Dvidešimt pavasarių šaukliu buvęs Kauno pučiamųjų instrumentų orkestro „Ąžuolynas“ festivalis „Padūduokim Kaunui“ šiemet keičia savo formatą ir plaukia į platesnius muzikinius vandenynus tapdamas „BandFest Kaunas“.
Kaip ir kiekvienais metais gegužės mėnesį kviečia atrasti Kauno miesto žaliąsias erdves, miesto architektūrą ir naujus muzikinius potyrius kartu su „BandFest“ – nauju orkestrų ir grupių festivaliu, apimančiu įvairių stilių bei žanrų kolektyvus – ne tik pučiamųjų orkestrus, bet ir džiazo kolektyvus, mažesnes jų grupes. Šiais metais dominuojantys pučiamųjų orkestrai tęs anksčiau vykusio festivalio tradiciją praplečiant ir papildant ją aktualiais sprendimais, skelbia organizatoriai pranešime žiniasklaidai.
Dalyvaujant devyniems orkestrams iš Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės, Alytaus – galingas, net devynių orkestrų tutti gegužės 22 d., nuo 10 val. iki 20 val. skambės atvirose Kauno miesto erdvėse: Ąžuolyno, Kalniečių, Santarvės, Santakos parkuose, Panemunės šile, Aleksote, Žaliakalnyje, Senamiestyje, Laisvės alėjoje, Šilainiuose, Nepriklausomybės, Čečėnijos ir Vienybės aikštėse, Prezidentūros sodelyje.
Koncertinė įstaiga „Kauno santaka“ ir šiemet 60–metį minintis Kauno pučiamųjų instrumentų orkestras „Ąžuolynas“ atnaujina 2002 metais gimusio festivalio „Padūduokim Kaunui“ veidą, įterpdama ne tik orkestrus, bet ir šiuolaikišką meninį turinį, edukaciją, bendradarbiavimą su muzikos autoriais, tarptautiškumą bei aktualių klausimų šiam laukui diskusiją – repertuaro, auditorijos plėtros aspektais. Suburiant profesionalius kolektyvus, siekiama horizontalaus plėtotės principo – nuo profesionalų iki mėgėjų, ugdymo įstaigose veikiančių ir besiformuojančių darinių, kūrėjų ir dar neišnaudotų sąveikų.
Vienas svarbiausių „BandFest“ idėjos atsinaujinimo veiksnių yra tai, kad praėjusio XX amžiaus orkestrų pasiekimai, jų įvairovė tapo aukštos meninės vertės liudijimais. Per pastarąjį dešimtmetį orkestrų formavimo specifika ir veiklos ypatumai Lietuvoje pradėjo artėti prie vakarietiškųjų standartų, šioje srityje pasiekta reikšmingų kokybinių pokyčių.
Vakarų Europos ir kitų išsivysčiusių pasaulio šalių pučiamųjų orkestrų patirtis jau daugelį metų yra kitokio pobūdžio, todėl siekiama pasirinkti pučiamųjų, džiazo orkestrų bei grupių muzikavimą, kaip labai populiarų daugumoje šalių – mažesnių miestelių bendruomenėse, mokslo įstaigose, organizacijose, rengiančiose koncertines klasikinės, bažnytinės, pramoginės muzikos programas.
„Šis festivalis – ne tik svarbi profesionalų lyga, bet ir bendradarbiavimo, jungčių platforma, kurioje dėmesys teikiamas profesionaliems kolektyvams, jungtims su mėgėjais, orkestrų tipų ir stilių įvairovei, šiuolaikiškoms jungtims ir iniciatyvoms bendradarbiaujant su kitomis meno sritimis, ugdymo įstaigoms, Lietuvos ir pasaulio patirtimis, kokybiško ir nuolat atsinaujinančio turinio plėtojimui.“ – apie atsinaujinusį festivalio formatą pasakoja koncertinės įstaigos „Kauno santaka“ vadovas Vaidas Andriuškevičius.