„Hegelmann Transporte“ vairuotojo istorija: netekęs darbo Kaune tapo benamiu nelegalu | Kas vyksta Kaune

„Hegelmann Transporte“ vairuotojo istorija: netekęs darbo Kaune tapo benamiu nelegalu

delfi.lt / Edgaras Savickas 2020/08/04 09:26
DELFI nuotr.

Iš nedidelio Tadžikistano kaimo kilęs dviejų vaikų tėvas Mullomaqsudas Homidovas kelis metus Kauno rajone įsikūrusioje įmonėje „Hegelmann Transporte“ dirbo vilkiko vairuotoju. Vyras pasakojo, kad prieš pat karantino paskelbimą buvo atleistas, o dėl to prarado net tik leidimą gyventi Lietuvoje, bet ir gyvenamąją vietą.

„Jau keturis mėnesius gyvenu automobilyje“, – „Delfi“ sakė jis.

Palyginus tai, kaip M. Homidovas atrodo dabar, su tuo, kaip jis atrodė darant paso nuotrauką, susidaro įspūdis, jog vyras neteko apie 20 kilogramų svorio.

Buvusio „Hegelmann Transporte“ darbuotojo situacija kebli ir dėl to, kad artimiausia Tadžikistano ambasada yra Minske, Baltarusijoje.

„Realiai jis dabar yra nelegalas“, – sakė M. Homidovui padėti bandantis Lietuvos profesinių sąjungų aljanso vadovas Audrius Cuzanauskas.

Savo ruožtu „Hegelmann Transporte“ generalinis direktorius Tomas Jurgelevičius sakė, kad darbo santykiai su M. Homidovu nutrūko darbuotojo iniciatyva.

„Savaime suprantama, kad nutrūkus darbo santykiams, minimas asmuo prarado leidimą gyventi Lietuvoje. Tokia tvarka yra nustatyta įstatyme“, – „Delfi“ sakė jis.

Mullomaqsudas Homidovas / DELFI nuotr.

Nesuprato, kad yra atleidžiamas

M. Homidovas su A. Cuzanausku susitiko liepos 22 dieną. Lietuvos profesinių sąjungų aljanso vadovas „Delfi“ po to sakė, kad dėl tadžiko dokumentų jau kreipėsi į Migracijos departamentą, o dėl apgyvendinimo ir maitinimo – į Kovos su prekyba žmonėmis ir išnaudojimu centrą.

Kaip pasakojo pats M. Homidovas, jį iš darbo „Hegelmann Transporte“ atleido kovo 6 dieną.

Apie gerai apmokamą darbą tadžikas sužinojo iš Uzbekistano sostinėje Taškente veikiančios darbuotojus samdančios įmonės. 2018 metais M. Homidovas atvyko į Lietuvą ir pradėjo kitose Europos šalyse vežti krovinius.

„Man žadėjo, kad pirmą mėnesį gausiu 900 eurų, antrą – 1,6 tūkst. eurų, o trečią – 2,2 tūkst. eurų“, – pasakojo jis.

Tačiau kaip matosi iš „Sodros“ pažymos apie asmens valstybinį socialinį draudimą, M. Homidovo draudžiamosios pajamos svyruodavo. Apie pusę jo „į rankas“ gaunamų pajamų sudarydavo dienpinigiai.

„Kovą nesumokėjo atlyginimo, tik avansą numetė. Sakė, kad išsiaiškinsim, kai grįši į Lietuvą, o tada pasakė, kad aš skolingas. Už ką – neaišku“, – sakė jis.

M. Homidovas taip pat tvirtino, kad nežino, kodėl buvo atleistas. „Kodėl atleido – nepaaiškino. Davė popierių ir viskas“, – sakė jis.

Buvusio „Hegelmann Transporte“ darbuotojo „Sodros“ pažymoje nurodoma, kad jo darbo santykiai nutrūko balandžio 6 dieną pagal Darbo kodekso 55 straipsnio 1 dalį, t. y. „Darbo sutarties nutraukimas darbuotojo iniciatyva be svarbių priežasčių“.

„Neterminuota darbo sutartis ir terminuota darbo sutartis, sudaryta ilgesniam kaip vieno mėnesio laikotarpiui, gali būti nutraukta darbuotojo rašytiniu pareiškimu, apie tai įspėjus darbdavį ne vėliau kaip prieš dvidešimt kalendorinių dienų“, – rašoma kodekse.

Nuo kovo 1 iki kovo 31 dienos M. Homidovas gavo 240,24 euro pajamų „popieriuje“, o nuo balandžio 1 iki balandžio 6 dienos – dar 42,31 euro, rodo „Sodros“ duomenys.

M. Homidovas tvirtino, kad nesuprato, jog jo darbo santykiai nutraukiami tokiu būdu. Tadžikas nemoka lietuviškai.

„Keista, kad nėra įpareigojimo versti finansinių dokumentų į jiems suprantamą kalbą. Tai jau yra nusikaltimas, nors Darbo kodekse nėra imperatyvios normos tai daryti“, – pastebėjo A. Cuzanauskas.

Audrius Cuzanauskas / DELFI nuotr.

Savo ruožtu „Hegelmann Transporte“ vadovas T. Jurgelevičius „Delfi“ sakė, kad dokumentai įmonėje darbuotojams yra pateikiami jiems suprantama kalba.

„Jūsų minimas asmuo įmonėje dirbo apie metus – visą laiką su šiuo darbuotoju buvo komunikuojama rusų kalba“, – sakė jis.

