Buvusio „Kelininko“ stadiono vietoje Vilijampolėje prieš trejus metus įrengtas pripučiamas kupolas reklamuotas kaip išskirtinis sprendimas, leisiantis futbolo treniruotes organizuoti ištisus metus. Tačiau jau pirmaisiais mėnesiais pompastika pradėjo bliūkšti kartu su kiauru maniežo stogu. Per audringas praėjusių metų Jonines griuvus antram kupolui, Kauno savivaldybė rangovui tarė „sudie“ ir sukirto rankomis su miestiečiams puikiai žinoma bendrove.
Trečiojo Jovarų gatvėje iškilusio kupolo techniniai parametrai yra identiški, kaip buvusių anksčiau, atliktas tik vienas patobulinimas, kuris turėtų apsaugoti denginį šaltuoju metų laiku.
Ėmė ir pastatė naują
Kaip baigėsi santykiai su ankstesniu rangovu ir ką nutarė draudimo kompanija, savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius naujienų portalui įvardyti negalėjo, kadangi kupolą, jo žiniomis, draudė maniežą eksploatuojanti „Kauno Žalgirio“ futbolo akademija.
„O mes ėmėm ir pastatėm naują kupolą“, – trečio mėginimo faktą patvirtino V. Abramavičius, pridūręs, kad denginį įrengė ir pripūtė bendrovė „Autokausta“. Pradinė sutarties vertė be PVM – beveik 610 tūkst. eurų.
Anot Statybos valdymo skyriaus vedėjo, pagrindinę grėsmę tinkamam įrenginio funkcionavimui keldavo po smarkaus snygio nuo stogo čiuoždavęs sniegas, galintis užspausti kraštus. Todėl trečiasis kupolas sumontuotas ne ant žemės, kaip prieš tai, o ant naujo 60 cm aukščio pamato.
„Aplink kupolą bus galima valyti sniegą su lengvąja technika, ne rankiniais semtuvais. Kai kupolas siekia žemę, negali sniego kasti su technika, nes baisu pradurti, vaikai su tėvais eidavo kasti patys. Dabar denginys pakeltas, o kupolo parametrai šiaip tokie patys“, – pažymėjo V. Abramavičius.
Centrinio viešųjų pirkimų portalo duomenimis, naujo kupolo įrengimo sutartis su „Autokausta“ sudaryta šių metų vasario 8 d. Dokumentuose rangovo pasiūlyta darbų kaina su PVM – 738 tūkst. eurų. Pagal sutartį, darbams, statybos medžiagoms ir įrenginiams taikoma 5 metų, paslėptiems elementams – 10 metų, o tyčia paslėptiems defektams – 20 metų garantija.
Su savivaldybe klausimas uždarytas
Primename, kad pirmąjį kupolą Jovarų gatvėje statė sostinės įmonė „HSC Baltic“, rangos darbus atlikusi už 1,8 mln. eurų. Už šiuos miesto pinigus manieže įrengtas drenažas, vandentiekis, išasfaltuota ir apšviesta įvaža, pėsčiųjų takai, įrengta automobilių stovėjimo aikštelė.
Bendrovės pasiteiravus, ar dėl minėto objekto tarp „HSC Baltic“ ir Kauno savivaldybės vyksta koks nors teisinis procesas, Administravimo skyriaus vadovė Lina Navikienė naujienų portalą informavo, kad šiuo metu įmonė teisminių ginčų dėl maniežo neturi.
„Šį projektą UAB „HSC Baltic“ yra visiškai įvykdžiusi ir valdyti bei eksploatuoti perdavusi Kauno miesto savivaldybės administracijai. Mūsų manymu, visi likę jūsų užduoti klausimai turėtų būti adresuoti tiesiogiai savivaldybės administracijos atsakingiems atstovams“, – patarė L. Navikienė, tik patardama galbūt nežinojo, kad informacijos gavyba savivaldybėje žiniasklaidai progresyviai sunkėja.
Subliūškus antrajam kupolui, „HSC Baltic“ viešumoje laikėsi pozicijos, kad tai buvo ne galingo vėjo, o vandalų darbas. Esą atlikus išsamų tyrimą kartu su įrenginio gamintoju, nustatyta plyšimą prasidėjus dėl mechaninių denginio pažeidimų – pjūvių. Tuomet įvykio ėmėsi Kauno policija, tačiau prokuratūra ikiteisminio tyrimo dėl vandalizmo nusprendė nepradėti. Apie tai pernai rugpjūtį rašė „Kauno diena“.
Vienintelis Lietuvoje, Vilijampolei – jau trečias
110 m ilgio, 80 m pločio ir 25 m aukščio kupolas virš Jovarų gatvės futbolo maniežo iškilo 2019-ųjų vasarą. Kupolas sudarytas iš varžtų sistemomis sujungtų 9 dalių, kurių viena sveria 2-3 tonas. Slėginis denginys turi du vinilinio audinio sluoksnius, tarp kurių kompresoriais tiekiamas suspaustas oras palaiko stogo formą.
„HSC Baltic“ projektų vadovas Jonas Valiulis prieš kelerius metus aiškino, kad pripūstas kupolas, kuriam suteikta 20 metų garantija, atsparus stipriam vėjui. Kauno savivaldybės viešieji ryšiai ištraukė saldesnę kortą, paskelbę, jog milžiniška konstrukcija – vienintelė tokia Lietuvoje.
Tiesa, tą pačią vasarą paaiškėjus, kad pirmasis baltas kupolas nėra sandarus, rangovas jį pakeitė nauju, su grafiniais elementais. Neišstovėjo šis nė dvejų metų – per uraganines 2021-ųjų Jonines susmuko, o vidinį tyrimą atlikusi „HSC Baltic“ konstatavo, kad kupolą sugadino vandalai.
Daugiau šia tema
Čia Vilniaus bendrovės ir Kauno savivaldybės keliai dėl galvos skausmą keliančio įrenginio išsiskyrė. Kaip jau minėta, šiemet sumontuoti naują denginį patikėta korupcijos skandale metų pradžioje garsiai nuskambėjusiai „Autokaustai“.
„HSC Baltic“ Kaune taip pat remontavo Kauko laiptus, Aleksoto apžvalgos aikštelę, tvarkė Neries krantinės parką.