9 iš 10 startuolių žlunga: Kaune dalinsis patarimais apie sėkmę

Pasaulinė statistika rodo, kad kone 90 proc. startuolių žlunga nė nespėję iš esmės realizuoti savo verslo idėjos. Dažniausios nesėkmių priežastys – komandos narių patirties bei lankstumo stoka, taip pat finansų trūkumas. Ką daryti, kad kuriamas startuolis sulauktų sėkmės?

Pasak sporto specialistus vienijančios ir sveiką gyvenimo būdą propaguojančios platformos Lympo.lt vienos iš įkūrėjų ir vadovės Ados Jonušės, kurti startuolius dabar tapo savotiška mada. Vis dėlto retas suvokia, kas iš tiesų tas startuolis yra.

Startuolis – tik verslo modelis

„Startuolis dar nėra verslas. Tai – verslo modelio paieškos, kuriose komanda gali praleisti ir metus, ir dvejus. Kuriant startuolį tvyro labai daug neapibrėžtumo, todėl procesai gali neprognozuojamai užsitęsti. Būtina tam nusiteikti. Lympo.lt pradėjome prieš pusmetį, platforma dar neveikia pilnu pajėgumu ir tikrai nežinome, kuo tai baigsis“, – aiškina specialistė.

Tačiau vien nusiteikimo nėra gana, reikia būti ir lanksčiu. „Kuriant startuolį reikalingos kiek kitokios savybės nei tos, kurių reiktų kuriant įprastą verslą. Juk jei atidarinėjame naują kepyklą, galime įvertinti, ką kepa kitos, ką žmonės perka, ko tikisi. Tokiu atveju, yra daugiau apibrėžtumo. Tuo tarpu kuriant startuolį svarbu nebijoti nežinios, chaoso, taip pat būti ypač lanksčiam“, – sako A. Jonušė.

Didelė komandos subyrėjimo tikimybė

A. Jonušė išskiria kelias priežastis, kodėl startuoliams nepasiseka. Kone dažniausiai pasitaikanti – komanda nebesugeba dirbti drauge.

„Natūralu, juk kartu praleidžiama daug laiko, sutinkama daug iššūkių, ne visus pavyksta įveikti, išblėsta motyvacija. Tikėtina, kad po kelių nesėkmių iš eilės bent vienas komandos narys nuspręs, kad nieko nepavyks, ir mes darbus. Tai didelė grėsmė visai komandai – ji gali tiesiog subyrėti. Be to, dažnai kone visi komandos nariai neturi patirties – kuriamas naujas produktas ar paslauga, todėl nėra šaltinių, iš kurių būtų galima semtis žinių“, – aiškina ji.

Kita priežastis – nepasiteisinančios idėjos. „Idėjos būna neišbandytos, todėl nėra aišku, ar tikrai žmonėms tokios prekės ar paslaugos reikia. Pavyzdžiui, „Uber“. Niekas nežinojo, pasiteisins tai ar ne. Galbūt jei tokia paslauga būtų sukurta anksčiau nei tai įvyko, idėja būtų žlugusi. Kartais idėjos tiesiog būna „per naujos“, todėl nesulaukia tokio rezultato, kokio buvo tikėtasi“, – sako A. Jonušė.

Iššūkiu startuoliams tampa ir lėšų stoka bei nevaisingos finansavimo paieškos. „JAV ar Europos didmiesčiuose startuoliams lengviau gauti finansavimą. Tuo tarpu Lietuvoje finansai dažnai baigiasi anksčiau nei kad atsiranda rezultatai. Kol idėja nėra patvirtinta rinkos ir nežinome jokių tikslių skaičių, sunku rasti investicijų, taip pat – darbuotojų. Todėl dažniausiai žmonėms startuolio kūrimas tampa papildoma veikla, o tai ir vėl lemia procesų išsitęsimą laike“, – įsitikinusi Lympo.lt vadovė A. Jonušė.

Reikia atsakingai pasiruošti startui

Pasak A. Jonušės, tam, kad tikimybė sėkmingai vystyti startuolį padidėtų, pirmiausia reikia atsakingai pasiruošti startui.

„Nemanykite, kad sugalvojote unikalią, niekur negirdėtą idėją, ir vien todėl jums pasiseks. Vien iš pažiūros vertingos idėjos kuriant startuolį nėra gana – ją realizuoti reikia ruoštis. Tiesa ta, kad pasaulyje apstu labai daug panašių idėjų. Norint, kad jūsiškė būtų realizuota sėkmingai, reikia įdirbio: kalbėkite su potencialiais klientais, darykite apklausas siekdami kuo anksčiau gauti grįžtamąjį ryšį. Nesėdėkite užsidarę ir nekurkite tos „idealios sistemos“, nes vėliau gali paaiškėti, kad jos tiesiog niekam nereikia“, – sako A. Jonušė.

Startuoliams labai padeda mentoriai

Specialistė ragina nebijoti kreiptis pagalbos į labiau patyrusius. „Mano asmeninė patirtis rodo, kad ypač pasitarnauja mentorius. Mūsų atveju, mentoriumi tapo Justas Janauskas – vienas „Vinted“ įkūrėjų. Nuo pirmų dienų mums labai padėjo jo patarimai. Tendencijos rodo, kad tie, kas kreipiasi į mentorius, turi žymiai didesnę galimybę „išgyventi“. Pastarąjį pusmetį susitikti kviesdavau daugybę visai nepažįstamų žmonių – sakydavau, kad noriu pasikalbėti, paprašyti patarimo. Ir man pavykdavo. Savu kailiu dalykus patyrusių žmonių patarimai dažniausiai būna labai vertingi“, – dalijasi patirtimi startuolio įkūrėja.

Nori gauti daugiau patarimų, kaip kurti startuolius, kaip tapti sėkimingu – A. Jonušė yra šių metų moderniųjų technologijų ir verslumo renginio #SWITCH! Pranešėja, daugiau jos įžvalgų – rugsėjo 19-ąją Kauno „Žalgirio“ arenoje vyksiančiame renginyje.

Apie didžiausią Baltijos šalyse moderniųjų technologijų ir verslumo renginį #SWITCH!

Rugsėjo 19 d. įvyks trečiasis ir Baltijos šalyse didžiausias nemokamas moderniųjų technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! Šiemet jis iš Vilniaus persikelia į Kauną – „Žalgirio“ arenoje susitiks visi neabejingi pažangai, talentingas jaunimas, vizionieriai bei visuomenės lyderiai. Renginys nemokamas, tačiau reikalinga registracija

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA