Susidomėjimas mokslu niekada neblėsta, bet dar daugiau, jis tik didėja ir tą rodo nemažas skaičius mokslo populiarinimo–edukacinių renginių, kurių su kiekvienais metais skaičius tik auga.
Nors tokių renginių poreikis didėja, tačiau galimybių moksleiviams tiesiogiai pamatyti ir prisiliesti prie mokslo ar dar daugiau – „pasimatuoti“ mokslininko profesiją, vis dar nepakanka. Kadangi jautėme didelį mokinių bei mokytojų susidomėjimą, bei sulaukdavome nemažai prašymų gyvai papasakoti apie mokslininko darbo kasdienybę, vykdomus tyrimus, tai paskatino mus, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) Neuromokslų instituto biochemijos laboratorijos tyrėjas, mokslo entuziastes – dr. Kristiną Škėmienę ir dr. Silviją Jankevičiūtę, organizuoti bei rengti nemokamas mokslo populiarinimo–edukacines programas Kauno regiono moksleiviams.
Šių metų spalio 3 d. – gruodžio 16d. vykusių iniciatyvų siekis buvo atverti laboratorijos duris vaikams, kad jie savo akimis pamatytų mokslo įvairovę, savo rankomis prisiliestų prie pažangiausių tyrimų technologijų bei, galbūt, pajutę norą tyrinėti, nuspręstų ateityje susieti savo kelią su moksline veikla ar pajustų didesnę meilę mokslui.
Organizuotose mokslo–edukacinėse programose „Profesija mokslininkas. (Ne)paprastas mokslo pasaulis“ džiugina tai, kad moksleiviams įdomu sužinoti apie mokslininko profesiją, atliekamus tyrimus, naujoves, todėl programų metu mokslas pateikiamas taip, kaip jį mato pats mokslininkas – neišsenkantis, įtraukiantis ir įdomus.
Mokslo populiarinimo programa susidomėjimo sulaukdavo nuo pačių mažiausių pirmokų, kurie tik pradeda pažinti pasaulį, iki egzaminams besiruošiančių gimnazistų, kuriems edukacinės programos ne tik papildė žinių bagažą, bet, galbūt, ir paskatino toliau eiti mokslo keliu.
Mokslo populiarinimo – edukacinės programos metu neapsiribojome vien faktine informacija, nes darbas su vaikais pats prašo kuo paprasčiau prieiti prie mokslo subtilybių – būtent taip atsiskleidžia mokslininko įvairiapusiškumas ir mokslo grožis jį papasakojant paprastai, bet išlaikant mokslo nepaprastumą, svarbą ir reikšmę.
Mokslo populiarinimo-edukacinės programos „Profesija mokslininkas. (Ne)paprastas mokslo pasaulis“ metu, moksleiviai turėjo galimybę patys „tapti“ mokslininkais – ne tik pabuvoti tikrose mokslinėse laboratorijose, bet ir susipažinti su mokslininko darbo diena, eksperimentų planavimu „nuo hipotezės iki eksperimentinio tyrimo“, sužinoti kaip gaminami eksperimentams reikalingi tirpalai, kokie jų gamybos principai.
Edukacijos metu moksleiviai taip pat galėjo savo akimis pamatyti mokslinę įrangą bei susipažinti su fizikiniais ir cheminiais biologinių pavyzdžių tyrimo principais. Moksleiviai turėjo unikalią galimybę pamatyti nematomą – fluorescencinio mikroskopo pagalba stebėti smegenų ląsteles, palyginti skirtingų ląstelių tipų pokyčius ligos atveju, sužinoti kaip jos auga ir maitinasi.
Paprastais pavyzdžiais, pasitelkiant vaizdines kompiuterines ar buityje sutinkamas priemones buvo atliekami mini eksperimentai, kurių tikslas buvo „apčiuopiamai“ paaiškinti kaip atrodo ir kvėpuoja ląstelės, koks nepaprastas chemijos pasaulis, kaip sklinda šviesa, kaip iš plauko galima sužinoti koks „kodas slepiasi“ žmoguje ir daug kt. Visos programos metu, kurios trukmė apie 2 akademines valandas, vaikai buvo įtraukiami į diskusijas kaip aktyvūs dalyviai.
Šios mokslo populiarinimo-edukacinės programos buvo organizuotos, kurtos ir realizuotos mūsų pačių iniciatyva, todėl džiugu, kad jose dalyvavę moksleiviai į klausimą „ar daug ateityje sulauksime kolegų mokslininkų“ atsako 100 proc. rankų pakėlimu.
Tai tik parodo, kad mokslininkų iniciatyva skatinti domėjimąsi mokslu ir mokslininko profesija yra mėgstamos ir vaisingos. Džiaugiamės kai tokias iniciatyvas pastebi ir dar smagiau, kai jos sulaukia grįžtamojo ryšio. Nors vykdyta „Profesija mokslininkas. (Ne)paprastas mokslo pasaulis“ programa jau baigėsi, net neabejojame, kad ateityje moksleiviams ir toliau galėsime pasiūlyti įdomias, įtraukiančias ir užburiančias veiklas.