T. Jurgelevičius dar pridūrė, jog darbo užmokestis „Hegelmann Transporte“ apskaičiuojamas ir išmokamas taip pat įstatymų nustatyta tvarka.

Neturi, kur gyventi

Iki kovo 6 dienos M. Homidovas gyveno įmonės viešbutyje, kartu su kitais vairuotojais, kambaryje po 8 žmones.

„Mane atleido. Grįžau į viešbutį, o ten moteris pasakė, kad nebegaliu ten gyventi. Susirink daiktus ir važiuok kur nori“, – sakė jis.

Tadžikas dar papasakojo, kad paskutinėje kelionėje turėjo incidentą.

„Turėjau mokinį, 54 metų amžiaus. Jis jau negalės vairuoti. Jis vairuoti nemoka, aš visą laiką įtampoje.

Važiavau Italijoje, ten slidi danga. Leidausi, o priekyje buvo automobilis, jis stabdė, aš irgi norėjau stabdyti, bet mašina pravažiavo šonu ir šiek tiek susibraižė.

Paprašiau savo vadybininko koordinačių, kur turiu išsikrauti. O jis pradėjo rėkti, kad aš pats turiu viską žinoti. Suprantu… Jis 21 val. dirbęs, aš irgi tiek pat, o dar susinervinęs. Aš gi žmogus, ne gyvūnas, nereikia rėkti.

Paskambinau generaliniam direktoriui, papasakojau, kaip jis elgiasi. Kai grįžau į Lietuvą, manę išvarė pro duris“, – pasakojo M. Homidovas.

Buvęs „Hegelmann Transporte“ darbuotojas paaiškino, kad 21 val. per parą dirbo, nes važiavo dvigubu ekipažu. „Bet kitas vairuotojas nevairavo“, – sakė jis.

Mullomaqsudas Homidovas / DELFI nuotr.

M. Homidovas dar paliudijo apie esą padirbinėjamus dokumentus.

„Teigiama, kad vairuotojai gyvena viešbučiuose, nors realiai to nėra. Policijai turi parodyti, kad šeštadienį ir sekmadienį gyvenai viešbutyje, nors realiai buvai automobilyje“, – sakė jis.

Tuo metu M. Jurgelevičius atsakė, kad „Hegelmann Transporte“ turi ne vieną poilsio bazę ilgajam vairuotojo poilsiui atlikti.

Gyvena nelegaliai

Gyvenamosios vietos netekęs M. Homidovas jau keturis mėnesius gyvena automobilyje „Opel Astra“.

„Draugai padeda, yra lietuvių, tadžikų, kurie padeda“, – sakė jis.

Tadžikas aiškino, kad grįžti atgal į Tadžikistaną negali, nes neturi kaip. „Lėktuvo, traukinio, autobuso nėra. Dabar karantinas“, – aiškino jis.

M. Homidovas dar sakė, kad Kaune buvo susiradęs kitą darbą, tačiau negalėjo jo pradėti, nes Lietuvoje yra nelegaliai.

Pašnekovas svarstė vykti iki Minske esančios ambasados, tačiau ir to dėl karantino apribojimų atsisakė.

„Mums nėra žinoma, kodėl asmuo liko Lietuvoje tokį ilgą laiką, pažeisdamas buvimo Lietuvos Respublikos teritorijoje tvarką.

Jei redakcijai yra žinoma jo buvimo vieta, ją reiktų nurodyti atsakingoms institucijoms, kadangi asmuo Lietuvoje yra nelegaliai“, – sakė M. Jurgelevičius.

Tomas Jurgelevičius / DELFI nuotr.

„Hegelmann Transporte“ akcininkai yra Antonas ir Siegfriedas Hegelmannai.

Užsienio reikalų ministerijos pasiteiravus patarimo M. Homidovui, „Delfi“ sulaukė tokio atsakymo:

„Užsieniečių galimybė išvykti iš Lietuvos dėl koronaviruso pandemijos nėra varžoma, todėl dėl kelionės į Minską užsienietis turėtų kreiptis į Baltarusijos institucijas, reglamentuojančias atvykimo į šią šalį klausimus. Tačiau išvykdamas iš Lietuvos užsienietis turėtų atsižvelgti į Lietuvos taikomus užsieniečių atvykimo apribojimus bei įvertinti savo galimybes grįžti“.

Savo ruožtu Migracijos departamento direktorė Evelina Gudzinskaitė sakė, kad užsieniečiai turi galimybę, neišvykdami iš Lietuvos, pereiti dirbti pas kitą darbdavį, jeigu jie būna teisėtai Lietuvoje.

„Šiuo atveju matosi, kad Tadžikistano pilietis Lietuvoje yra neteisėtai, ir jau pakankamai ilgą laiką, ir jis iš anksto nesiėmė veiksmų prasitęsti savo teisėtą gyvenimą Lietuvoje. Jam būtina išvykti iš Lietuvos, kad nutrauktų savo neteisėtą buvimą Lietuvoje“, – sakė ji.

E. Gudzinskaitė dar teigė, jog Tadžikistano pilietis turėtų kreiptis į Migracijos departamentą, kuris priims sprendimą jį grąžinti į užsienio valstybę.

„Įvertinus užsieniečio galimybes kuo greičiau išvykti ir jeigu jis bendradarbiaus grąžinimo klausimu, sprendime bus nustatytas nuo 7 iki 30 dienų terminas, per kurį užsienietis bus įpareigotas iš Lietuvos išvykti savo noru. Išvykęs savo noru iš Lietuvos, užsienietis, jeigu ras darbdavį Lietuvoje, galės vėl netrukdomas atvykti į Lietuvą dirbti“, – sakė ji.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA