Kaunas yra modernus ir drąsus miestas, todėl vietoj kadaise planuotos tarpukario laikus menančios konkės rekonstruotoje Laisvės alėjoje turėtų kursuoti elektra varoma turistinė transporto priemonė, kuriai nereikia bėgių, nei vairuotojo. Tuo įsitikinęs pasaulines aukštųjų technologijų tendencijas kasdien sekantis technologijos mokslų daktaras Vytautas Jokužis.
„Manau, kad reikia gręžiotis ne į praeitį, o į ateitį ir Kaunui pasiūlyti šiuolaikinių technologijų kūrinį. Mano įsitikinimu, geriausias variantas būtų elektrinė susisiekimo priemonė, kuriai nereikėtų jokių bėgių, ir kuri neterštų oro. Jau dabar kai kuriose užsienio šalyse važinėja turistinės transporto priemonės, kurioms net nereikia vairuotojo. Šios technologijos sparčiai pinga ir jau po kelerių metų bus prieinamos ir mūsų rinkai“, – akcentavo dr. V. Jokužis.
Ateities transportas?
Pasak mokslininko, technologijos sparčiai žengia į priekį, todėl tokios transporto priemonės idėja nėra iš fantastikos srities – jos jau egzistuoja pasaulinėje rinkoje.
„Laisvės alėjoje galėtų kursuoti kažkas panašaus į „Google“ automobilį, tik žymiai didesnį ir pritaikytą turistams“, – ateities vizijomis dalinosi dr. V. Jokužis.
Kauno miesto tarybos narys, visuomeninės organizacijos „Vieningas Kaunas“ atstovas prof. Jonas Audėjaitis pritarė V. Jokužio mintims ir akcentavo, jog modernumo kryptimi einančiam Kaunui derėtų pasitelkti naujausias technologijas.
„Tarpukariu su arklių traukiama konke buvo atsisveikinta, kuomet pradėjo kursuoti autobusai. Žinoma, konkės dvasią reikia atgaivinti, tačiau kiek kitokia forma – modernia, šiuolaikiška, patrauklia miestiečiams bei turistams. Kyla natūralus klausimas – ar nutiesus bėgius ir ant jų pastačius kažkokį sukurtą muziejinį daiktą miestas laimės? Ar geriau įgyvendinti drąsią, ateities technologijomis paremtą idėją? Juolab laiko dar tikrai yra. Juk Kaunas modernus, drąsus ir šiuolaikinis miestas“, – sakė prof. J. Audėjaitis.
Bėgiai kelia pavojų
Pasak prof. J. Audėjaičio, rekonstruotoje Laisvės alėjoje prioritetas bus skiriamas pėstiesiems ir dviratininkams. Tuo tarpu įrengus konkei skirtus bėgius jie keltų grėsmę žmonių sveikatai.
„Neseniai teko viešėti Amsterdame, kur vienoje iš miesto aikščių greta dviračių tako pakloti panašūs turistinio transporto bėgiai. Dviračio ratui pakliuvus į bėgių tarpą aplankė itin nemalonus jausmas. Tad jeigu sakome, kad Laisvės alėja skirta pėstiesiems ir dviratininkams, ar tie bėgiai nesukels papildomų rūpesčių gausiai dviračių bendruomenei ir pėstiesiems“, – kalbėjo Kauno miesto tarybos narys.
Laisvės alėjos rekonstrukcijos darbus vykdančių rangovų skaičiavimu, bėgių įrengimas atkarpoje nuo Soboro iki A.Mickevičiaus gatvės kainuotų apie 116 tūkst. eurų. Bėgius įrengti visoje Laisvės alėjoje iš viso kainuotų apie 600 tūkst. eurų.