijų specialistai turi pranašumą prieš informatikus, nes jie įgauna praktinių žinių ypač perspektyvioje srityje. „Šią kvalifikaciją įgiję specialistai žino, kaip organizuojami mokymai, turi praktinių žinių, kaip reikia kurti mokymui skirtas priemones, toje srityje išmano daugiau nei paprastas programuotojas. Mokymuisi visą gyvenimą Europoje skiriamos didžiulės lėšos. Specialistų labai trūksta, tad šias studijas pabaigusiems absolventams atsiveria daug karjeros galimybių“, – teigė programos koordinatorius.