Kaune pradėjo veikti didžiausia Baltijos šalyse kuro, tepalo ir oro filtrų perdirbimo linija | Kas vyksta Kaune

Kaune pradėjo veikti didžiausia Baltijos šalyse kuro, tepalo ir oro filtrų perdirbimo linija

kaunas.lt nuotr.

Naujoji filtrų perdirbimo linija per valandą geriausiomis aplinkai sąlygomis perdirbs iki 1,5 tonos tepalo, kuro ir oro filtrų. Projektą bendradarbiaujant su kita tai pačiai įmonių grupei priklausančia bendrove UAB „Žalvaris” įgyvendina UAB „Lietmetas”.

„Tai moderni, naši ir ergonomiška įranga. Įrenginyje sumontuotos kompiuterinės sistemos, kurios leidžia fiksuoti darbo valandas, elektros sąnaudas ir gedimus. Labai svarbu tai, kad įrenginys turi tiesioginį ryšį su jį gaminusios bendrovės kompiuterinėmis sistemomis – tai užtikrins operatyvų gedimų šalinimą ir atsarginių dalių pristatymą”, – teigė „Lietmeto” plėtros direktorius Mantas Marcinkevičius.

Iki šiol Lietuvoje labai nedidelė tepalo, kuro ir oro filtrų dalis buvo perdirbama rankomis, o didžioji dalis buvo išvežama perdirbti į užsienį. Pagal galiojančius aplinkos apsaugos reikalavimus kuro, tepalo ir oro filtrų importuotojai prisiima atsakomybę organizuoti jų atliekų perdirbimą ir perdirbti 80 proc. nuo savo į Lietuvos rinką išleisto kiekio.

„Naujoji tepalo, kuro ir oro filtrų perdirbimo linija liudija apie keletą labai svarbių dalykų. Viena vertus tai rodo, kad verslo įmonės investuoja lėšas ir plečia gamybos sritis, kuria naujas darbo vietas. Taip pat ne mažiau svarbu tai, kad įmonė nėra abejinga žaliosioms idėjoms ir imasi pati perdirbti surinktas kenksmingas atliekas. Sveikinu bendrovės „Lietmetas” vadovus, kuriems pavyko įgyvendinti didelius užmojus ir įrengti didžiausią Baltijos šalyse filtrų perdirbimo liniją”, – teigė Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.

Filtrų rūšiavimo procesas apima kelis veiksmus: išrūšiuoti filtrai yra smulkinami, tuomet patenka į centrifugą, kur jie sausinami ir išskiriama panaudota alyva. Sausos filtrų medžiagos konvejeriu keliauja prie magnetinio atskirtuvo, kuris sutraukia metalo atliekas. Likusios susmulkintos filtrų dalys: plastikas, guma ir popierius, supilami į specialias talpas.

Automobilių filtrų perdirbimo metu gautos antrinės žaliavos panaudojamos 100 proc. Surinktas panaudas tepalas regeneruojamas į bazinę alyvą, metalas – perlydomas, plastiko, gumos bei popieriaus mišinys naudojamas energijai gaminti.

Su Aplinkos ministerija pasirašius subsidijų teikimo sutartį šio įrenginio įsigijimui buvo skirta 700 tūkst. litų. Šio projekto vertė – daugiau nei 3 mln. litų.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA